Kongolaf Skrevet 24. august 2008 Del Skrevet 24. august 2008 ejg prøver å legge inn ubuntu på pcn for første gang, men installasjonen fryser.. Kommer til oppstarts menyen hvor jeg velger installer ubuntu, så laster den linux kjernen, så vil den ikke mer, kommer bare svart skjerm med en blinkende understrek. Noen som kan hjelpe?? Lenke til kommentar
MarkT Skrevet 24. august 2008 Del Skrevet 24. august 2008 Om du kan si litt mer om hva slags maskinvare du prøver deg på så kan det være litt enkler å hjelpe. At en installasjon stopper kan jo være av mange årsaker. Lenke til kommentar
Smif Skrevet 24. august 2008 Del Skrevet 24. august 2008 (endret) Feil brenning? Har du prøve begge alternativene ved oppstart? (livecd og rett på innstalasjonen) Skal vel egentlig ikke ha noe å si men. Jeg hadde prøvd å brenne den på nytt med lavere hastighet. (og evt. ikke en cd-rw) Edit: Du har vel ikke noe spesiell hardware? Endret 24. august 2008 av Smif Lenke til kommentar
MarkT Skrevet 24. august 2008 Del Skrevet 24. august 2008 Apropos hastighet, så er det anbefalt å ikke gå for mer enn x10. Lenke til kommentar
UllForEver Skrevet 25. august 2008 Del Skrevet 25. august 2008 Apropos hastighet, så er det anbefalt å ikke gå for mer enn x10. Jeg kjørte en plate på maks hastighet forrige uke, og den fungerer fint. Jeg har brukt den til både installasjon og til å kjøre direkte fra cd-rom. Det var fristende å sette ned hastigheten, men hvis man setter den til 10x så kjører den vel det hele tiden? Hva da om det er for høyt og man burde valgt 2x eller 4x som enkelte anbefaler? Anyway, platen min ble brent rundt 50x og ser ikke ut til å ha tatt skade av det. Regner med det kommer litt an på kvalitet på brenner og plate. Lenke til kommentar
Kongolaf Skrevet 25. august 2008 Forfatter Del Skrevet 25. august 2008 brant en ny plate på 10x, da kom jeg litt lengre.. Men ikke i mål Det kommer opp en side med rullende tekst i høy hastighet.. En av linjene som repeterte seg der var "SQUASHFS error : sb_bread faild reading block" .. Lenke til kommentar
Smif Skrevet 25. august 2008 Del Skrevet 25. august 2008 Du er ikke alene om å oppleve dette. Og det stammer fra en feilbrenning. Noen får det til ved ny brenning, andre ved å benytte en helt annen cd-brenner. Jeg ville bruk en helt ny cd-r (altså ikke rw) og som du gjorde på lav hastighet. Og hvis du kommer til første menyen (med ubuntu logoen øverst) kan du kjøre en cd test for å sjekke om brenningen har fungert. Eller du kan bestille en orginal ubuntu cd fra canonical. (helt gratis, ikke engang porto) Men er nok bare å brenne ut på en ny cd fra en annen brenner. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå