thomasn1407 Skrevet 24. august 2008 Del Skrevet 24. august 2008 Hei jeg er helt ny på speilrefleks og lurer veldig på hva jeg skal kjøpe fant ett tilbud fra Elprice.no som er: Nikon D40 ink 18-55mm + 55-200 AFS til kr 3995,- Er dette et godt nybegynner kamera?? og inneholder det det jeg trenger den første tiden Håper på svar ThomasN1407 Lenke til kommentar
se# Skrevet 24. august 2008 Del Skrevet 24. august 2008 Hei, D40 er et helt greit begynnerkamera og prisen ser rimelig bra ut. Personlig ville jeg nok valgt D60 isteden (hvis jeg skulle hatt Nikon) siden D40 stort sett leveres med en gammel versjon av Nikons standardzoom. D60 leveres med VR-versjonen av standardzoomen, dvs at den har bildestablisator, men det koster en del mer så her må du velge. Lenke til kommentar
erty_ Skrevet 24. august 2008 Del Skrevet 24. august 2008 ... men det koster en del mer så her må du velge. No får ein Nikon D60 med 18-55VR til den nette sum av 3999,- på Japan Photo. Dette vil eg seie er eit betre kjøp enn D40-dobbelkit. Lenke til kommentar
Nautica Skrevet 25. august 2008 Del Skrevet 25. august 2008 Og handle fra elprice.no er ikke noe problem,har faktisk selv gjort det og byttet/reparert i etterkant ingen problemer.Men hold deg unna fysiske butikker der kan det være vanskeligere i henhold til reklamasjoner. Men D60 burde friste mer. Lenke til kommentar
jpsalvesen Skrevet 25. august 2008 Del Skrevet 25. august 2008 Tja. Om du trenger tele'n, så går du for dobbeltkit'et. Ellers ville jeg kjøpt D40 Hus til 2700 spenn og Sigma 18-50 f/2.8 til 3000 spenn. Mye mer fotoglede med et virkelig bra objektiv - å kunne skyte 50mm f/2.8 gir pene portretter og også mulighet til å følge med sånn ca på konserter med litt bra belysning. Lenke til kommentar
thomasn1407 Skrevet 25. august 2008 Forfatter Del Skrevet 25. august 2008 Noen som har innvendiger mot Nikon D60?? Var nede og kikket litt på dette og Canon 450d, likte grepet mye bedre på Nikon kameraet Valget mitt står nå egentlig mellom: Nikon D60 Canon EOS 450D Canon EOS 1000D Er Nikon D60 ett gammelt kamera som snart blir skiftet ut eller vil det holde seg en stund fremover, og passer det godt til en nybegynner?? ThomasN1407 Lenke til kommentar
simmyt Skrevet 25. august 2008 Del Skrevet 25. august 2008 Noen som har innvendiger mot Nikon D60?? Var nede og kikket litt på dette og Canon 450d, likte grepet mye bedre på Nikon kameraet Valget mitt står nå egentlig mellom: Nikon D60 Canon EOS 450D Canon EOS 1000D Er Nikon D60 ett gammelt kamera som snart blir skiftet ut eller vil det holde seg en stund fremover, og passer det godt til en nybegynner?? ThomasN1407 hvorfor droppet du d40 dobbeltkit? det er et langt bedre tilbud enn d60 med std kit. d60 huset er relativt nytt, men har ingen vesentlige forbedringer ift d40. hvis du trenger rask autofokus kan det være verdt å vurdere canon, ellers ville jeg gått for d40 tilbudet. det å få alle de brennviddene tilgjengelig er mye viktigere enn alle de nye småfeaturene du får i d60. d60 har også mistet ting d40 har, feks 1/500s synchastighet med blits. dette er noe omtrent bare veldig dyre kamera har. d40 er en lite kjent perle av et kamera og selges også som superkupp til under 3000 med kit linse. ikke la deg lure av megapikslene, det er først og fremst gode linser og nøyaktig fokus som gjør bilder bra rent teknisk. Lenke til kommentar
se# Skrevet 25. august 2008 Del Skrevet 25. august 2008 Vanskelig å vite når D60 erstattes. Det har ikke vært på markedet så lenge, men konkurrentene har fått Live View så hvis det er viktig for deg er det et argument mot D60. Et annet argument mot D60 (og D40/D40X) er at det ikke gir autofokus med gamle objektiver. Men hvis du uansett bare kjøper nytt spiller det liten rolle. Oppfatter D60 som et bra begynnerkamera, men det er de fleste i denn klassen. Hva du liker, ergonomi osv er vel så viktig som finesser. Det er Photokoina (stor fotomesse i Tyskland) snart, og alle lanserer i disse dager. Så i løpet av relativt kort tid vil du få vite om D60 blir erstattet (på kort sikt). Lenke til kommentar
k-ryeng Skrevet 25. august 2008 Del Skrevet 25. august 2008 d60 huset er relativt nytt, men har ingen vesentlige forbedringer ift d40.Det har et langt bedre kit-objektiv... Dessuten gjelder flashback ut august... (SB-400) Lenke til kommentar
alkymist Skrevet 25. august 2008 Del Skrevet 25. august 2008 I og med at du likte grepet best på Nikonen, vil jeg si det er en no-brainer. Kjøp D60, og gled deg over kitobjektivet. Teleobjektivet kan du eventuelt kjøpe senere, varianten med VR er å foretrekke. Kort blits-sync er et poeng hvis du skal ta dråpebilder, men jeg vil tro du har mer glede av å faktisk få med en ekstern blits. Tro meg, det er stor forskjell på å bruke SB-400 kontra den innebyggete pop-up blitsen. Og jeg tviler sterkt på at d60 blir erstattet allerede nå, D80 derimot... mvh Øystein Lenke til kommentar
simmyt Skrevet 25. august 2008 Del Skrevet 25. august 2008 d60 huset er relativt nytt, men har ingen vesentlige forbedringer ift d40.Det har et langt bedre kit-objektiv... Dessuten gjelder flashback ut august... (SB-400) bildestabilisering er fint, ja, men ellers er ikke den optiske forbedringen, om eksisterende, mer enn marginal. Lenke til kommentar
k-ryeng Skrevet 25. august 2008 Del Skrevet 25. august 2008 bildestabilisering er fint, ja, men ellers er ikke den optiske forbedringen, om eksisterende, mer enn marginal.Du er i hvert fall nærmest garantert bedre optisk ytelse, om ikke mye, så er det i hvert fall ikke dårligere. I tillegg er det jo bildestabiliseringen. Uansett - når du får både VR og SB-400 for samme prisen som en "dårlig" telezoom, i tillegg til et mer moderne hus, er det etter min mening vanskelig å forsvare D40-kitet til 4000 kr. Jeg ville heller gått for et D40-kit til ca 3000 kr, og lagt på 55-200VR... Sistnevnte er i det miste nokså bra optisk - det kan man egentlig ikke si om 55-200 uten VR. Lenke til kommentar
OMyre Skrevet 25. august 2008 Del Skrevet 25. august 2008 Vær obs på at nikon d60 flash back, ikke gjelder på eu versjon. Står på nikon sine sider. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå