fUsiOn Skrevet 24. august 2008 Del Skrevet 24. august 2008 Jeg sitter her da, med ny maskin og PCI trådløst kort, og er rimelig irritert. Jeg visste fra før av at trådløse dekningen på hybelen jeg bor i var litt hipp som happ. Jeg har hittil bare hatt laptop og var glad for at den uten problemer hadde 4 av 5 prikker på det trådløse nettet og klarte fint å makse ut ADSL tilkoblingen. Jeg kjøpte nettopp en stasjonær PC og tenkte jo at et trådløst kort til PC må jo være bedre enn en laptop, men NEIDA! Alt fra 1 prikk til ingenting og 1kb/s-30kb/s utrolig ustabilt og umulig å surfe med. Jeg har nå ommøblert hele hybelen, kjøpt en ekstern antenne, men sitter fortsatt med bare 2 prikker og klarer ikke å bruke bredbånde for det det er. Trådløse nettverket makser ut på 1,3Mbit som er under halvparten av det bredbåndet jeg har. Jeg har ikke muligheten for tråd, og ikke mulighet til å flytte routeren. Satt her og leste masse i går om repeating av signal, og kom fram til at Linksys WRT54GL kunne brukes til dette med DD-WRT installert på den. Jeg spiller en del online og er opptatt av stabilitet og at det er lag-fritt. Med en repeater vil dette endre seg noe overhodet, eller sender den bare signalet videre? Jeg har lyst å vare uavhengig av den bærbare PC'n slik at jeg slipper å bridge connection fra den. Tenkte derfor at en repeater ville være greit. Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 24. august 2008 Del Skrevet 24. august 2008 Skal du sette opp en klient hos deg så vil jeg anbefale Buffalo WHR-HP-G54 flashet med DD-WRT. Denne har bedre rekkevidde enn WRT54GL. Lenke til kommentar
fUsiOn Skrevet 24. august 2008 Forfatter Del Skrevet 24. august 2008 Buffalo WHR-HP-G54DD da eller? Ifra prisguiden. Lenke til kommentar
fUsiOn Skrevet 24. august 2008 Forfatter Del Skrevet 24. august 2008 Ser at jeg kan få tak i Linksys WRT54GL fra butikk i nærheten i morra, den fungerer vel greit den og? Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 25. august 2008 Del Skrevet 25. august 2008 (endret) Så lenge laptopen fungerer fra samme sted så skal det ikke være noe problem å få GL til å virke minst like bra. Når det gjelder Buffalo så kan du enten bruke DD modellen eller flashe selv. Endret 25. august 2008 av la7dfa.com Lenke til kommentar
fUsiOn Skrevet 25. august 2008 Forfatter Del Skrevet 25. august 2008 Da har jeg kjøpt og flashet og satt opp Linksysen, men får ikke nett. Står limited connectivity når jeg logger på Linksysen via trådløse. Har heller ikke nett via tråd. Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 25. august 2008 Del Skrevet 25. august 2008 Du må sette WRT54GL i client_bridge og så søke etter nettverk. Ser du det nettverket du skal koble deg til? Lenke til kommentar
fUsiOn Skrevet 26. august 2008 Forfatter Del Skrevet 26. august 2008 Første guiden jeg brukte så virket det ikke. Fant en annen guide, fremgangsmåten var litt annen, men virket. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå