Applebee Skrevet 24. august 2008 Del Skrevet 24. august 2008 Klokket min Q6600 fra 2,4ghz til 2,9ghz, og satt opp volt til 1,35.. Gikk inn i Core-Temp, og der stod det klart og tydelig 2,9ghz! Og når jeg nå, etter noen dager sjekker Core-Temp igjen, er FSB normal (330), men multiplikator har gått ned fra 9 til 6, så nå har jeg bare 1,9 ghz! Tenkte som så at den hadde klokket seg ned, pga av at jeg mener å ha hørt at prosessorer gjør det under veldig lite load! Så jeg fyrte opp Flightsim X, som er veldig CPU krevende, men neida.. Sitter ennå med 1,9ghz prosessor, som skulle vært 2,9ghz.. Trenger hjelp Lenke til kommentar
Applebee Skrevet 24. august 2008 Forfatter Del Skrevet 24. august 2008 Oh, lol! Nå er den normal igjen.. Kanskje bug? Eller var prosessoren på 1,9ghz? Lenke til kommentar
Wiker Skrevet 24. august 2008 Del Skrevet 24. august 2008 Hipp, hipp... du er nummer 10-tusen som spørr om dette. (Sorry, ikke personlig ment ;-) Det skal være sånn. Intel prosessorer klokker ned til 6 x FSB når det ikke er behov for prosesorkraft. Du vil se at den klokker opp og ned hvis du belaster den med noe. Lenke til kommentar
007CD Skrevet 25. august 2008 Del Skrevet 25. august 2008 Dette her må det snart fikses en sticky for, begynner å bli mange av disse. Uansett, antar at den klokker seg tilbake når du er ute i Windows og titter på hva MP'n er. Ergo, vil du være sikker så deaktiverer C1E og EIST i BIOS for å unngå dette. Vet at spill som Operation Flashpoint ikke jobber bra med EIST, blir masse FPS tap og ned i enkeltsifra tall når EIST og C1E er aktivert grunnet varierende belastning. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå