NuB Skrevet 21. mars 2003 Del Skrevet 21. mars 2003 Angrefristen på varer kjøpt via web er 14 dager fra man motok varen. Jeg mottok en skjerm fra PS Data lørdag for to uker siden, altså er det 14 dager siden i morgen. Denne har jeg tenkt å returnere, jeg burde selvfølgelig ha tatt meg av det før, men jeg har så anskelig for å ta avgjøreser, og jeg trodde det bare skulle være å sende inn skjermen til PS Data innen fristen Det som fulgte med skjermen var et returskjema Her står det litt om angreretten, og om retur. Men selve skjemaet virker bare bygget opp mor retur (som når noe er feil). Er det ikke noe skille mellom feil-retur og bruk av angreretten-retur? Isåfall er dette litt trøblete. Det står: "All retur til PS WEB AS må merkes med returnummer." Et sånt returnummer fås ved henvendelse til PS Data via e-mail eller telefon. Men saken er at nå er vel PS Data stengt for helga(?), så noe slikt nummer blir det vanskelig å få før fristen for postgang går ut i morgen (12:00). Vil det gå bra å sende en mail om at jeg benytter meg av angreretten, samt legge dette ved skjermen jeg sender? Om det går litt ekstra behandlingstid med å få pengene igjen er ikke så farlig. Lenke til kommentar
m-kane Skrevet 21. mars 2003 Del Skrevet 21. mars 2003 Angrefristen tar hensyn til helger. Så om du mottok den på en lørdag, så teller det til mandag. Så du kan ta kontakt med PS på mandag. Returnummeret vil de ha for å lette sin egen logistikk, svjv. Så bare ta kontakt på telefon og få returnummer på mandag så er du safe. Lenke til kommentar
ØysteinI Skrevet 21. mars 2003 Del Skrevet 21. mars 2003 Ellers så holder det med om du sender en mail og spør om returnummer idag. Det vil etter kjøpsloven telle som "gjøre selger oppmerksom på at man ønsker å angre kjøpet". Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 22. mars 2003 Del Skrevet 22. mars 2003 Gå inn på siden til psdata og søk om retur eller ring dem så mottar du et returnummer dette nummeret kal føres på returskjemaet som legges ved varen, dette er veldig greit og du vil ikke få noen problemer så fremt varen er i den stand du mottok den. PsData kan retur/service Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå