Gå til innhold

Anskafelse av katt


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Moren min har en en gårdskatt. Den har aldri fått kjøpemat i hele sitt liv, kun fått middagsrester. Den har fått brødskive med leverpostei eller lignende dersom det ikke har vært noe til overs etter middag, eller middag som ikke egner seg til kattemat. Katten er nå 8-9 år gammel, og veier 6 kg. Den er i ypperste velstand. Er dette også søplemat? Katten trives hvertfall med det, og er sunn og i god stand.

 

Jeg er slett ikke noen veterinær, men hvis du er det og mener noe annet så bør jeg jo ta det til ettertanke.

Endret av Celeb0rn
Lenke til kommentar

Det ER faktisk en stor forskjell på katt og menneske ;)

Et menneske vasker seg ikke i ræva å spiser spurv.

 

Såklart er det bedre med kvalitetsfor, men for mange katter så fungerer eks Friskies utmerket.

Kattene før i tiden levde på fisk og melk.

Jeg tror de i dag overlever på butikkmat ;)

MEN får katten dårlig pels, tannkjøtt, avføring ++ så håper jeg virkelig folk bytter for.

 

Mine får Landlord bløtfor om dagen. Koster 4.90 pr boks.

Du verden, for en dårlig katteeier jeg er ;)

 

edit:

Steriliserte hannkatter bør ha skikkelig for!

Endret av Zaroos
Lenke til kommentar

Har bare 2 "problemer"

1: Katta drikker ikke. Den ser ikke ut til å være borti vannskåla i det hele tatt. Satte opp en markør på utsida av skåla i natt for å som om den var bortpå den men det hadde ikke forsvunnet noe vann der i det heletatt? noen tips om hvordan jeg skal få lært han å drikke?

 

og

 

2: Han ser ut til å BARE være interesert i å klore og bite. Han har ikke lyst til å kose. Hver gang keg plukker han opp får å kose ender det med at jeg får en labb i trynet ... Hver morra jeg kommer ut på badet/gangen flyger han på beina mine og henger seg fast etter klørne og biter seg skikkelig fast. hva skal jeg gjøre for å få "roa" han ned?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...