Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

BIOS og oppstart vises ikke

Anbefalte innlegg

Jeg har nettopp fått meg en ny LCD TV som jeg bruker foreløpig som skjerm for datamaskinen min, men problemet er at TVen ikke viser oppstart eller BIOS. Den er koblet med en DVI-HDMI kabel. Jeg prøvde å bytte til VGA kabel, da viste oppstart, men når jeg kom innpå BIOS ble skjermen svart og "Ukjent Format" blinket over skjermen.

Jeg vet at den beste løsningen her kan kanskje være å få tak i en vanlig PC skjerm, men akkurat det er veldig vanskelig for meg å få tak akkurat nå... Jeg har en splitter ny harddisk jeg gjerne skulle fått i gang denne uken.

Takker på forhånd for svar. :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Finnes vga -> DVI overgang da? Trodde ikke det lot seg gjøre å konvertere analoge signaler til digitale i en simpel overgang.

Grunnen til at vi kan bruke DVI -> vga, er enkelt og greitt at DVI utgangene på skjermkortet både er digitale og analoge.

@Buckman: Merkelig at oppstart og BIOS ikke vises, selv om jeg ikke har særlig erfaring på dette området (LCD TV-er). Kan jo for den del være noe i oppsettet på TV-en. Oppløsningen under oppstartsekvensen er jo en annen enn etter skjermkortdriverne er lastet, så det kan eventuelt være at oppsettet av TV neglisjerer annen oppløsning.

Dersom ny disk er SATA så burde du heller ikke ha behov for å gå inn i BIOS. Hos meg har alltid diskene fungert direkte etter jeg har plugget de inn, så det har bare vært å håndtere de i Disk Management.

Lenke til kommentar

Er jo synd at jeg ikke kan se oppstart i tilfelle jeg faktisk har stort behov for å kunne gå inn i BIOS. Blir kjipt å måtte faktisk reise helt hjem å hente seg en skjerm for å få det til funke.

Det er en SATA harddisk ja, men har egentlig ikke peiling på hvor disk managment er :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...