Gå til innhold

Temming av en 2-årig Undulat


Anbefalte innlegg

Hei, vi har fått oss undulat, det er en 2-årig mann/gutt. Henvender meg her for noen tips om hvordan jeg kan få temmet han best mulig. Må sies at vi er 5 stykker i husholdningen, to voksne og 3 barn.

 

Fuggelen kom fra et hus der de hadde katt og var derfor smålig nervøs og redd. Han er frisk og rask ellers, men forståelig nok skeptisk til oss, spesielt minstemann på 4 år.

 

Har lest rundt på nettet om hvordan jeg skal forholde meg til Undulater, men dette er et litt spesielt tilfelle, så tenkte kanskje at det rette kunne være og spørre litt rundt hær om hvordan jeg kan få han bekvem på best mulig måte

 

På forhånd takk :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vel, fyrst og fremst. Ikkje stress so mykje rundt fuglen. Den vert påverka av stresset.

 

Og sjølv om ein 4-åring synst det er artig å vere HEILT oppi buret, (no skal ikkje eg sei noko om barneoppdragelse eller noko slikt, og eg orsakar viss eg verkar litt krass). Men i alle fall lær 4-åringen og dei andre barna respekt for dyr og at dei kanskje ikkje alltid likar å ha støy heilt oppi buret sitt.

 

Det viktigaste fyrst er jo å få undulaten trygg og roleg på omgjevnadene. Og prøve litt kvar dag med å få han til å til dømes å sitte på fingeren. Ikkje i mange timar om gonga.

 

Fuglen er jo sopass gamal at det kan jo hende at det vert heilt umogleg. Men berre vær tålmodige. Og ikkje stress.

 

Og viss dykk vil ha ein tam fugl, IKKJE få ein til. Då er det umogleg.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...