kosteb00 Skrevet 24. august 2008 Del Skrevet 24. august 2008 Jeg har nettopp skaffet meg dette hovedkortet og installerte 4 GB minne. Hovedkortet setter hastigheten til 1333 og maskinen fungerer fint. Men når jeg sette innstillingene til minnebrikkenes originale hastighet , 1800Mhz [email protected], så vil ikke pcn starte. Jeg har P06 bios. Minnet mitt er av typen Super Talent Project X W1800UX2GP. Noen som vet noen løsning? Lenke til kommentar
NorkaBorka Skrevet 24. august 2008 Del Skrevet 24. august 2008 Jeg har nettopp skaffet meg dette hovedkortet og installerte 4 GB minne. Hovedkortet setter hastigheten til 1333 og maskinen fungerer fint. Men når jeg sette innstillingene til minnebrikkenes originale hastighet , 1800Mhz [email protected], så vil ikke pcn starte. Jeg har P06 bios. Minnet mitt er av typen Super Talent Project X W1800UX2GP. Noen som vet noen løsning? Det er vel fordi max bushastighet på hovedkortet er 1333Mhz... Lenke til kommentar
kosteb00 Skrevet 24. august 2008 Forfatter Del Skrevet 24. august 2008 det stemmer det, men hvordan jeg stilt opp hastigheten på minnet? Har prøvd å sette til unlinked uten hell (er ikke helt mester i overklokking osv. men vil gjerne ha hastigheten på minnet som det skal være) Lenke til kommentar
NorkaBorka Skrevet 24. august 2008 Del Skrevet 24. august 2008 det stemmer det, men hvordan jeg stilt opp hastigheten på minnet? Har prøvd å sette til unlinked uten hell (er ikke helt mester i overklokking osv. men vil gjerne ha hastigheten på minnet som det skal være) Eneste måte å gjøre det på er vel å klokke hele hovedkortet om det går ann Lenke til kommentar
Beef Supreme Skrevet 27. august 2008 Del Skrevet 27. august 2008 Er hvertfall et kjent problem at man ikke får det stabilt med høye hastigheter med mer enn 2 GB minne. Har samme hovedkortet selv, men har ikke så raskt minne da. Men les på noen reviews, og på spesifikasjoner. Det kortet støtter opp til 2000MHz minne gjennom overklokking, men da må du bruke sli ready minne, og bare 2x1GB. Lenke til kommentar
kosteb00 Skrevet 27. august 2008 Forfatter Del Skrevet 27. august 2008 har lest en del, men ser at det er flere som har 4x1 GB på 1800 Mhz. Er skikkelig plagsomt. Får lete litt videre. Har sendt forespørsel til XFX, men skjønner at det kan ta litt tid. Lenke til kommentar
Beef Supreme Skrevet 27. august 2008 Del Skrevet 27. august 2008 Prøv å øke spenningen på nb/sb og se om det hjelper. Har hørt om noen som det har funka for.. Lenke til kommentar
NorkaBorka Skrevet 27. august 2008 Del Skrevet 27. august 2008 Hmm...det er vel ikke så stor forskjell? Jeg bygger selv PC og med 1333Mhz. Tror ikke det utgjør så stor forskjell Det er mulig jeg tar feil, men poenget mitt er at 1333 er kanskje nok? Lenke til kommentar
kosteb00 Skrevet 1. september 2008 Forfatter Del Skrevet 1. september 2008 jeg har volt på 2.0 og vil ikke øke det noe mer. Det er helt sikkert godt nok med 1333, men så lenge jeg har minne på 1800 Mhz så vil jeg gjerne ha den hastigheten. XFX support kommer heller ikke med noen gode forslag. Jeg har forsøkt å overklokke FSB med linked på minne til 1600. Det gikk ikke heller. Lenke til kommentar
Beef Supreme Skrevet 1. september 2008 Del Skrevet 1. september 2008 790i chipset støtter bare frekvenser over 1333mhz med godkjente moduler med EPP 2.0 da. Kan godt hende at du må ha SLi-ready brikker for at det skal funke. HKet skal jo støtte opp til 2000Mhz-brikker gjennom overklokking av SLI-ready brikker med EPP 2. Det ble litt mye gjentagelse, men men.... Lenke til kommentar
kosteb00 Skrevet 1. september 2008 Forfatter Del Skrevet 1. september 2008 (endret) ble litt usikker, men tror faktisk ikke minnet mitt er SLi ready. Det har noe som heter XMP, men tror ikke det er det samme som SLi-ready minne. Mulighet for SLi minne er grået ut i biosen, så det stemmer vel. Da må jeg vel leve med 1333 Mhz Endret 1. september 2008 av kosteb00 Lenke til kommentar
Beef Supreme Skrevet 1. september 2008 Del Skrevet 1. september 2008 XMP (Xtreme Memory Profile) er for intel chipset, ikke nvidia :\ Nja, du skal kunne klare mellom 1400 og 1600MHz en plass. Jeg har brikker som er 1333 orginalt, men de kjører glatt på 1400. Lenke til kommentar
kosteb00 Skrevet 1. september 2008 Forfatter Del Skrevet 1. september 2008 det var det jeg også trodde, men biosen låser seg hver gang jeg går over 1333. Har lagt på volt og følgt en del oppskrifter. Men virker ikke Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå