Gå til innhold

Anskafelse av katt


Anbefalte innlegg

Haha. Han har sneki seg oppå tastaturet men siden han ikke klarer å hoppe helt opp til skrivebordet enda så stenger jeg for han når han sitter i fanget slik at han skjønner at han ikke burde gå opp dit. Første dagen gjorde han nemlig det å ble så fasinert at han fulgte etter chare min. Så jeg sprang litt til sia og det endte med at han mista balansen og ramla over xD

 

Noen som har noe bløtfor å anbefale forresten? Kjøpte bløtfor versjonen av kylling tørrforet til Landlord i går å katta klikka i vinkel når han fikk det (på en god måte da såklart). Hadde vært kjekt å kunne kjøpt noen større porsjoner enn de små boksene til han.

Endret av Mikkel™
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg forelsket meg akkurat i en liten hårball jeg traff på veien mellom tunene på jobb. Han satt under en bil og mjaua. Så jeg hilste på den lille tassen jeg. Satte meg ned slik at han kunne lukte på meg. Dermed hoppet han opp i fanget mitt, klatret opp på hodet mitt og begynte å male som en annen gærning. :) Han dreiv å smatta på jakken min. Etter å ha sittet der i flere minutter så måtte jeg videre og prøvde selvsagt å sette ham ned - det ble ikke godt mottatt nei. Han klamret seg fast og ropte når jeg prøvde å løfte ham ned. Så jeg klappa han litt mer og reiste meg. Da satt han der, kikket på meg og ropte etter meg. Kom løpende etter, satte seg ned og ropte igjen. :cry: Han var bare så søt. Skal se om jeg rekker å legge ut noen videosnutter jeg klarte å kapre før jeg reiser til sydligere strøk. :) Han var bare så nydelig.

Lenke til kommentar

Hehe, nurket mitt ble sur i mårres da det var tomt for vløtfor og han måtte ta til takke med tørrforet til så lenge. Har også fått han til å drikke men når han prøver selv stikker han nesa så langt nedi at han nyser blir redd og stikker av x) Så jeg prøver å overbevise han ved å ta litt vann på fingeren og få han til å slikke det av forså å plaske litt i skåla. :)

Lenke til kommentar
Man sparer ikke penger på maten til hunden eller katten sin! Kjøp F.eks Royal Canin på dyrebutikken.

 

Å kjøpe mat til hund og katt på rema/rimi osv. er dyreplageri

Hallo. Iflg deg skulle du da kjøpt biff (eller noe annet godt og dyrt den liker) hver dag da? Mat på rema dyreplageri? Skjerp deg. Katten digger det verre.

 

For teh record så kjører jeg Royal Canin baby cat så det er ikke det det står på. Synes derimot holdningene dine er litt blåst

Lenke til kommentar

Jeg har ikke sagt noe om BIFF, så der kan du jekke deg ned :whistle:

 

Royal Canin er ikke så dyrt. Det er nok ikke smaken det går på når det gjelder bosskattematen man får kjøpt på rema. Den er rett og slett ikke bra for katten din. Jeg har prøvd å mate mine hunder med Pedrigree, noe som førte til at de røytet helt jævlig helt til jeg skiftet mat igjen. Og mine hunder har ALLTID vært røytefri ellers.

 

 

 

Hey, jeg kunne godt spist frossenpizza og pølse m/brød resten av livet jeg, men om det hadde vært bra for helsa mi ? Tviler! Og det synes jeg er en god sammenligning til bosskatt/hundematen du får kjøpt i matbutikkene

Lenke til kommentar

Jeg vet at katter skal ha sunt for med riktig med proteiner, vitaminer etc, problemet mitt er at for det første er det lang til dyrebutikken og jeg har verkebn bil eller førerkort og for det andre så har jeg nettop flytta så er litt skral akkurat nå.

 

Men til helga får jeg besøk og da skal jeg bruke endel på diverse kattefor, kost tilskudd som omega 3 og diverse katteleker for å holde han aktiv med andre ting når jeg er borte om dagene. Det ordnar seg serru :)

 

Forresten:

Ett heller skral bilde men dere ser nå hvem som koser seg i fanget til matfar da :)

post-131886-1222345149_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Man sparer ikke penger på maten til hunden eller katten sin! Kjøp F.eks Royal Canin på dyrebutikken.

 

Å kjøpe mat til hund og katt på rema/rimi osv. er dyreplageri

Jaha??? Og hvor har du tatt det ifra??

 

Hilsen ei som "plager" kattene sine :roll:

 

Jeg kjøpte hundepølse til Diesel her om dagen, sammen med brød og potet.

Vi har enda ikke fått kjøpt vom *gr*. Det går bra som nødmat, men det er ikke et kvalitetsfor som jeg vil gi han resten av livet.

Kattene derimot spiser det uten problem. Pelsen er fin, og det er ikke unormalt med røyting.

Seff er det ikke det beste, sier seg vel selv, men det duger ;)

Lenke til kommentar

Ga den gamle katten min (som nå bor hos foreldrene mine) helt standard våtfor kjøpt på rema i alle år. Den har aldri tatt noe skade av det og lever godt den dag i dag.

 

Synes det er ganske provoserende at du kaller det dyreplageri (og dermed at jeg bedriver dyreplageri) og synes du rett og slett skal holde kjeft, LC.

Lenke til kommentar

Jeg snakker om tørrforet du får kjøpt på matbutikken.

 

Dyreplageri? La meg heller si at jeg aldri ville gjort det slik selv. Og jeg ville aldri latt barna mine vokse opp på bare frossenpizza og pølser. Og jeg synes folk som gjør det er dårlige foreldre.

 

Hvorfor kjøpe kvalitetskattemat når man får kjøpt billig mat som katta spiser på rema? Hvorfor lage fisk til middag når ungene blir så glad for grandiosa?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...