Gå til innhold

ALLVÆRS-DIGITALKAMERA AV GOD KVALITET?

Anbefalte innlegg

Hvilket kamera skal jeg velge hvis jeg skal ha ett allværskamera av bedre kvalitet enn Olympus µ[mju:] 300 Digital?

Jeg må helst ha ett med 4 mpix og så mye optisk zoom som mulig av god kvalitet. Ønsket pris: Helst ikke over 6-7000..

Bildekvaliteten må være mye bedre enn det som kameraet over har. Men det må som sagt tåle regnvær. Det trenger ikke være like bra som nikon 5700 f.eks... Men det finnes da en mellomting?

Håper på svar.

Ørjan

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Sorry.

Casio GV-10, GV-20, Mju 300/400 og en del kameraer som man kan få tak i dykkerhus til tåler en vannskvett.

Skal du ha stort bedre enn dette på du opp på Canon EOS 1Ds til 70 000 kroner, dette er så godt som vanntett med riktig optikk.

MLW

Lenke til kommentar

Tåler en vannskvett?

Det står på nettet at kameraet Olympus µ[mju 400 og 300

er ALLWEATHER. Det betyr vel at det tåler mer enn en vannskvett?

Nå ble jeg usikker her. Trodde allweather var betegnelsen for at ett kamera tålte all slags vær :roll:

Håper på svar.

ørjan

Lenke til kommentar

Olympus anbefaler ikke å ha kameraet i vann. Men det skal tåle fuktighet, litt regn eller en vannsprut.

Å legge kameraet i vann er ikke å anbefale. Nå kan det selvsagt tenkes at Olympus bare helgarderer seg, det kan godt tenkes at kameraet vil overleve et bad.

MLW

Lenke til kommentar

Heisann!

Tenkte jeg skulle foreslå Olympus C-4000 og C-5050. Det er kameraer med solide kamerakropper i alle fall. Hvor vanntette de er vet jeg ikke. Men de får ekstremt mye skryt i alle tester jeg leser i alle fall.

Lenke til kommentar

Siden jeg vurderer å kjøpe meg Olympus Mju 300, lurer jeg på hvordan dette kameraet er av dårlig kvalitet (hvis det er det da).

Jeg synes Mju høres veldig bra ut: Bitte lite, gode bilder, raskt, ser stilig ut, mye utstyr følger med, tåler litt vann, fin pris.

Så hva gjør at du vil bytte det ut?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...