Gå til innhold

Anskafelse av katt


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

har vært med katten ute i hagen de første gangene, uten bånd.

har enda ikke sett at dem har dratt særlig lengre enn innenfor gjerdet og kommet tilbake ganske raskt.

 

kanskje greit å følge med den litt første gangen den er ute alene.

men, husk at katter gjerne stikker av i 2-3 dager hvis dem føler for det, ikke bli alt for nervøs hvis den ikke kommer tilbake hver dag.

hadde en katt som var borte i 5 år eller noe en gang, men den hadde blitt vill, gikk ikke å klappe den og slikt, den forsvant etter ett par dager, vi hadde jo en hund og en katt når den kom tilbake :p

Lenke til kommentar

Vi har alltid vært med kattene ut den første tiden. Altså tatt dem med ut på plena for å leke litt. Det gjør at de føler seg trygge og vet at det faktisk finnes noe utenfor huset også. Det tar ikke lang tid før de venner seg til at det er jævla kult å være ute. Katter liker ikke å pisse å drite inne, så hvis du har vært ute litt med katten og den plutselig ikke finner kassen sin lenger så vil den spørre deg om hvor i helvete du har gjort av dassen. :D Da er det bare å ta den med ut til kassen du har flytta ut på trappa. Når kassen er borte fra trappa så finner den nærmeste jordhaug å drite i. :)

Lenke til kommentar

Phew! Nå er jeg letta :D for gjett hvem som møtte meg i døra da jeg kom hjem! Han har klart seg akurat som jeg hadde tenkt og han vet hvor dassen er selv om jeg flytta den. For en "jævli" dag det har vært men så godt å komme hjem å se at alt er i orden :D

 

En annen god ting er at han bruker gulvteppet til å strekke klørne sine istede for soafen.

Endret av Mikkel™
Lenke til kommentar
Phew! Nå er jeg letta :D for gjett hvem som møtte meg i døra da jeg kom hjem! Han har klart seg akurat som jeg hadde tenkt og han vet hvor dassen er selv om jeg flytta den. For en "jævli" dag det har vært men så godt å komme hjem å se at alt er i orden :D

 

En annen god ting er at han bruker gulvteppet til å strekke klørne sine istede for soafen.

 

Så koselig! :) Jeg får tilbake skikkelig gode minner fra alle kattungene jeg har vært med å oppdra nå.

Lenke til kommentar

Ja og bedre! Han var i gangen og på badet i natt for at jeg skulle få meg nok søvn og gjett hvem som kom tassende ut baderomsdøra me hodet på skrå da jeg sto opp! Aaaw så arti med katt når de er på det stadiet der. Litt gøy og se at han klarer seg så fint alene etter 2 netter i nytt hjem.

 

Pluss at han mjauer ikke så heftig lengre heller om jeg går i ett annet rom og han ikke ser meg. Han gjorde det den første dagen da jegg gikk på do eller i dusjen. Men ikke nå lengre:)

Endret av Mikkel™
Lenke til kommentar

bare vent til ha forsøker å gå/legge seg oppå tastaturet eller stå forran skjermen for å få oppmerksomhet.

kan bli litt irriterende til tider.

 

evt når du leser, så har katter en tendens til å komme mellom deg og det du leser.

sleipe jævler når dem vil ha oppmerksomhet :p

 

NikkaYoichi: katten vi har vekket meg med å ta sin kalde å våte nese mot min nese.

skvatt som bare det de første gangene.

den passet stort sett godt på at jeg ikke sovnet etterpå, den trengte ikke kos eller noe, bare jeg ikke sov var den fornøyd.

var en gang den stod på brystet mitt å vekket meg med nesen, jeg skvatt og satt meg opp raskt, katten fløy til andre enden av sengen og ble skikkelig furten etterpå.

 

forrsten, katter kan bli skikkelig furtne hvis du gjør noe litt slemt mot dem, selv om det ikke er med vilje.

Endret av aklla
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...