TheKims Skrevet 24. august 2008 Del Skrevet 24. august 2008 Som emne tittelen sier. Tenkte å gå til innkjøp av en ps3, Da mest pga bluerayen. Er det verdt pengene? kim stian Lenke til kommentar
NorkaBorka Skrevet 24. august 2008 Del Skrevet 24. august 2008 Som emne tittelen sier.Tenkte å gå til innkjøp av en ps3, Da mest pga bluerayen. Er det verdt pengene? kim stian Det er verdt hvert minste øre!!! Jeg kjøpte ps3 bare noen uker etter at den kom ut i norge og jeg ble sjokkert over hvor mye mer enn en spillkonsoll det er! PS3 er ikke bare spill lengre, men musikk, filmer, laste ned demoer, chatvert, vennesentrum, overaskende god online spilling og lett invitasjon av venner og BLUE-RAY såklart Nå har nå jeg bare sett en Blue-Ray på den, men det var bedre enn en vanlig DVD. Og om du kjøper BØR du ha en HD-READY tv og en HDMI kabel Lenke til kommentar
whaley Skrevet 24. august 2008 Del Skrevet 24. august 2008 Har også vært inne på tanken og investere i bluray spiller. Men har per dags dato ingen HDtv, så usikker på om jeg skal vente med innkjøp av bluray spiller til at jeg har penger nok til å kjøpe en HD-ready TV i samme slengen Er vel ikke det store å hente på å spille av bluray filmer på en vanlig plasma skjerm? Lenke til kommentar
NorkaBorka Skrevet 24. august 2008 Del Skrevet 24. august 2008 Har også vært inne på tanken og investere i bluray spiller. Men har per dags dato ingen HDtv, så usikker på om jeg skal vente med innkjøp av bluray spiller til at jeg har penger nok til å kjøpe en HD-ready TV i samme slengen Er vel ikke det store å hente på å spille av bluray filmer på en vanlig plasma skjerm? De skulle da gå fint med en vanlig AV kabel, men du får vel ikke samme bildet. Og JA, et ps3 er et klokt valg bare som Blue-ray spiller Lenke til kommentar
TheKims Skrevet 24. august 2008 Forfatter Del Skrevet 24. august 2008 Ps3 ligger væll i samme prisklasse som en blueray spiller. Har xbox 360 fra før å liker egentlig bedre å spille med den enn ps3. Liker spaka bedre på xbox. Lenke til kommentar
Andrull Skrevet 24. august 2008 Del Skrevet 24. august 2008 (endret) Synes det ble noe bedre på min gamle prosjektor (infocus 4805 som er 480p) DVD har vel rundt 700x400, så det var litt ekstra å gå på (dette gjelder også eldre plasmaskjermer som høyst sannsyneligvis har 848x480). Med ny Full-HD prosjektor så har det blitt som natt og dag. Synes nå det ble en del større forskjell enn det det var på VHS mot DVD, men det er nå min mening.... For å si det sånn.... har ikke kjøpt en eneste DVD siden jeg fikk meg HD-prosjektor (og kommer nok ikke til å gjøre det igjen), da filmene ser så utrolig mye bedre ut på Blu-Ray. Obs! Det er også en del forskjell fra film til film, så om du har en DVD med kjempegod bildekvalitet og du tester opp mot en Blu-Ray med elendig kvalitet så er det jo ikke sikkert det blir så mye bedre. (husk at optikken var en del dårligere før i tiden, så eldre titler har en tendens til å se en del dårligere, noe som egentlig ikke burde komme som et sjokk) Om du har tenkt å spille på PS3'en, samtidig som du har planer å å kjøre filmer, så er det et bra valg. Men for slike som meg, så er spilling ganske uaktuelt uansett, og for min del så ville jeg ventet med å tatt en slik Blu-Ray spiller: http://www.hjemmekino.no/database/playerinfo.aspx?id=188 (kommer vel om en ukes tid på markedet) Eller storebroren: http://www.hjemmekino.no/database/playerinfo.aspx?id=189 (kommer vel om en måneds tid eller to) Endret 24. august 2008 av Andrull Lenke til kommentar
Seonaith Skrevet 24. august 2008 Del Skrevet 24. august 2008 (endret) Jeg kjøper ikke DVD-er lenger jeg heller. Blu-ray er en åpenbaring. Bildet er skarpere, mer tredimensjonalt - det ser ofte ut som du ser ut vinduet med Blu-ray. Fargene er dypere, mer nyansert. Hvis bare LCD-skjermer kan få litt bedre svartnivå snart så er vi i mål. Jeg har lyst på en Pioneer Kuro! Endret 24. august 2008 av Seonaith Lenke til kommentar
Andrull Skrevet 24. august 2008 Del Skrevet 24. august 2008 Må ikke glemme lyden heller. Den er mye bedre på Blu-Ray, da DVD'er ikke har plass til rare kvaliteten når nesten alt har blitt brukt til bilde. Lenke til kommentar
Seonaith Skrevet 24. august 2008 Del Skrevet 24. august 2008 Helt sant. Dolby TrueHD, ukomprimert PCM og DTS HD Master Audio gir et betydelig løft på lydsiden, så lenge du har receiver som støtter disse. Lenke til kommentar
CurSe Skrevet 24. august 2008 Del Skrevet 24. august 2008 Jeg har lyst på en Pioneer Kuro! Kjenner jeg ble ekstra glad i Kuroen min For min egen del så vet jeg ikke om det er så voldsomt mye forskjell på bildet, jeg kan ikke love at jeg klarer å skille en dvd dra Blu-Ray hvis noen hadde tatt en blindtest på meg. Må være pga at jeg har så bra tv Lenke til kommentar
Andrull Skrevet 25. august 2008 Del Skrevet 25. august 2008 Nåja, uansett om dne skalerte "perfekt" så er det jo fortsatt en 6-7 ganger færre piksler. Jeg på den andre siden er ikke i tvil om at jeg ville klart en slik blindtest. Lenke til kommentar
CurSe Skrevet 25. august 2008 Del Skrevet 25. august 2008 Har aldri sett samme film på dvd og Blu-Ray blitt spilt på samme tv side om side, eneste jeg kan huske å ha sett hvor vi sammenlignet forskjell var Pirates of The Carribean. Først spilte vi av en scene med dvd for så å spille av samme scene med Blu-Ray og selv om bildet var litt roligere, og da i hovedsak bakgrunnen, så var ikke forskjellen noe særlig stor. Den testen tok vi også på en Pioneer Kuro(428XA). Leste jo en test for en stund siden om svenske eksperter som hadde trøbbel med å skille dvd fra Blu-Ray fra en viss avstand, ikke så voldsomt langt unna, men finner dessverre ikke linken :/ Lenke til kommentar
Seonaith Skrevet 25. august 2008 Del Skrevet 25. august 2008 (endret) Har aldri sett samme film på dvd og Blu-Ray blitt spilt på samme tv side om side, eneste jeg kan huske å ha sett hvor vi sammenlignet forskjell var Pirates of The Carribean. Først spilte vi av en scene med dvd for så å spille av samme scene med Blu-Ray og selv om bildet var litt roligere, og da i hovedsak bakgrunnen, så var ikke forskjellen noe særlig stor. Den testen tok vi også på en Pioneer Kuro(428XA). Det er en god tv. Men den er minste mann (42") i Kuro-serien og har native oppløsning på ikke mer enn 1024x768. I og med at den i tillegg oppskalerer DVD veldig bra er det ikke rart du ikke ser store forskjellen. Smell POTC opp på en 1920x1080 50"/60" Kuro PDP-LX508/608, LX5090/6090 eller tilsvarende og vi snakker dag og natt. Endret 25. august 2008 av Seonaith Lenke til kommentar
Andrull Skrevet 25. august 2008 Del Skrevet 25. august 2008 (endret) Har aldri sett samme film på dvd og Blu-Ray blitt spilt på samme tv side om side, eneste jeg kan huske å ha sett hvor vi sammenlignet forskjell var Pirates of The Carribean. Først spilte vi av en scene med dvd for så å spille av samme scene med Blu-Ray og selv om bildet var litt roligere, og da i hovedsak bakgrunnen, så var ikke forskjellen noe særlig stor. Den testen tok vi også på en Pioneer Kuro(428XA). Leste jo en test for en stund siden om svenske eksperter som hadde trøbbel med å skille dvd fra Blu-Ray fra en viss avstand, ikke så voldsomt langt unna, men finner dessverre ikke linken :/ Da er du "unnskyldt". Med 1024x768 så er det ikke store forskjellene. Husk da på at maskinen må nedskalere meget kraftig (filmene er 1920x1080), samt at den i tillegg er meget god på oppskalering som sagt. Denne Leste jo en test for en stund siden om svenske eksperter som hadde trøbbel med å skille dvd fra Blu-Ray fra en viss avstand, ikke så voldsomt langt unna, men finner dessverre ikke linken :/ Da kunne det ikke vært særlige TVen, eller så var det ganske langt unna/liten TV. Som regel så går det en del diskusjoner på hvorvidt man trenger Full-HD (1080p) mot "vanlig" HD 720p på mindre skjermer/lengre distanser. Men DVD.... hørtes merkelig ut. Uansett, en god indikasjon: http://www.engadgethd.com/2006/12/09/1080p...to-screen-size/ Obs. Husk at det er snakk om tommer og feet. Det betyr at du nok sliter med å se forskjell i skarpheten på DVD og HD på en rundt 4,3m om du har en 42". (eller 5,2m om du har en 50") Men igjen, farger og kontrastnivå er vel som regel også forbedret, og da ville jeg trodd du måtte enda lengre fra. Personlig sitter jeg litt over streken på "full benefit of 1080p is visible", slik at jeg faktisk nærmer meg utnyttelse av 1440p om jeg hadde hatt det. Endret 25. august 2008 av Andrull Lenke til kommentar
€uropa Skrevet 26. august 2008 Del Skrevet 26. august 2008 Jeg har sett litt på denne på Elkjøp. Vil det være et bra kjøp? Lenke til kommentar
Andrull Skrevet 26. august 2008 Del Skrevet 26. august 2008 Ville egentlig ikke sagt det nei. Vent heller på: http://www.hjemmekino.no/database/playerinfo.aspx?id=188 Kommer nok til å legge seg en 7-800kr mer i pris, men er nok langt bedre. Har ivhertfall mulighet for å dekode DTS HD Master Audio, samt også overføre det til forsterker for dekoding der om ønsket. (LGen kan verken) så da får du samme gamle DVD-lyden på de filmene som bruekr dette. Den har også Firmware versjon 2.0, mens LG'en har 1.0 1.0 har såpass kappet funksjonalitet fremfor 2.0 at det ikke er lov å lage nye spillere med dette. (!) Lenke til kommentar
NorkaBorka Skrevet 26. august 2008 Del Skrevet 26. august 2008 Jeg har sett litt på denne på Elkjøp. Vil det være et bra kjøp? Legg til 700Kr så får du PS3 Lenke til kommentar
Andrull Skrevet 26. august 2008 Del Skrevet 26. august 2008 (endret) Men igjen, PS3 er ikke best. Den var noe av toppen for 1-2 år tilbake kanskje. Endret 26. august 2008 av Andrull Lenke til kommentar
€uropa Skrevet 26. august 2008 Del Skrevet 26. august 2008 Jeg har sett litt på denne på Elkjøp. Vil det være et bra kjøp? Legg til 700Kr så får du PS3 Jeg ønsker ikke å kjøpe PS3 eller noen annen ny spillmaskin. Av den enkle grunn at jeg ikke ville tatt meg tid eller penger til å kjøpe spill og bruke dem. Vil mye heller ha en ren Blu-ray spiller og spare de 700 kronene. Lenke til kommentar
toro6 Skrevet 26. august 2008 Del Skrevet 26. august 2008 PS3 passet fint for meg helt til jeg fant ut at den ikke tar alle amerikanske BD'er.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå