Gå til innhold

Sliiiter med Harddisk problemer. Hjelp til å dra ut skadet data

Anbefalte innlegg

Hei

Som sagt, har problemer med en av diskene mine.

En slik WD mybook ekstern. Dette er en WD 500gb IDE disk.

Det begynte med at plutslig når jeg plugget den inn så kom den bare noen ganger, andre ganger sto det "ukjent usb enhet" Denne disken ble brukt som backup, men i overgang til ny pc osv var dette eneste backup lagringen min. ja dum men det bare ble slik.

Nå dukker ikke disken opp i det heletatt, så jeg tok den ut å satt den rett i pc'n. Da startet ikke pc'n opp. Bare slår seg på nytt å på nytt. Begynte å kjøre chkdsk på den manglet mange filer sto det.

Så jeg puttet den inn i ett annet ekstern kabinett å begynte prøve forskjellige verktøy, bla Hirens boot cd med HD regenerator 1.51. Den henger seg etter ca 1 times tid. Prøvd endel andre prog, noen finner filene, men så fort jeg prøver hente de ut eller gjøre no med de henger det. Andre programmer henger bare jeg trykker søk. Nå dukker den ikke opp mer, uansett hva jeg prøver på, jeg hører den spinner, ingen ulyd. Er det noen måte å redde datane på denne disken? er da en mappe på 100gb som er UTROLIG viktig, med mest bilder å egen laget musikk. Er så utrolig kjipt miste dette.

Har noen noen tips? tenkte på kjøre img av disken men trur det kommer til å henge seg.

Veit firmar tar seg av dette, men er ikke dette utrolig dyrt?

edit: Testen den igjen nå, når jeg starter den spinner den fint, så etterhvert bare blir den stille..

Mvh Trond, håper noen kan svare meg...

Endret av trondstegarud
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ingen som har noen tips?

Fikk pris på å redde ut alt, dette var software basert. 5000kr, så lenge det er software kan jeg jo klare det selv så har ennå ikke gitt opp.

Som sagt, disken dukker ikke opp mer. noen som vet om noen programmer som klarer finne skadde disker uansett ? selvom sektorer er ødelagt?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...