Smif Skrevet 28. august 2008 Del Skrevet 28. august 2008 Nettverk og deling over nettverk (linux-linux og win-linux-win) er ikke noe problem. alt fungerer ut av boksen Lenke til kommentar
Defus Skrevet 28. august 2008 Forfatter Del Skrevet 28. august 2008 nydelig! Upp UPp and away da Å håpe at mandriva fungere på stasjonæren åsså Lenke til kommentar
Defus Skrevet 29. august 2008 Forfatter Del Skrevet 29. august 2008 Ja, jeg driver ennå på Jeg har satt opp Mandriva på den bærbare maskinen min, og jeg likte det så godt at jeg vil ha det på den stasjonære også. Men som vanlig når jeg holder på med noe er det skjær i sjøen. Til mine ulærte øyer ser det ut som om Mandriva booter helt som vanlig, jeg klarte å se at den finner noe ATI drivere eller noe slikt fram under boot med tekst. Men da den kommer til det punktet når hele booten er ferdig, tror jeg, så ser det ut som om skjermen skal bytte oppløsning. Når dette skjer, blir skjermen helt svart, så kommer bakgrundslyset på igjen, men skjermen er ennå svart. Noen som tror de vet hva dette kan være, evt. hva jeg må gjøre for at dere skal forstå hva som skjer? Lenke til kommentar
anders iver Skrevet 29. august 2008 Del Skrevet 29. august 2008 Du har nok rett i at det er et problem med skjermkortdriveren. Kanskje noen kan si noe mer om hvorfor dersom du oppgir skjermkortet ditt. En mulig løsning er rett og slett å boote livecden i "safe mode". Dette finner du sikkert et sted i menyen som dukker opp når du starter cden. Lenke til kommentar
Defus Skrevet 29. august 2008 Forfatter Del Skrevet 29. august 2008 Akkurat nå har jeg to Sapphire HD2600xt i Crossfire, om en uke eller slikt vil jeg instalere et 3dClub HD3870 kort. Er det Crossfiren som er problemet kanskje ? Lenke til kommentar
Smif Skrevet 29. august 2008 Del Skrevet 29. august 2008 Crossfire har dårlig/ikke støtte forløpig. (Men jeg trodde likevel det skulle komme opp bilde) Funker det å trykke Ctrl + Alt + F2? kommer du inn i terminalen da? Prøv med bare et gfxkort. ATI kort skal jo funke meget bra i seg selv. Lenke til kommentar
anders iver Skrevet 29. august 2008 Del Skrevet 29. august 2008 Husker ikke om crossfirestøtte er på plass eller ikke enda, men det er på vei. Du kan i hvertfall være sikker på at driveren på livecden ikke støtter det. Dersom du prøver safe mode vil det sansynligvis fungere, men uten 3d-ytelse og slikt. Alternativ kan du prøve å ta ut det ene kortet. Lenke til kommentar
Defus Skrevet 29. august 2008 Forfatter Del Skrevet 29. august 2008 Takk for allmulig hjelp. Siden jeg skal oppgradere til ett 3870, og ett nytt lydkort om bittelitt, så kan jeg utsette mandriva instalasjonen til dette har kommet inn i maskinen. Så slipper jeg å uroe meg for crossfire støtte. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå