Gå til innhold

USA handel, hva mangler jeg?

Anbefalte innlegg

Fortsatt ny i gamet. Har en onkel som skal jobbe i statene og har planlagt å kjøpe følgende:

-Nikkor 50mm 1.8

-Ml-L3 IR fjernkontroll

-Nytt "cleaning kit"

-Ekstra batteri

-Nytt hode til fatterns gamle SLIK 35dn stativ

Noe soleklart jeg har glemt?

Får nok muligheter til USA handel i fremtiden også så trenger ikke blakke meg nå =)

K

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Dropp gorillapod og kjøp en monopod.

Dropp 50mm'ern, kjøp heller noe rundt 30mm eller 85mm, helst 85mm da du har maks 70mm fra før.

Blits støttes, kjøp SB-800, softboks tror jeg egentlig jeg ville gitt faen i, med mindre du finner en skikkelig en som du kan feste ordentlig, ellers ville jeg bare kjørt en paraply.

Lenke til kommentar

Monopod er ikke så dumt. Jeg ville kjøpt 50mm før 30/35, men det er nå meg.

Kunne kanskje vurdert 85mm også, da får du litt mer tele enn du har og et flott objektiv for portrett og innendørs aktiviteter (sport, konsert, teater etc).

Skikkelig stativhode er gull verdt. Kjøp noe som har arca-swiss kompatible plater og er skikkelig solid. Kjøp ihvertfall ikke Manfrotto sine med RC2 plater, det har jeg og grøss og gru.

Skikkelig vid vidvinkel er gøy. Sigma 10-20mm kanskje?

Lenke til kommentar

Forhåpentligvis får jeg tilgang til to studioer fremover med flere blitser/softbokser og alt annet nødvendig utstyr. Har også mulighet (mulighet!, kan ikke bruke i hytt og pine) til å låne kremoptikk fra jobb =) 200mm 2.8 fikk jeg låne i arbeidsuka, her blir også vidvinkel godt dekket.

Gorillapoden var hovedsakelig ment for nye spennende vinkler. Har kompiser/veninner i norgeseliten i Snowboard, freestyle, downhill(sykkel), skating ++ Litt enklere å feste kameraet i et tre med gorillapod =)

En lyssterk linse enten 35/50/85 er noe jeg savner. Nettop overtatt fatterns MEGET solide SLIK stativ, og Domke bager er det flere av på jobben, har også egen sekk, snutebag og veske. Ellers blir det fjernkontroll, ML-l3 /pocket wizard, batteri og kanskje et batterigrep.

K

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...