Gå til innhold

Anskafelse av katt


Anbefalte innlegg

Tror dere at om jeg setter på en radio med lav lyd og ett ekstra lys om natten så vil katta være roligere? Den har det med å mjaue i ett kjør i ca 20 minutter hver gang jeg går på soverommet (ikke på badet eller på do lengre) og det er jo stort sett når jeg legger meg.

 

Jeg må finne ut noe kreativt for det å sove med pus i senga blir for slitsomt i den alderen der, og naboene burde jo ikke forstyrres uhemmet av en katt som mjauer om jeg legger meg senere enn 11 en kveld.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Videoannonse
Annonse

Siden katta blir 5 måneder snart (wow går fort gitt) så skal han til pers idag og få første rudne med ormkur. Bare å dra på apoteket og kjøpe ormkur da eller? Tenkte først jeg kanskje skulle blande den ut med noe slik at den gikk fort ned men familien sier at det bare er å dytte det i katta med sprøyte eller noe.

 

Tips?

Lenke til kommentar

Ang. det at han er oppmerksomhetssyk og vil leke med deg så kan du jo dra til dyrebutikken å kjøpe en sånn "plastpinne" hvor det henger en klase med fjær etter i et strikk. Katter er ville etter slike :)

 

Og når det gjelder uroligheten så kommer nok det med årene, hehe. De siste 2 årene har ikke katta mi gjort stort annet enn å sove, sku gjerne hatt litt av energien til katta di :p

 

Edit:

Og et lite tips til - nå som det nærmer seg vinterstid og det blir mørkt ute, anbefaler jeg deg å skaffe et reflekshalsbånd til katta di ;)

Endret av zennox
Lenke til kommentar

Lille kattejenta vår har vært sån stortsett siden vi fikk henne. Hun hater at vi lukker soveromsdøra. Men hun har hula si og en stor pute på badet i naborommet så hun mjauer i noen minutter også gir hun opp. Hun mjauer bare mindre og mindre, det er bare for å få oppmerksomhet. Pusen synes nok det er urettferdig at du "stenger den ute". Dette gir seg sikkert etterhvert. :)

Lenke til kommentar

Hei! Takker for svar.

@ Zennox: Takk for det tipse skal se hva jeg finner. Er ikke vits med refleksbånd siden han ikke får være ute (Er blitt bykatt av pusen og trafikken her er agresiv).

 

@ Aip Han har roa seg ja. Lærte han til det at om jeg stenger han inne på soverrommet eller lukker en dør mellom meg og han så betyr det at han skal være lolig og at jeg vil være i fred. Nå er han stille når jeg lukker dører for han.

Lenke til kommentar

Steike så diger katta har blitt nå o.o Kjøpte ett bitedyr til han (sikkert beregnet til hunder :p ) for 3 uker siden. Da var dyret større enn han (ca 20 CM langt) og nå er katta nesten dobbelt så stor som dyret o.O Lagt ifra seg de værste uvanene har han også. Soving er mer prioritert og sløving på fanget foregår oftere enn før. Godt å ha en pus som oppfører seg til en normal grad :fun:

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Lenge siden det var liv i den her tråden da, men prøver alikevel. Nå er lille Ella blitt nesten fire mnd og hun er helt annerledes enn før. Leker masse, men har en tendens til å komme og slikke på ting, på halsen min (ofte for å bite i smykket) men jeg har ofte et pledd rundt meg da jeg er litt frossen av meg, og hun slikker på det. Prøver hun å patte eller hvorfor gjør hun det? ganske irriterende egentlig. Hun gjør det hver dag.

Lenke til kommentar
Lenge siden det var liv i den her tråden da, men prøver alikevel. Nå er lille Ella blitt nesten fire mnd og hun er helt annerledes enn før. Leker masse, men har en tendens til å komme og slikke på ting, på halsen min (ofte for å bite i smykket) men jeg har ofte et pledd rundt meg da jeg er litt frossen av meg, og hun slikker på det. Prøver hun å patte eller hvorfor gjør hun det? ganske irriterende egentlig. Hun gjør det hver dag.

 

Mikkel har delvis rett. Det har jeg også erfart, og det er savn etter en mor som utløser denne oppførselen.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

huff stakkars Ella da, men kommer hun til å gjøre dette for alltid? Vi henta hun når hun var nesten 10uker (jeg synes kanskje det er litt tidlig?), og nå er hun jo 17 uker, er de slik som hunder at de glemmerm slekta si liksom? hundene våre hjemme kjente ikke igjen mora etter to mndr.

 

morsomt at du bor i steinkjer mikkel, har tatt bacheloren min der, så gikk på skole der helt til sommeren..:p koselig by egentlig..:p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...