sondt1 Skrevet 24. august 2008 Del Skrevet 24. august 2008 Hei! Jeg selger min laptop og har lagt ut annonse på finn.no Ista blei jeg kontakta av en fyr som ville kjøpe den, men siden han var en blakk student (som meg selv, hehe) måtte han ved et eventuelt kjøp betale i avdrag. Jeg vet ikke hvordan dette med avdrag fungerer helt, men når han har fått pc'n har jeg ingen garanti på at han betaler avdragene har jeg vel? Noen andre som har erfaringer med lignende saker? Rop ut! Her er annonsen forresten: http://www.finn.no/finn/bap/object?finnkode=14529232 Lenke til kommentar
Blippblopp Skrevet 24. august 2008 Del Skrevet 24. august 2008 Hold deg unna. Kontanter er det eneste sikre. Dvs hele summen med én gang. Evt send i postoppkrav. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-t8fn5F Skrevet 24. august 2008 Del Skrevet 24. august 2008 Skal du selge noe så er det beste å treffe personen og betale hele beløpet med en gang. Det nest beste er å sende i oppkrav der mottaker betaler hele beløpet. Alt annet kan føre til svindel og bedra for deg som selger.... Lenke til kommentar
sondt1 Skrevet 24. august 2008 Forfatter Del Skrevet 24. august 2008 Skal du selge noe så er det beste å treffe personen og betale hele beløpet med en gang.Det nest beste er å sende i oppkrav der mottaker betaler hele beløpet. Alt annet kan føre til svindel og bedra for deg som selger.... Det er akkurat det jeg frykter. Men finnes det ikke en måte der han feks. betaler 2000,- på første avdrag, så får han de andre avdragene som rekninger liksom? Lenke til kommentar
Runar Skrevet 24. august 2008 Del Skrevet 24. august 2008 Ja, du kan jo sende regninger manuelt, men du er langt i fra garantert å få pengene. Lenke til kommentar
sondt1 Skrevet 24. august 2008 Forfatter Del Skrevet 24. august 2008 Ja, du kan jo sende regninger manuelt, men du er langt i fra garantert å få pengene. Huff. Da blir det nok ikke noe salg til den fyren. Viss ikke han kan låne penger av foreldrene sine da. Hehe Lenke til kommentar
Caliburn Skrevet 25. august 2008 Del Skrevet 25. august 2008 Som andre sier, for all del, unngå noe slikt. Ved handel mellom privatpersoner er det kun en ting som gjelder for min del, og det er "penga-pølsa" prinsippet. Som oftest og, hvis jeg ikk kan møte personen, ber jeg alltid om forskuddsbetaling av halve, eller hele summen, før jeg sender noe som helst. Lenke til kommentar
Achelous Skrevet 25. august 2008 Del Skrevet 25. august 2008 ville ha vært forsiktig med dette, så lenge du ikke har en Espen Lie type i nærheten av fyren som vil kjøpe.. Lenke til kommentar
Largie Skrevet 25. august 2008 Del Skrevet 25. august 2008 Mmmmmm, skeptisk... Fyren som mottar dette kommer mest sansynlig til å lure deg. Send i oppkrav med de pengene du vil ha og la han velge betalingsmetode. Hvis han er short på penger får han betale med kredittkort og lage sin egen avbetalingsplan. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå