Erlendz Skrevet 21. mars 2003 Del Skrevet 21. mars 2003 Jeg har nyrlig bygd meg ny pc, men cpu en jeg fikk fra psdata fungerte ikke så jeg venter en ny når som helst. Bruker derfor en amd athlon 1000 mhz. Det jeg er litt redd for er at når jeg får min nye cpu (Amd athon xp2000+) Vil jeg få problemer med temperaturen på den i og med at jeg nå har litt i overkant av 60 grader nesten hele tiden, hvordan vil dette gå når jeg får en ny og kraftigere cpu. viften skal visst nokk takle opp tli xp 2600. Er amd xp prosessore kaldere enn vanlige athlon prosessorere? Hovedkortet mitt er er oppe i 45 grader. Er dette for mye? Lenke til kommentar
formann Skrevet 21. mars 2003 Del Skrevet 21. mars 2003 Nye CPU´er er laget på en annen måte (13micron) så de utvikler mindre varme. Jeg tipper den gamle Tbirden lager ca like mye varme som en XP2800+, om ikke mer. Så svaret blir JEPP De er kaldere. Palomino er kaldere, og Tbred er mye kaldere. Tror du har en Tbred og vil tippe at du får da 40-45c med den. Edit: glemte NB spm. 45 på chipset er litt mye, men ikke noe farlig. Men jeg annbefaler deg å montere noen kabinettvifter, for da vil også cpu temp falle en del. Lenke til kommentar
Kstef Skrevet 21. mars 2003 Del Skrevet 21. mars 2003 Nye CPU´er er laget på en annen måte (13micron) så de utvikler mindre varme. Jeg tipper den gamle Tbirden lager ca like mye varme som en XP2800+, om ikke mer. T-bird 1000; 54W Thoroughbred-B core 2800+; 74.3 Lenke til kommentar
formann Skrevet 21. mars 2003 Del Skrevet 21. mars 2003 tenkte kansje på 1400 tbird jeg da.. Lenke til kommentar
JohndoeMAKT Skrevet 21. mars 2003 Del Skrevet 21. mars 2003 Du må også huske at TB coren er mindre. Altså 74w/TBAreal er mye høyere enn 54/AAreal. Det blir da viktig å ha HSF av et metall som kan fjerne mye varme (termiskenergi I beleve is the proper term). Kobber kjøler er kjekt å satse på. Lenke til kommentar
formann Skrevet 21. mars 2003 Del Skrevet 21. mars 2003 Tbred mister vel garantien om man ikke bruker kjøler av kobber, eller med kobber inlegg tror jeg. Lenke til kommentar
Erlendz Skrevet 22. mars 2003 Forfatter Del Skrevet 22. mars 2003 Jeg har montert en kabinett vifte. Hvordan skal jeg få ned temperaturen på hovedkortet? Kan det hende at den går ned når jeg får den nye prosessoren? Lenke til kommentar
AMDturbo Skrevet 22. mars 2003 Del Skrevet 22. mars 2003 Tbred mister vel garantien om man ikke bruker kjøler av kobber, eller med kobber inlegg tror jeg. Fikk ikke anbefalt det naar jeg kjoepte min, er ikke helt sikker paa om du har rett der. AMDturbo Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå