Gå til innhold

Veien videre - Offshore jobbing

spøkelset

Anbefalte innlegg

Har gått to år på elektrofag; grunnkurs og vk1-elenergi. I tilleg har jeg gått 1 år på allmenn påbygg da jeg ikke helt visste hva jeg ville. Etter litt synsing frem og tilbake kom jeg på at jeg kunne tenke meg å jobbe i nordsjøen med et eller annet. Slik utdanningssituasjonen min ser ut nå, hva vil være den korteste veien til arbeid på plattform? Lurer også på dette som heter "Vg2 brønnteknikk", har jeg grunnlag for å komme inn på dette ved å ha gått grunnkurs elektro etter den gamle reformen? Har også hørt om kurs du kan betale for som visstnok skal kunne garantere deg jobb etterpå?

Ble kanskje litt rotete, men hadde satt pris på om noen kunne tatt seg tid tilå svare på disse spørsmålene :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Fins ingen kurs som garanterer deg jobb etter på. Tror ikke du har grunnlag (eller sjangs) til å komme inn på vg2 brønnteknik da det er veldig få plasser på dette og veldig mange søkere. Selv går jeg for tiden på Nortrain, en privat skole for bore å brønn. Koster 70000,- og du er som sagt ikke garantert jobb etter på. Men er jo en sjangse å ta ;) .

Lenke til kommentar

VG2 brønnteknik skolene tror jeg de siste årene har hatt uoffiselt garanti (Altså kan ikke gå ut offisielt med det) på arbeidsplass offshore da boreselskapene henvender seg til dem. Fikk hvertfall høre dette av en kar som jobber innen boring.

Lenke til kommentar
VG2 brønnteknik skolene tror jeg de siste årene har hatt uoffiselt garanti (Altså kan ikke gå ut offisielt med det) på arbeidsplass offshore da boreselskapene henvender seg til dem. Fikk hvertfall høre dette av en kar som jobber innen boring.

Kan stemme det, men har han brukt de tre årene sine, så skal det godt gjøres å komme inn da han automatisk vil havne bakerst i køen på grunn av manglende studierett.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...