Haansi Skrevet 24. august 2008 Del Skrevet 24. august 2008 (endret) Da skal jeg hive meg igang med å bygge anlegg i min Audi A4 1995. Det skal ikke være brutalt, men gi fin, ren og dyp lyd i hele bilen. Planene jeg har: FOCAL 165CA1 (6,5") i hattehylle.. Fra Iceaudio FOCAL 130CA1 (5,25") i frontdører.. Fra Iceaudio Vurderer Fence Audio RSA5400, 1000W 4-kanals.. Fra Netthandelen.no Så trenger jeg deres meninger og tips; - Hva tenker dere om det oppsettet som jeg har satt opp? - Er det noe poeng i å hive inn subwoofer så lenge jeg ikke har trang for at karosseriet skal riste? Tips til eventuelle andre forsterkere/høyttalere i samme dimensjon? Endret 24. august 2008 av Haansi Lenke til kommentar
okasin Skrevet 24. august 2008 Del Skrevet 24. august 2008 Focal elementene du har valgt ville jeg gått for.. spiller pent og oppløst.. Men når det gjelder valg av forsterker... ? NEI! Det blir som å kjøpe seg en Porche og sette inn en Lada motor.. Det blir ikke bedre enn det dårligste leddet.. (Husk det!! ) Da ville jeg heller gått for denne: http://www.mamut.net/dynabel/subdet300.htm Om du skal holde prisen nede.. Eller en del dyrere: http://www.bilstereo.no/prod_detaljer.php?id=1060 JBL og Focal låter ofte pent.. men det koster.. Lenke til kommentar
Haansi Skrevet 24. august 2008 Forfatter Del Skrevet 24. august 2008 Takk for tips Hva er det som gjør den forsterkeren dårlig? Prøver å lære litt her, av de som kan mer.. Lenke til kommentar
k-orm Skrevet 24. august 2008 Del Skrevet 24. august 2008 Hva er det som gjør den forsterkeren dårlig?At det er kun Netthandelen som selger den. Produkter kjøpes meget billig fra Kina og selges under forskjellige navn.cossiemkI har prøvd forsterker og høytalere fra Fence, og ble ikke imponert... Lenke til kommentar
Haansi Skrevet 24. august 2008 Forfatter Del Skrevet 24. august 2008 Hva er det som gjør den forsterkeren dårlig?At det er kun Netthandelen som selger den. Produkter kjøpes meget billig fra Kina og selges under forskjellige navn.cossiemkI har prøvd forsterker og høytalere fra Fence, og ble ikke imponert... Hmhm, i see.. Forslag til flere kurante forsterkere til max 1500-1600kr? Lenke til kommentar
okasin Skrevet 24. august 2008 Del Skrevet 24. august 2008 Hva er det som gjør den forsterkeren dårlig?At det er kun Netthandelen som selger den. Produkter kjøpes meget billig fra Kina og selges under forskjellige navn.cossiemkI har prøvd forsterker og høytalere fra Fence, og ble ikke imponert... Hmm litt snevert forklart det her mr K-orm.. Skal utdype det litt, se på de tekniske data de oppgir: Tekniske spesifikasjoner: 4 kanaler Effekt: Max musikk brokoplet i mono 1000W 2*250W/4ohm 2*65W/2ohm Frekvensrespons10Hz . 30000Hz. Signal/Støy forhold 90dB Sikring 20A Størrelse: 300*240*58mm Det står at det er 4 kanaler, men de oppgir effekten i 2 kanaler? merkelig, virker som om de ikke vet hva de prater om.. 2 * 250 watt i 4 ohm, den er grei.. det blir 500 watt totalt.. men så sier de at den er på 2 * 65 watt i 2 ohm??? i 2 ohm burde den gitt nesten den dobble effekten.. og ikke gi nesten 5 ganger så lite... (vet de hva de snakker om på netthandelen? ..nei) Sikringen er oppgitt til 20 A, enkelt regnestykke.. P (effekt) = spenning * strøm, dvs 20A * 14 volt (i beste fall) = 280 Watt !!!! hmm dvs 2 * 140 Watt i aller beste fall.. men de har oppgitt denne forsterkeren til 4 kanals(?) så da blir det 4 ganger 70 watt... nå er ikke klasse A/B forsterkere så effektive som feks klasse D, så virkningsgraden er lav.. så jeg vil anslå denne forsterkeren til å gi ca 4 ganger 40 watt (lyttbar effekt).. men ikke regn med noe som står til Facal elementene.. Så styr unna!!! Lenke til kommentar
Haansi Skrevet 25. august 2008 Forfatter Del Skrevet 25. august 2008 Hahhaha! Takk for et meget informativt innlegg! Da skjønner jeg mye, mye mer! Da kan jeg vel anslå at denne forsterkeren ikke vil spille noe bedre enn biltema-forsterkeren på 4x70W som jeg har midlertidig for tiden Lenke til kommentar
_tHokA_ Skrevet 22. september 2008 Del Skrevet 22. september 2008 Hvordan går det med anlegget? Tatt noen bilder? Har samma bil og driver også med anlegget. Hadde vært greit å sett hvordan du satte inn ting og tang Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå