Gå til innhold

Anskafelse av katt


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Fikk se de to hannkattene jeg kan velge mellom i går :D. Nå har det slik at han ene var ganske stille og satt somregel og stirret på de andre istede for å springe rundt å være livlig. Han var også den nydeligste av de to men jeg lurer på. Kan han være døv eller blind eller bare veldig sjenert? Hadde ikke vært særlig gøy om pusen var døv eller blind. Hun som gir de bort sa at han satt somregel alene og så på de andre og var ikke særlig leken av seg.

Han andre var grå,svart,hvit og overalt da han kom hit på besøk.

 

Så jeg lurer på hva dere vet? Er den første pusen bare sjenert eller kan det være noe galt med han?

Lenke til kommentar

Det er ikke sikkert at det er noe galt med ham. Det kan hende at han er den intelligente i flokken, som bare observerer og kommer med kule innspill når han føler at han har noe han skulle ha sagt. Stille rolige puser er kos. :)

 

Det vises da vel på øynene om han er blind eller ikke, det er jo også lett å sjekke om han er døv, er ikke vanskeligere en å "kisse" det. Reagerer pusen så er den ikke døv i alle fall. :)

 

Jeg ville gått for den stille rolige pusen selv, men det er jo en smakssak.

Lenke til kommentar

Det er vel egentlig ikke et ord, men man kan vel kanskje kalle det et onomatopoetikon. Når man "lokker" på katter så er det vanlig å si: "kss, kss, kss, ksss, kssss", "ps, ps, ps, ps, ps". Reagerer katten på en slik forespørsel så er ikke katten døv. :)

 

Knipsing? Tenk om noen satte en ropert inn i øret ditt og gaula. Husk at katter har sinnsvakt god hørsel. En slik knipsing rett ved ørene kan være ubehagelig.

Lenke til kommentar

hehe, sant det ja :) Vel jeg får se an. Det kan jo være som du sier at han faktisk er den smarte og heller holder seg litt mer i bakgrunnen (ligner litt på meg sel unntat det smarte :p ).

 

Det andre var at han var en skikkelig hårball. Så ut som ett ekstra stort levende garnnøste når jeg først så han. Den andre er jo nesten bare ensfarget.

Lenke til kommentar

Vær übersosial med han. Få han til å føle at det virkelig er noen der for han selv om han er i ett nytt hjem. Burde roe han ned om han vet at han har ett trygt varmt fang å krabbe til :) Nydelig pus forresten. Håper bare den jeg skal adoptere lærer seg å spise fra matskåla no iløpet av uka sånn at han flytter inn her :D

 

Edit: Skriveleifer tillat! Trøtt og sliten etter ei veldig hektisk uke :p

Endret av Myir
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Heisann å gratulerer med katt :D

 

Når det gjelder øremerking og IDchip.. Så vidt jeg vet så bruker de fleste nå å tatovere ordet "ID" i øret på katten.. i tillegg til chip i nakken :) Dette er fordi hvis noen finner katten din og de ser at det står ID i øret så vet de at den har blitt chipet.. :) Så kan de lett finne deg ;)

 

Men det er vel litt forskjellig avhengi av hvor man bor.. :roll:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...