Gå til innhold

Minilaptop eller vanlig?

ZeppeZ

Anbefalte innlegg

Heisann :D

Jeg har tenkt å kjøpe meg en bærbar PC til skole arbeid(og KUN dette)

Har en stasjonær, så den vil ta seg av all spillinga :p

Den bærbare skal bare brukes til skolearbeid og diverse småtterier..

Har ikke tenkt å kjøpe noe monster PC iogmed det bare er skolearbeid o.l, så tenkte rundt 4000kr for en bærbar..

Hørte om Asus EEE av en i klassen, så lurte litt på om den var noe særlig?

så lurer litt på:

Hvilken anbefaler dere meg å kjøpe og hvorfor?

"Minilaptop" eller vanlig bærbar?

tenkt litt på Acer One, Asus Eee og MSI Wind..

Hvilken synes dere er best og hvorfor?

Har veldig lyst på en liten og snerten en, iogmed jeg vil ha den i sekken..

Da slipper jeg å drasse med meg pc bag i TILLEGG til skolesekken :)

jeg er nesten bestemt meg for Asus Eee :p men vil gjerne bli overbevist om noe annet :)

gjerne post specs for Asus Eee, Acer One, MSI Wind og andre maskiner dere vil anbefale :)

takker for alle svar,

mvh ZeppeZ

Endret av ZeppeZ
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
så lurer litt på:

Hvilken anbefaler dere meg å kjøpe og hvorfor?

"Minilaptop" eller vanlig bærbar?

tenkt litt på Acer One, Asus Eee og MSI Wind..

Hvilken synes dere er best og hvorfor?

Har veldig lyst på en liten og snerten en, iogmed jeg vil ha den i sekken..

Da slipper jeg å drasse med meg pc bag i TILLEGG til skolesekken :)

jeg er nesten bestemt meg for Asus Eee :p men vil gjerne bli overbevist om noe annet :)

gjerne post specs for Asus Eee, Acer One, MSI Wind og andre maskiner dere vil anbefale :)

takker for alle svar,

mvh ZeppeZ

Jeg har kjøpt AA1 A150 og er storfornøyd med den. Den er i allefall snerten og ser ikke billig og leketøy aktig ut. SSD vs. HDD, så vinner HDD ettersom SSD diskene som er i disse laptopene ikke er av høyeste kvalitet, i tillegg loddet fast og du får veldig lite plass til noe annet. På AA1 var det vist ikke mer enn 10min forskjell på hvor lenge batteriet holdt (SSD vs. HDD).

Akkurat det med å få plass til den i sekken er noe jeg også hadde som krav, har en 15,4" laptop (Dell Inspiron 8600) på 3,24kg som jeg ikke har giddet å ta med på skola fordi det er et styr å pakke den ned i sekken pluss at den veier mye.

AA1 er noe mindre MSI Wind og er 500kr billigere, de har omtrent samme specs, men Wind har bluetooth, noe høyere klokket minne og mindre HDD. Ellers står fullstendige specs i de diverse store trådene om dem.

Lenke til kommentar

Jeg liker også Aspire One veldig godt. Mye bedre tastatur enn EEE og jeg syns det et stort pluss at man slipper Windows (det har vel de fleste på hovedmaskinen sin så da synes jeg det blir litt unødvendig å ha det på disse småtassene også). Rent estetisk synes jeg EEE900 har et kjipt design, One derimot er ganske så lekker ;)

Endret av lindakri
Lenke til kommentar

Jeg har prøvd en Asus Eee 900 et par dager nå og er veldig fornøyd, bortsett fra to punkter. Batterilevetid og Linuxen som følger med.

Så det jeg anbefaler er Asus Eee 901 som har Intel Atom og dermed bedre batterilevetid, og installere Ubuntu Eee istedenfor Xandros som følger med :thumbup: Bruk de 1500,- du har igjen til skolebøker ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...