GTS Skrevet 21. mars 2003 Del Skrevet 21. mars 2003 Vurderer nå å skaffe meg ADSL. Har tenkt til å velge Nye Telenor ADSL. Hovedgrunnen til at jeg skal ha ADSL, er i hovedsak at jeg er på 24/7. Kan en P120 MHz med 24 MB RAM fungere med ADSL? Hva trenger jeg for å dele internett tilkoblingen, uten å være bundet til at begge maskinene står på?Begge maskinene må kunne være på internett samtidig. Har også forstått at jeg trenger en "Splitter". Er dette noe som en inkludert i abonnementet, eller må jeg kjøpe dete separat? Lenke til kommentar
agvg Skrevet 21. mars 2003 Del Skrevet 21. mars 2003 Vurderer nå å skaffe meg ADSL. Har tenkt til å velge Nye Telenor ADSL. Hovedgrunnen til at jeg skal ha ADSL, er i hovedsak at jeg er på 24/7. Kan en P120 MHz med 24 MB RAM fungere med ADSL? Hva trenger jeg for å dele internett tilkoblingen, uten å være bundet til at begge maskinene står på?Begge maskinene må kunne være på internett samtidig. Har også forstått at jeg trenger en "Splitter". Er dette noe som en inkludert i abonnementet, eller må jeg kjøpe dete separat? Hvorfor Telenor? De er jo ikke billige eller spesielt fordelsaktige. Hvis du insisterer på og bruke Telenor ADSL må du kjøpe en router for og dele forbindelsen mellom maskinene. Splitteren følger med sammen med ADSL-modemet. Lenke til kommentar
GTS Skrevet 21. mars 2003 Forfatter Del Skrevet 21. mars 2003 Er det jeg har sett, så er vel Telenor ADSL med tak på 1 GB det billigste? Prisen har veldig mye og si... Hovedgrunnen er som sagt å være på 24/7, og derfor virker det helt greit liksom. Lenke til kommentar
tilstad Skrevet 21. mars 2003 Del Skrevet 21. mars 2003 Velg bluecom istedenfor. De bruker de samme linjene og spesifikasjonene som telenor til en rimeligere penge. + at deres adsl modem har innebygd router, slik at du kan koble til flere pc'er uten å måtte kjøpe router eller måtte ha en annen maskin stående på. Ellers er jo både NextGenTel og tele2 rimeligere enn begge disse foran nevnte aktørene...Og har langt flere fornøyde kunder, ihvertfall hvis en legger hva slags poster man finner på hw.no til grunn. Den der 1 Gb grensen er jo en vits. Den bruker du fort opp, og jo mer spam og annet søppel man mottar, jo fortere går det. Lenke til kommentar
agvg Skrevet 21. mars 2003 Del Skrevet 21. mars 2003 Er det jeg har sett, så er vel Telenor ADSL med tak på 1 GB det billigste?Prisen har veldig mye og si... Hovedgrunnen er som sagt å være på 24/7, og derfor virker det helt greit liksom. De er ikke billigst, har du sjekket om du kan få Tele2 ADSL eller NGT? Bluecom tar 349,- for den billigste løsningen med fri bruk. Lenke til kommentar
agvg Skrevet 21. mars 2003 Del Skrevet 21. mars 2003 Velg bluecom istedenfor. De bruker de samme linjene og spesifikasjonene som telenor til en rimeligere penge.+ at deres adsl modem har innebygd router, slik at du kan koble til flere pc'er uten å måtte kjøpe router eller måtte ha en annen maskin stående på. Feil, de leverer ikke noen router med de deler ut inntil 3 IP pr modem. Lenke til kommentar
tilstad Skrevet 21. mars 2003 Del Skrevet 21. mars 2003 Ja, jeg kaller det feilaktig en router, men det er det jo egentlig ikke. Men for en som bare skal dele en internettoppkobling og ikke skal benytte en router til noe annet enn det, vil de jo fungere svært likt... Lenke til kommentar
agvg Skrevet 22. mars 2003 Del Skrevet 22. mars 2003 Ja, jeg kaller det feilaktig en router, men det er det jo egentlig ikke. Men for en som bare skal dele en internettoppkobling og ikke skal benytte en router til noe annet enn det, vil de jo fungere svært likt... Bluecom sin løsning er noe helt annet enn en router, skikkelige IP er skikkelige IP i motsettning til de problemene en router kan gi. Lenke til kommentar
tilstad Skrevet 22. mars 2003 Del Skrevet 22. mars 2003 Da er vi enige om at bluecom sin løsning er best da. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå