Gå til innhold

Hovedkort, prosessor og varme!

Erlendz

Anbefalte innlegg

Jeg har nyrlig bygd meg ny pc, men cpu en jeg fikk fra psdata fungerte ikke så jeg venter en ny når som helst.

Bruker derfor en amd athlon 1000 mhz.

Det jeg er litt redd for er at når jeg får min nye cpu (Amd athon xp2000+) Vil jeg få problemer med temperaturen på den i og med at jeg nå har litt i overkant av 60 grader nesten hele tiden, hvordan vil dette gå når jeg får en ny og kraftigere cpu. viften skal visst nokk takle opp tli xp 2600.

Er amd xp prosessore kaldere enn vanlige athlon prosessorere?

Hovedkortet mitt er er oppe i 45 grader. Er dette for mye?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nye CPU´er er laget på en annen måte (13micron) så de utvikler mindre varme. Jeg tipper den gamle Tbirden lager ca like mye varme som en XP2800+, om ikke mer. :)

Så svaret blir JEPP :) De er kaldere. Palomino er kaldere, og Tbred er mye kaldere. Tror du har en Tbred og vil tippe at du får da 40-45c med den.

Edit: glemte NB spm.

45 på chipset er litt mye, men ikke noe farlig. Men jeg annbefaler deg å montere noen kabinettvifter, for da vil også cpu temp falle en del.

Lenke til kommentar
Nye CPU´er er laget på en annen måte (13micron) så de utvikler mindre varme. Jeg tipper den gamle Tbirden lager ca like mye varme som en XP2800+, om ikke mer. :)

T-bird 1000; 54W

Thoroughbred-B core 2800+; 74.3

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...