Gå til innhold

forslag til et nytt minolta objektiv.

Anbefalte innlegg

har sony a350 med 18-70mm objektiv. og har tenkt og få tak til et nytt objektiv, noen som har noe å anbefale? helst ikke over 1500 kr, men kan bruke 2000 vis jeg må!;P

objektivet skal i hovedsak brukes til fugle bilder, natur bilder, macro bilder og motiv som er langt borte.

er ganske ny så jeg håper på erfarne svar!

ps. jeg er nybegynner...

edit: glemte å skrive macro fotografering

Endret av creaT
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

jeg er ikke så inne på dete med objektiver. eneste jeg vet er at jeg skal bruke det til solnedganger, litt portrett, fugle og natur bilder.

"thats it".

så dere vil ikke hjelpe meg å finne det rette?

vile vært veldig fint for med det!:D

Lenke til kommentar

Jeg ville begynt med en billigzoom og sett hvor mye du brukte det, hva du evt savner mtp kvalitet, lysstyrke, vekt, brennvide etc. Da vil egentlig alle billigzoomer gjøre en god jobb. Mtp at du har planer om å prøve deg på fuglefotografering ville jeg sett på minimum 300mm.

Nevnte Tamron 70-300 til 1000,- kr på JP er et godt utgangspunkt.

Sigma 75-300 F4.5-5.6 APO som du fant på finn.no er et annet alternativ, vær oppmerksom på at det i følge anmeldelsene ser ut til å være forholdsvis tungt. Videre er det en såkallt skyvezoom noe mange digger.

Søk etter zoomer på 70-300 og 75-300 på dyxum.com og du vil få opp mange forskjellige alternativer, anmeldelsene gir et greit inntrykk av hva de står for.

Lenke til kommentar

Hei creaT

Jeg tok en titt på annonsen på Finn, og det er et gammelt objektiv. Om han skal ha 700,- for det ville jeg heller gått på JapanPhoto og kjøpt Tamron sin 70-300 til 999,-. Den vil nok gi mye bedre resultater, da den er tilpasset digitale kameraer.

Lenke til kommentar
Hei creaT

Jeg tok en titt på annonsen på Finn, og det er et gammelt objektiv. Om han skal ha 700,- for det ville jeg heller gått på JapanPhoto og kjøpt Tamron sin 70-300 til 999,-. Den vil nok gi mye bedre resultater, da den er tilpasset digitale kameraer.

takker for svar morva;)

har snakka med han som har annonsen og han skal ha 1300kr til sammen for alt.er det noe å sattse på?

Sigma AF APO 75-300 f4.5-5.6

Linsen er pent brukt og ligger i en skinn eske med skumgummi foring.

Startpris 700,-

Minolta Maxxum 3500 xi Blitz

Startpris 500,-

Minolta RC-1000 remote shutter kabel ca 5,5 meter lang i perfekt stand.

Startpris 300,-

Tiffen 55mm UV Protector filter for linse

HOYA 55mm UV(0) filter

Tiffen CIR. Polarizer 55mm

tilsammen så skal han ha 1300.

Minolta Maxxum 3500 xi Blit er den bra og passer den til sony a350?

Minolta RC-1000 remote shutter kabel er den bra og passer den til sony a350?

de filtrene han selger er det noe å ha?

til slutt er dette noe å sattse på eller er det for gammelt?

blir gla vis noe orker å svare på dette :p

Endret av creaT
Lenke til kommentar

Du bør ihvertfall teste objektivet før du kjøper det. Jeg har selv erfart at gamle sigma-objektiver ikke virker på nyere sony-kamer.

Jeg tror ikke blitsen er kompatibel med A350 men dette kan sjekkes ved å søke på dyxum-forumet.

Ellers så kan det omtalte Tamron-objektivet til 999,- trygt anbefales. Mye moro for pengene.

MEN, skal du ha et billig objektiv som også gir utmerket bildekvalitet, så finn en brukt minolta 70-210/f4 (beercan)

Lenke til kommentar
Styr unna. Kimare er en klok mann, sats på Tamron 70-300 for 999.- på Japanphoto.

Flere kloke menn her..

Ang blitsen er ikke den kompatibel med Sony sine kameraer. (Eller KonicaMinolta sine digitale for den saks skyld) Her er noe info som kan være behjelpelig:

Michael Hohner

Sybersite

Mitt generelle råd er: Ligg unna...

Eneste som kan være brukendes i annonsen er fjernutløseren og evt filtrene om de er i plettfri stand..

Som alle andre har foreslått: Tamronen er nok godt nok til ditt formål, og den dekker til dels også makro-behovet..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...