Gå til innhold

Anskafelse av katt


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det klarer de lett! Iallefall når de er små. Når de flir større så blir det vanskeligere. Den ene katta vi hadde brukte å komme inn på rommet mitt, kløne meg forsiktig på haka hvis den ble sperret inne om natta. :D Hvis vi ikke var hjemme så klatra hun over taket, og skrapte på verandadøra til de som leide hos oss.

 

Katter er jævla smarte og finner løsninger. De finner måter å kommunisere på hvis de vil.

Lenke til kommentar

Den kan komme seg ut. De åler seg inn/ut av det meste. Utrolig hvor tynn de kan gjøre seg. Sett vinduet på 5 cm du.

 

Det negative med katt:

- Pass! Du kan ikke bare reise bort i to uker.

- De følger etter på tur!! Jeg har en hel flokk etter meg. utrolig irriterende, særlig når jeg har det travelt og skal noe. Da må jeg snike meg unna, eller ha de inn -det å fange de er jo en jobb i seg selv.

Ikke lenge siden vi måtte kjøre å hente den ene katten. Hadde fulgt etter sambo på kveldstur og ble ikke med ned igjen. Tror han ble klar. Han er nemlig laat :!:

- Dyrt med mat hvis du har en million katter, slik som jeg.

- Hår på møbler. Jeg har to som røyter mer enn de andre :p (støvsuger er tingen).

 

Har du pass, råd til mat (en er jo ikke dyrt), og en som ikke føler etter deg så er det ingenting negativt å si :p

Endret av Zaroos
Lenke til kommentar

Ok summa sumarum:

 

Pass - Har foreldre som bor på gård som personlig sa de skulel ta seg av nurket om jeg skulle på ferie :)

Forfølgelse - Tror jeg kan leve med det :p

Økonomisk - Tror jeg ikke skal bli noe problem om den holder seg frisk :)

Hår - har hatt marsvin i 6 år... En langhåra hårball som elska å krabbe undersofaen og sprigne maraton på stueteppet for så å sovne bak tven ... jada jeg tror jeg klarer meg fint på det punktet og =)

 

Gleder meg mest til å få katten på grunn av alt det sosiale den bringer med seg =)

Lenke til kommentar
aklla:

Ikke sant det er irriterende??? hehe. Mine gjør det, og på soveromsdøra hvis de vil ha kos. klokken fire om natt :roll:

 

tja, jeg overlever det, den blir alltid med i sengen og sover etterpå, det er bare kos :)

det som er værre er de gangene jeg har vinduet oppe(har vindu rett over sengen, sover i kjelleren), da sniker den seg inn, tar sats og hopper på magen min.

ikke morro å våkne av at 3 kilo katt bruker magen som landingsplass...

 

det som var plagsom var når den var liten, den skulle stort sett alltid sove med meg på rommet, lå gjerne å sov sammen med meg, men plutselig skulle den leke, dette skjedde stort sett hver natt...

måtte bare kaste den ut av rommet, så roet den seg ned og kom inn igjen å sov(en stund ihvertfall).

 

 

Myir: ang det økonomiske, en katt kan fort skade seg. har vel brukt en nærmere 10 000 i løpet av 2 år på legeutgifter på katten vi har.

hvis du har en dårlig økonomi vil jeg anbefalle deg å spare opp 2000 eller noe, i tilfelle noe uforutsett skulle skje...

Lenke til kommentar

Vet da det da :p Har vært hos kompisen min i evig mange år nå og de har 5 katter :| Alle skogskatt så vet hvor mye hår de avgir seg :p.

 

Men jeg tenkte på navn ... Står litt fast men har noen forslag som kanskje kan funke men som for meg virker ganske vanlige...

Katten er jo svart og delvis hvit så navn jeg har tenkt på er:

 

Lucifer

Lupus

eller

Njord

 

Om noen har noen andre navn de vil foreslå slik at jeg kan sette sammen og mikse litt for å finne ett skikkelig navn så er jeg mer eller mindre ganske åpen for å ta de imot.

Lenke til kommentar

Sorry for at eg låner tråden litt..

 

Men nå har kattepus flyttet inn..og hunden vår har etterhvert roet seg..de har hilst på hverande(under kontrollerte former) og ting ser bra ut..slipper de ikke løs på egenhånd enda....Men de begynner å bli mer rolig på hverandre..pus er skeptisk enda..men nå er han bare tre mnd gammel også :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...