Gå til innhold

XFX 790i ultra SLi problemer med DDR3 minne

kosteb00

Anbefalte innlegg

Jeg har nettopp skaffet meg dette hovedkortet og installerte 4 GB minne. Hovedkortet setter hastigheten til 1333 og maskinen fungerer fint. Men når jeg sette innstillingene til minnebrikkenes originale hastighet , 1800Mhz [email protected], så vil ikke pcn starte.

Jeg har P06 bios. Minnet mitt er av typen Super Talent Project X W1800UX2GP.

Noen som vet noen løsning?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg har nettopp skaffet meg dette hovedkortet og installerte 4 GB minne. Hovedkortet setter hastigheten til 1333 og maskinen fungerer fint. Men når jeg sette innstillingene til minnebrikkenes originale hastighet , 1800Mhz [email protected], så vil ikke pcn starte.

Jeg har P06 bios. Minnet mitt er av typen Super Talent Project X W1800UX2GP.

Noen som vet noen løsning?

Det er vel fordi max bushastighet på hovedkortet er 1333Mhz...

Lenke til kommentar
det stemmer det, men hvordan jeg stilt opp hastigheten på minnet? Har prøvd å sette til unlinked uten hell (er ikke helt mester i overklokking osv. men vil gjerne ha hastigheten på minnet som det skal være)

:hmm:

Eneste måte å gjøre det på er vel å klokke hele hovedkortet om det går ann

Lenke til kommentar

Er hvertfall et kjent problem at man ikke får det stabilt med høye hastigheter med mer enn 2 GB minne. Har samme hovedkortet selv, men har ikke så raskt minne da. Men les på noen reviews, og på spesifikasjoner. Det kortet støtter opp til 2000MHz minne gjennom overklokking, men da må du bruke sli ready minne, og bare 2x1GB.

Lenke til kommentar

jeg har volt på 2.0 og vil ikke øke det noe mer.

Det er helt sikkert godt nok med 1333, men så lenge jeg har minne på 1800 Mhz så vil jeg gjerne ha den hastigheten. XFX support kommer heller ikke med noen gode forslag.

Jeg har forsøkt å overklokke FSB med linked på minne til 1600. Det gikk ikke heller.

Lenke til kommentar

ble litt usikker, men tror faktisk ikke minnet mitt er SLi ready. Det har noe som heter XMP, men tror ikke det er det samme som SLi-ready minne. Mulighet for SLi minne er grået ut i biosen, så det stemmer vel. Da må jeg vel leve med 1333 Mhz :(

Endret av kosteb00
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...