Sitting Bull Skrevet 24. august 2008 Del Skrevet 24. august 2008 Okydoky, det er på tide å pensjonere billig-Acer`n, den begynner å flasse, og oljetrøkket på den begynner å bli dårlig... Så da er det på tide å finne en ny bærbar: Maskinen bør være av litt bedre kvalitet ettersom jeg jobber i et miljø som er relativt barskt for ting og tang (PSV i Nordsjøen) I hovedtrekk er jeg ute etter følgende: Pris: mellom 8 til 12 k Bruk: Gaming, videoredigering, og gjerne mulighet for DVB-T, 17" skjerm m god oppløsning Andre ting: Integrert webcam for å holde kontakt med familien, blåtann, grei HDD/7200rpm, god kjøling/stille, gode høytalere,m.m. Med andre ord, denne skal brukes til å spille spill, høre på musikk, se på film, lese epost, betale regninger, følge aksjekurser, holde kontakt med familien. At mest mulig er integrert i maskinen er viktig da det er veldig begrenset plass å sette den på når jeg er på jobb, og den er "midtpunktet" for å holde kontakt med omverdenen. Regner med å få gode råd her inne, har lett som en full same sjøl, men blir litt forvirra (er jo sjømann for pokker, kan spleise tau!) når det gjelder det helt tekniske. Hjelp? Lenke til kommentar
Sitting Bull Skrevet 1. september 2008 Forfatter Del Skrevet 1. september 2008 Bump..? Lenke til kommentar
Armitage2 Skrevet 1. september 2008 Del Skrevet 1. september 2008 Personlig har jeg aldri eid en slepbar, men jeg vet at det er gjort flere tester her på hw.no. Toshiba Qosmio G40 HP Pavilion HDX9050 Du kan jo kikke litt på de, kanskje de er det du trenger. Ellers så er det nok mange alternativer der ute. Alt spørs på hvor sterk du er, og hvor mye du klarer å slepe med deg. Lenke til kommentar
olegunnaro Skrevet 1. september 2008 Del Skrevet 1. september 2008 Siden du vil ha en solid maskin tenkte jeg først på en eller annen Lenovo Thinkpad eller Macbook Pro. (man kan fint installere windows på mbp) Begge er ca 8 tusen over budgettet ditt da, men så er det også noen av de mest solide maskinene som er å oppdrive: Lenovo W700 og Macbook Pro Både Lenovo og Macbook Pro blir betydlig billigere om du går ned i størrelse. 7-8 tusen for de billigeste Thinkpadene, mens MBP starter på 15k. Hvis du ikke vil gå ned i skjermstørrelse, må du nok ned i kvalitet istede for å komme ned til prispunktet ditt. Alle de store produsentene (HP, Dell, Acer, Toshiba osv.) har bærbare på 17 tommer, så er nok av modeller å velge i mellom. Jeg er vet nok ikke nok om de forskjellige merkene til å anbefale noen av dem utifra annet enn speccs. Lenke til kommentar
Sitting Bull Skrevet 1. september 2008 Forfatter Del Skrevet 1. september 2008 Her er det jo mye interessant, sjekker dette nærmere. Mulig at kona tar nøttene mine i skrutvinga dersom jeg går så mye over budsjett.. ..men det er vel sånn det er med felles økonomi... Lenke til kommentar
Sitting Bull Skrevet 1. september 2008 Forfatter Del Skrevet 1. september 2008 Personlig har jeg aldri eid en slepbar, men jeg vet at det er gjort flere tester her på hw.no. Toshiba Qosmio G40 HP Pavilion HDX9050 Du kan jo kikke litt på de, kanskje de er det du trenger. Ellers så er det nok mange alternativer der ute. Alt spørs på hvor sterk du er, og hvor mye du klarer å slepe med deg. Vel, med Sjømannsbillett får vi ta med 40 kilo bagasje, så en slepbar kan gjerne veie 39 kg, så jeg får med tannbørste og en undik i tillegg... Lenke til kommentar
Agentspoon Skrevet 1. september 2008 Del Skrevet 1. september 2008 (endret) Dette er definitivt hva du leter etter. Har flesk rundt beinet så det ryker av den. Skjermen er på 16" og oppløsningen er 1080p. Altså er formatet det samme som på en ny TV. Dette er essensielt for videoredigering og å se film, da hele skjermen blir tatt i bruk. Det siste har også fordel av at modellen har BluRay-spiller. Denne er på grensen mellom bærbar og slepbar. Burde altså passe deg perfekt dersom du også skal ha den med deg på jobb. Endret 1. september 2008 av Agentspoon Lenke til kommentar
Mynotir Skrevet 1. september 2008 Del Skrevet 1. september 2008 Siden du vil ha en solid maskin tenkte jeg først på en eller annen Lenovo Thinkpad eller Macbook Pro. (man kan fint installere windows på mbp) Begge er ca 8 tusen over budgettet ditt da, men så er det også noen av de mest solide maskinene som er å oppdrive: Lenovo W700 og Macbook Pro Både Lenovo og Macbook Pro blir betydlig billigere om du går ned i størrelse. 7-8 tusen for de billigeste Thinkpadene, mens MBP starter på 15k. Hvis du ikke vil gå ned i skjermstørrelse, må du nok ned i kvalitet istede for å komme ned til prispunktet ditt. Alle de store produsentene (HP, Dell, Acer, Toshiba osv.) har bærbare på 17 tommer, så er nok av modeller å velge i mellom. Jeg er vet nok ikke nok om de forskjellige merkene til å anbefale noen av dem utifra annet enn speccs. Jeg tror ikke han trenger quadro skjermkort. Han trenger heller ikke betale ekstra for å ha en mac. Agentspoon sitt forslag virker bra. Lenke til kommentar
olegunnaro Skrevet 1. september 2008 Del Skrevet 1. september 2008 Derfor jeg anbefalte han en modell med mindre skjerm. W700 er Lenovos eneste maskin med 17" skjerm. Man betaler heller ikke så alt for mye mer for en Mac. I allefall ikke hvis byggekvalitet er viktig. (Som i følge første post er viktig) Lenke til kommentar
Sitting Bull Skrevet 1. september 2008 Forfatter Del Skrevet 1. september 2008 (endret) Ser at ting skiller seg litt her ja. Dersom man setter en "pris", så får man mer utstyr men dårligere kvalitet og vice versa. Og ved så mange tilfeller så får man hva man betaler for (men ting kan jo være overpriset også, da...) Når jeg tenker på holdbarhet, så har jo den gamle Acern min overlevd.. ..nesten (vifta høres ut som en gammal Twinnotter med hjemlengsel), så jeg trenger nok ikke à là Panasonic Toughbook eller noe sånt, men hakket opp fra er kanskje greit? Eller har Acer blitt "respektabel"? Jeg satser på at utstyret klarer litt trykkforandring, bevegelser i alle retninger, og generellt transport 12-16 flyturer i året, så bør det kanskje gå greit? Endret 1. september 2008 av Sitting Bull Lenke til kommentar
Sitting Bull Skrevet 1. september 2008 Forfatter Del Skrevet 1. september 2008 (endret) Dette er definitivt hva du leter etter. Har flesk rundt beinet så det ryker av den. Skjermen er på 16" og oppløsningen er 1080p. Altså er formatet det samme som på en ny TV. Dette er essensielt for videoredigering og å se film, da hele skjermen blir tatt i bruk. Det siste har også fordel av at modellen har BluRay-spiller. Denne er på grensen mellom bærbar og slepbar. Burde altså passe deg perfekt dersom du også skal ha den med deg på jobb. Er denne også grei til spilling? (Type BF2 eller andre mer grafikkkrevende saker)? PS. Hva er forskjellen på denne og denne: http://elland.webmercs.com/PartDetail.aspx...:36159;r:kelkoo Bortsett fra pris, da... Endret 1. september 2008 av Sitting Bull Lenke til kommentar
CorporalClegg Skrevet 1. september 2008 Del Skrevet 1. september 2008 (endret) Dette er definitivt hva du leter etter. Har flesk rundt beinet så det ryker av den. Skjermen er på 16" og oppløsningen er 1080p. Altså er formatet det samme som på en ny TV. Dette er essensielt for videoredigering og å se film, da hele skjermen blir tatt i bruk. Det siste har også fordel av at modellen har BluRay-spiller. Denne er på grensen mellom bærbar og slepbar. Burde altså passe deg perfekt dersom du også skal ha den med deg på jobb. Er denne også grei til spilling? (Type BF2 eller andre mer grafikkkrevende saker)? PS. Hva er forskjellen på denne og denne: http://elland.webmercs.com/PartDetail.aspx...:36159;r:kelkoo Bortsett fra pris, da... Ja den funker til spilling. Jeg tror (!) det er skjermen det er forskjel på.. Det er ihvertfall noe som er forskjellig siden produktnummerne er forskjellige.. Endret 1. september 2008 av hardcoregamer93 Lenke til kommentar
antiloop Skrevet 1. september 2008 Del Skrevet 1. september 2008 Hva med denne fra Toshiba https://prisguiden.no/product.php?productId=100220 og en slik fra Pinnacle https://prisguiden.no/product.php?product_id=44525 Lenke til kommentar
Agentspoon Skrevet 2. september 2008 Del Skrevet 2. september 2008 PS. Hva er forskjellen på denne og denne: http://elland.webmercs.com/PartDetail.aspx...:36159;r:kelkoo Bortsett fra pris, da... Du kan si at alt er nedgradert et nivå. Mindre RAM, dårligere prosessor etc. Lenke til kommentar
Sitting Bull Skrevet 2. september 2008 Forfatter Del Skrevet 2. september 2008 Da ser det nesten ut som det blir en ny Acer... ...med mindre noen andre har flere tips? Men det er mye med Aceren jeg liker, ja... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå