Kajac Skrevet 24. august 2008 Del Skrevet 24. august 2008 (endret) Da Nå er tiden kommet for at jeg omsider har klart å skrape sammen nok 50-øringer til et webhotell av ekte kvalitet. Frac.dk, som jeg bruker i dag til min blogg (se signatur) er mer nede enn oppe, så det er kanskje på tide å kjøpe noe duganest. Derfor kom jeg frem til webleverandøren ProISP, som er virker ganske OK. Er det noen av dere som har erfaringer med ProISP? Endret 12. januar 2009 av kajac Lenke til kommentar
maheath Skrevet 24. august 2008 Del Skrevet 24. august 2008 De virker nå kjapp og grei på det jeg har liggende der. Har ikke erfaring med noen andre for sammenligning altså, men kan ikke se jeg trenger det heller. De har nå vært oppe de 6 månedene jeg har vært kunde der uten noe som helst problemer. Lenke til kommentar
Eivind218 Skrevet 24. august 2008 Del Skrevet 24. august 2008 De har høy oppe tid, Rask respons og alt det der. Hadde en kunde som bestillte domene der lørdag, 10 min etterpå var all informasjon sendt til email, midlertidig domene opprettet ( cpanel.proisp.no/~domene/ ) å anbefalle! Lenke til kommentar
Marbash Skrevet 26. august 2008 Del Skrevet 26. august 2008 Kanskje litt OT, men jeg er hvert fll veldig fornøyd med one.com, billig og god kundeservice. Lenke til kommentar
Kajac Skrevet 26. august 2008 Forfatter Del Skrevet 26. august 2008 one.com har jeg bare hørt negative ting med. Samtidig liker de ikke filer større enn 1 mb. Lenke til kommentar
Eivind218 Skrevet 27. august 2008 Del Skrevet 27. august 2008 Samtidig liker de ikke filer større enn 1 mb. Isåfall sliter jeg domenet mitt kom opp på en dag, og da hadde jeg instalert CMS o.l allerede.. Lenke til kommentar
Kajac Skrevet 27. august 2008 Forfatter Del Skrevet 27. august 2008 det stod at det ikke var lovlig med filer større enn 1 MB for nedlastning. Lenke til kommentar
Eivind218 Skrevet 27. august 2008 Del Skrevet 27. august 2008 Oja.. For nedlasting.. Da er jeg nesten trygg Lenke til kommentar
Kajac Skrevet 12. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 12. januar 2009 Aukidauki. Jeg klarte å sløse vekk de forrige 50-øringene som var øremerket (haha) til domene og webhotell, og har omsider klart å skrape sammen noen nye. Så er spørsmålet nok en gang: Er ProISP fremdeles alles favoritthost? Lenke til kommentar
Bjerknez Skrevet 10. februar 2009 Del Skrevet 10. februar 2009 Kommer ann på bruken... Eneste svake siden til one.com (som jeg har erfart) er at minnekapasiteten på serveren kun er på 16mb. Det vil si at hvis du feks. installerer Wordpress med en del plugins, så vil det ikke ta lang tid før du har brukt opp minnet og siden krasjer. Bortsett fra dette og kanskje ett noe enkelt kontrollpanel (som forøvrig funker fint og er lettfattelig for den som ikke har store krav til avanserte justeringer) så er one.com veldig bra. Surftovn er også ganske bra, men dem kjører i såkalt "safe mode" som ikke kan slåes av. Dette resulterer at du vil få store problemer med å få wordpress til å fungere 100%. Vertfall fikk jeg det. Grunnen er at man ikke "får lov" til å installere feks. bilder i "nextgen gallery" via "nextgen gallery". Den innebyggede backupløsningen fungerer heller ikke i Wordpress med "safe mode" påslått. Dermed er Surftown for MEG ett dårligere valg enn One.com. ProISP derimot (som jeg i skrivende stund skal bytte til) har ALT! Man kan bestemme minnekapasiteten selv men er satt til 32mb. som standard. Noe som er mer en bra nok. Kontrollpanelet er også veldig overlegent og har ALT av funksjoner. Faktisk bedre enn Surftown sitt også. Så ProISP er det absolutt beste valget mener jeg. Vertfall hvis du har planer om å installere en litt mer avansert hjemmeside ala joomla/wordpress/phpbb etc. med de tillegstjenestene du ønsker. Lenke til kommentar
MentalMoose Skrevet 11. februar 2009 Del Skrevet 11. februar 2009 Jeg bruker selv dreamhost.com pga at jeg har ubegrenset lagring/BW der, men har også et forum som er hostet hos ProISP og er meget fornøyd med alt der. God/kjapp support og meget brukervennlig kontrollpanel. Anbefales. Lenke til kommentar
Kajac Skrevet 11. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 11. februar 2009 Jeg har glemt å si det, men jeg har allerede kjøpt side hos ProISP, nemlig Kajac.org. Er sålangt fornøyd Lenke til kommentar
uro Skrevet 13. februar 2009 Del Skrevet 13. februar 2009 Ser at du skriver du har kjøpt domene og webhotell hos ProISP, gratulerer med valget ditt Vil si at de er den beste någelunde billighosten jeg har vært borti. Har ett domene hos one, ett hos proisp og noen få hos dreamhost og ProISP er det absolutt beste jeg har vært borti. Har brukt de flere ganger før i forbindelse med datapartysider og ungdomsbedrifter og har aldri hatt noe problem. Bra oppetid, rask support og de har alt man trenger. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå