Da_Assassin Skrevet 21. mars 2003 Del Skrevet 21. mars 2003 Jeg er litt nysgjerrig om hvilken window manager er den letteste og krever minst? jeg lurer pga. at jeg skal ha det på en veldig svak bærbar... Lenke til kommentar
Egil.B Skrevet 21. mars 2003 Del Skrevet 21. mars 2003 Fluxbox, vet ikke om den er lettest, men den er både lett og nice http://fluxbox.sourceforge.net/ Lenke til kommentar
Cronius Skrevet 21. mars 2003 Del Skrevet 21. mars 2003 http://www.windowmaker.org/features-performance.html Lenke til kommentar
jjjjjjjjjjeeeeeeeeeeee Skrevet 21. mars 2003 Del Skrevet 21. mars 2003 Fluxbox er som sagt veldig raskt og ser bra ut Lenke til kommentar
Hoppesagåsa Skrevet 21. mars 2003 Del Skrevet 21. mars 2003 Jeg stemmer i for fluxbox! Den er rask, oversiktlig, krever lite og har en rekke pene themes. Lenke til kommentar
Yamato47 Skrevet 21. mars 2003 Del Skrevet 21. mars 2003 Icewm er også ganske lett. Lenke til kommentar
torbj0rn Skrevet 21. mars 2003 Del Skrevet 21. mars 2003 Waimea er tingen. :smile: Lenke til kommentar
_mgr_ Skrevet 22. mars 2003 Del Skrevet 22. mars 2003 Jeg har testa blackbox med Slackware 8.1 og kernel 2.4-20 og har gode egentlig ikke noe dårlig å si om det... Dette på en Celeron 300 laptop... Lenke til kommentar
smetho Skrevet 22. mars 2003 Del Skrevet 22. mars 2003 Letteste er vel KDE, men denne krever mye (særlig nyere versjoner av den). Vil anbefale WindowMaker: Fin å se på, svært konfigurabel, krever lite ressurser (dog ikke minst av de nevnt ovenfor). Den er enkel og bruke og rett og slett kul Lenke til kommentar
akzj0n Skrevet 22. mars 2003 Del Skrevet 22. mars 2003 Hvis du først har prøvd fluxbox, går du aldri tilbake til andre som KDE og lignende. Lenke til kommentar
COMPstomp Skrevet 22. mars 2003 Del Skrevet 22. mars 2003 Hvis du først har prøvd fluxbox, går du aldri tilbake til andre som KDE og lignende. Med untak av waimea. Lenke til kommentar
Rafael Skrevet 22. mars 2003 Del Skrevet 22. mars 2003 Kjenner noen som har brukt diverse boxer og så gått over til Gnome.. Lenke til kommentar
slime mold Skrevet 22. mars 2003 Del Skrevet 22. mars 2003 Hvis du først har prøvd fluxbox, går du aldri tilbake til andre som KDE og lignende. Merkelig, jeg har prøvd fluxbox (og blackbox, og openbox), har stadig vendt tilbake til KDE. Man må innse at alt ikke passer for alle, folk har ulike behov. Lenke til kommentar
Truman Skrevet 22. mars 2003 Del Skrevet 22. mars 2003 blackbox, blackbox og atter blackbox! har plenty av maskin til å kjøre de tyngste (KDE og GNOME), men etter å ha lagt inn blackbox har jeg alt jeg trenger! ikke noe flashy stuff som aldri brukes ol. dersom man finner ut av de veldig intuitive konfig-filene, er det rett og slett genialt! (bbkeys kan være en veldig god idè dersom man vil bruke f.eks alt-f4 og alt-tab i blackbox). Lenke til kommentar
Egil.B Skrevet 22. mars 2003 Del Skrevet 22. mars 2003 Fluxbox er jo tross alt en forbedring av den allerede geniale blackbox :wink: Lenke til kommentar
Layne Skrevet 23. mars 2003 Del Skrevet 23. mars 2003 Fluxbox er jo tross alt en forbedring av den allerede geniale blackbox :wink: Hva er forskjellen på Openbox, Blackbox og Fluxbox? Lenke til kommentar
Ancistrus84 Skrevet 23. mars 2003 Del Skrevet 23. mars 2003 Fluxbox er iallefall basert på Blackbox-kode. Fluxbox har mange finnesser som ikke Blackbox har blant annet "Slits". Jeg vil anbefale Fluxbox som WM. Klarer ikke og gå tilbake til noe annet nå. Lenke til kommentar
MarcelSB Skrevet 23. mars 2003 Del Skrevet 23. mars 2003 Hvis du først har prøvd fluxbox, går du aldri tilbake til andre som KDE og lignende. Med untak av waimea. Siden denne posten ble skrevet har jeg prøvd både fluxbox og waimea. Begge to er superkjappe, og har bra config-muligheter, og tab-systemet er jo genialt Fluxbox imponerte meg mest av de to, men waimea var også bra :wink: Men jeg måtte dessverre vende tilbake til KDE til slutt. Selv om KDE er mye tyngre, og spiser mye ressurser, syns jeg den er enklere og ser bedre ut. Jeg er også avhengig av å ha et ordentlig desktop med ikoner osv... Dessuten savner jeg en innebygd filbrowser i flux og waimea, konqueror funket dårlig... Hvis jeg trenger en lettvekts windowmanger til en gammel maskin er flux/waimea førstevalget MarcelSB Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå