Gå til innhold

Erfaringer med ProISP.no?

Kajac

Anbefalte innlegg

Da Nå er tiden kommet for at jeg omsider har klart å skrape sammen nok 50-øringer til et webhotell av ekte kvalitet. Frac.dk, som jeg bruker i dag til min blogg (se signatur) er mer nede enn oppe, så det er kanskje på tide å kjøpe noe duganest.

Derfor kom jeg frem til webleverandøren ProISP, som er virker ganske OK. Er det noen av dere som har erfaringer med ProISP?

Endret av kajac
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

De virker nå kjapp og grei på det jeg har liggende der. Har ikke erfaring med noen andre for sammenligning altså, men kan ikke se jeg trenger det heller. De har nå vært oppe de 6 månedene jeg har vært kunde der uten noe som helst problemer.

Lenke til kommentar
  • 4 måneder senere...
  • 4 uker senere...

Kommer ann på bruken...

Eneste svake siden til one.com (som jeg har erfart) er at minnekapasiteten på serveren kun er på 16mb. Det vil si at hvis du feks. installerer Wordpress med en del plugins, så vil det ikke ta lang tid før du har brukt opp minnet og siden krasjer. Bortsett fra dette og kanskje ett noe enkelt kontrollpanel (som forøvrig funker fint og er lettfattelig for den som ikke har store krav til avanserte justeringer) så er one.com veldig bra.

Surftovn er også ganske bra, men dem kjører i såkalt "safe mode" som ikke kan slåes av. Dette resulterer at du vil få store problemer med å få wordpress til å fungere 100%. Vertfall fikk jeg det. Grunnen er at man ikke "får lov" til å installere feks. bilder i "nextgen gallery" via "nextgen gallery". Den innebyggede backupløsningen fungerer heller ikke i Wordpress med "safe mode" påslått. Dermed er Surftown for MEG ett dårligere valg enn One.com.

ProISP derimot (som jeg i skrivende stund skal bytte til) har ALT! Man kan bestemme minnekapasiteten selv men er satt til 32mb. som standard. Noe som er mer en bra nok. Kontrollpanelet er også veldig overlegent og har ALT av funksjoner. Faktisk bedre enn Surftown sitt også.

Så ProISP er det absolutt beste valget mener jeg. Vertfall hvis du har planer om å installere en litt mer avansert hjemmeside ala joomla/wordpress/phpbb etc. med de tillegstjenestene du ønsker.

Lenke til kommentar

Ser at du skriver du har kjøpt domene og webhotell hos ProISP, gratulerer med valget ditt :)

Vil si at de er den beste någelunde billighosten jeg har vært borti. Har ett domene hos one, ett hos proisp og noen få hos dreamhost og ProISP er det absolutt beste jeg har vært borti. Har brukt de flere ganger før i forbindelse med datapartysider og ungdomsbedrifter og har aldri hatt noe problem. Bra oppetid, rask support og de har alt man trenger.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...