Gå til innhold

LE46A656 VS LE40A656 trenger hjelp til og velge

Anbefalte innlegg

Trenger hjelp til og velge mellom disse 2 modellene,er 46" verdt 5000 ekstra?avstanden fra tv'en kommer til og variere fra 1,8m til 2,8m,spørs hvor du sitter i sofaen!

Tv kommer til og bli brukt mye til film og Ps3 spilling,men også den tv vi skal se tv sendinger fra.

Blir 46" for stor til tv titting fra de avstandene?

Har en 32" fra før og den er for liten syns jeg.

Takker for svar :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

TV`ene er de samme, så om du vil bruke 5000,- ekstra på større skjerm må du nesten finne ut sjøl :)

Jeg har den 46" og sjekket litt nå. 1.8m går greit, men det er jo veldig individuelt. Jeg sitter selv på ca 3m og det er iallfall ingen problem.

Ta med deg målbånd og stikk en tur på Expert/Elkjøp så kan du gjøre en vurdering på det ;)

En annen ting er jo at denne tv`n sikkert skal vare en stund, og hvis du etter hvert flytter eller ommøblerer(?) så må du også ha det i bakhodet. 40" blir for meg for lite slik jeg har blitt vant med stor tv.

Lenke til kommentar
TV`ene er de samme, så om du vil bruke 5000,- ekstra på større skjerm må du nesten finne ut sjøl :)

Jeg har den 46" og sjekket litt nå. 1.8m går greit, men det er jo veldig individuelt. Jeg sitter selv på ca 3m og det er iallfall ingen problem.

Ta med deg målbånd og stikk en tur på Expert/Elkjøp så kan du gjøre en vurdering på det ;)

En annen ting er jo at denne tv`n sikkert skal vare en stund, og hvis du etter hvert flytter eller ommøblerer(?) så må du også ha det i bakhodet. 40" blir for meg for lite slik jeg har blitt vant med stor tv.

Ja det tenkte jeg ikke på,skal ta med meg måle bånd til elkjøp og prøve ut!Det eneste jeg er litt skeptisk til er og se tv sendinger fra kort avstand,siden de som regel er uklare og som du sier:det er jo veldig individuelt!

Det er samboeren som er skeptisk til 46",jeg kommer til og bruke den mest til film og Ps3 og ho bruker den mest til tv titting.

Lenke til kommentar

Du må huske å spør hvilken tilkobling de har på Expert/Elkjøp hvis du drar dit og tester. For alt jeg vet kan det hende de viser noe HD materiale, og da kan man omtrent stikke nesen borti tv`n uten å merke noe på kvaliteten. Jeg har Viasat HD og prøvde akkurat dét. Satt 1-1.5 meter ifra og merket knapt noe kvalitetstap.

Men HD koster jo litt ekstra og siden det ikke er mange HD-kanaler så er ikke det noe godt argument når det gjelder avstand til tv`n.

Scart og HDMI har selvsagt også litt og si. Jeg har koblet til begge siden tekst-tv ikke funker på HDMI/Viasat HD. På scart-kanalen er det et par hakk dårligere, så har du mulighet til å koble dekoder (eller hva du har) til med HDMI-kabel, så er det å anbefale.

Men hvis du er litt ego og putter gjestene i sofaen der det er 1.8m ;) så har du ingenting å frykte hvis du kjøper en 46".

På dvd går det greit også på ca 2m, på XBOX er det ingen problem. Men en ting er kvaliteten, noe annet er selvsagt hvor slitsomt det er. Spesielt på spill bør man ha litt avstand, ellers blir det fort slitsomt for øynene. Spesielt der det går litt kjapt unna, som f.eks bilspill.

Det verste med 1.8m er nok fotballkamper. Der blir det fort en aldri så liten grøtete opplevelse. Ikke sikkert fruen er noen fotball-fan heller? ;)

Har du råd og tenker litt langsiktig, samtidig som du helst(?) ønsker en stor skjerm så er det ingenting å tvile på; 46".

Lenke til kommentar

Har HD utgang på min dekoder(rikstv) så det blir nok og bruke den,nei er heller dårlig med fotball i huset,så det blir ikke noe problem.

jeg tror du hjalp meg og velge gitt,går for en 46" bare vente til netshop for de inn igjen!

Tusen takk for kjempe god hjelp :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...