Gå til innhold

Anskafelse av katt


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
2: Han ser ut til å BARE være interesert i å klore og bite. Han har ikke lyst til å kose. Hver gang keg plukker han opp får å kose ender det med at jeg får en labb i trynet ... Hver morra jeg kommer ut på badet/gangen flyger han på beina mine og henger seg fast etter klørne og biter seg skikkelig fast. hva skal jeg gjøre for å få "roa" han ned?

Tror de fleste kattunger er litt sånn. Når de er i lekemodus kan man bare glemme å kose med de, da smetter de unna så fort man nærmer seg eller tar på de. Enten det eller så legger de seg på rygg og skal leke med å sette alle potene med klør i hånda og bite :p Alltid like moro å gå inn på kjøkkenet om morgenen, sliten og groggy, for at katta så skremmer livet av en når han angriper foten i det du går forbi et gjemmested.

 

Du gjenkjenner nok når han er i kosemodus etterhvert. :)

 

De roer seg med årene, og spesielt om du skal kastrere også.

Lenke til kommentar
Prøv med melk istedet for vann...

Melk gir katter lett diare, noe som kan være livsfarlig for en liten kattunge som drikker dårlig fra før av... Sett frem fler vannskåler. Kanskje den ikke liker å drikke av plastskål, men vil ha stål, eller omvendt. Den ene katta mi foretrekker å drikke av dassen eller sluket på badet :p

Lenke til kommentar

Hvis du ikke får til å lure det i katten ved å blande med noe godt (f.eks boksmat eller leverpostei) så får du tak i "sprøyter" på apoteket som man kan suge kuren inn i, så åpner man kjeften på katta, og "spruter" det langt bak i munnen slik at den må spise det.

 

Det er slik jeg fikk i bikkja mi antibiotika. Når hun skal ha ormekur blander jeg med noe hun ikke kan motstå.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...