Morten A Skrevet 24. august 2008 Del Skrevet 24. august 2008 hei jeg ekke særlig god på området, men har lest noen gang at hovedkort kan flashes til å bruke nyere cpu'er. det jeg har er dette: http://www.hardware.no/artikler/asus_m2n32...edition/31036/5 og lurer på om den kan bruke am2+? Lenke til kommentar
Zcum Skrevet 24. august 2008 Del Skrevet 24. august 2008 desverre ikke Morten. Må være AM2+ hovedkort hvis det skal fungere, og for å forandre på det så må man forandre på noe maskinvare, dermed kan nok ikke det fungere. ja de kan oppgraderes til å fungere med nyere prosessorer, men ikke når det er snakk om flere kjerner;) Lenke til kommentar
atlef Skrevet 25. august 2008 Del Skrevet 25. august 2008 Oppdater bios til den nyeste, og det skal fungere helt fint. Har selv et m2n-sli deluxe og dette støtter AM2+. atlef. Lenke til kommentar
L O G I M A N Skrevet 25. august 2008 Del Skrevet 25. august 2008 desverre ikke Morten.Må være AM2+ hovedkort hvis det skal fungere, og for å forandre på det så må man forandre på noe maskinvare, dermed kan nok ikke det fungere. ja de kan oppgraderes til å fungere med nyere prosessorer, men ikke når det er snakk om flere kjerner;) Det der er helt feil. Socket som CPU sitter i er helt lik på AM2 og AM2+ Antall kjerner har ingentingen å si. Så lenge socket er lik, og bios har fått støtte for CPU er slikt inget problem. Det du imidlertid må gjøre er å oppdatere bios, og da flasher man den med siste bios oppdatering for at CPUen skal gjenkjennes. Det samme måtte man gjøre om man har en eldre bios på HK for at det skal kunne støtte nyere AM2 CPUer. For å fikse det, må du oppdatere Bios FØR du bytter CPU. Gå på support.asus.com og fin siste bios fil til ditt kort. Legg den på en nyformatert usbminne/minnepen, og du kan starte det som heter easyflash inne fra biosoppsettet. Lenke til kommentar
Morten A Skrevet 25. august 2008 Forfatter Del Skrevet 25. august 2008 takker noe am2+ cpu å anbefale? jeg har en vanlig am2 4600+. noe som overgår den hvertfall. jeg spiller wow, pcen klarer seg igrunnen fint, men nå som jeg skal bestille ekstra HD så kan jeg jo like greit oppgradere pcen også litt:) os: Windows XP Professional, Service Pack 3 :: cpu: AMD Athlon 64 X2 Dual Core 4600+, 2.64 GHz :: mem: 660/4096 MB (18%) :: gfx: nVidia GeForce 7900 GTX Lenke til kommentar
SunMaster Skrevet 27. august 2008 Del Skrevet 27. august 2008 takker noe am2+ cpu å anbefale? jeg har en vanlig am2 4600+. noe som overgår den hvertfall. jeg spiller wow, pcen klarer seg igrunnen fint, men nå som jeg skal bestille ekstra HD så kan jeg jo like greit oppgradere pcen også litt:) os: Windows XP Professional, Service Pack 3 :: cpu: AMD Athlon 64 X2 Dual Core 4600+, 2.64 GHz :: mem: 660/4096 MB (18%) :: gfx: nVidia GeForce 7900 GTX Jeg har selv det hovedbordet, med en X2 5400, og har lyst på en oppgradering. Har sett på https://prisguiden.no/product.php?productId=98036 en stund, men sitter på gjerdet enda. Først og fremst fordi jeg ønsker en litt større oppgradering når jeg bruker penger på dette. Er det først og fremst spilling du er på jakt etter er kanskje https://prisguiden.no/product.php?productId=60514 en fin oppgradering.I teorien skulle den være omtrent 30% raskere enn det du har. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå