Gå til innhold

forslag til et nytt minolta objektiv.

Anbefalte innlegg

har sony a350 med 18-70mm objektiv. og har tenkt og få tak til et nytt objektiv, noen som har noe å anbefale? helst ikke over 1500 kr, men kan bruke 2000 vis jeg må!;P

objektivet skal i hovedsak brukes til fugle bilder, natur bilder, macro bilder og motiv som er langt borte.

er ganske ny så jeg håper på erfarne svar!

ps. jeg er nybegynner...

edit: glemte å skrive macro fotografering

Endret av creaT
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

jeg er ikke så inne på dete med objektiver. eneste jeg vet er at jeg skal bruke det til solnedganger, litt portrett, fugle og natur bilder.

"thats it".

så dere vil ikke hjelpe meg å finne det rette?

vile vært veldig fint for med det!:D

Lenke til kommentar

Jeg ville begynt med en billigzoom og sett hvor mye du brukte det, hva du evt savner mtp kvalitet, lysstyrke, vekt, brennvide etc. Da vil egentlig alle billigzoomer gjøre en god jobb. Mtp at du har planer om å prøve deg på fuglefotografering ville jeg sett på minimum 300mm.

Nevnte Tamron 70-300 til 1000,- kr på JP er et godt utgangspunkt.

Sigma 75-300 F4.5-5.6 APO som du fant på finn.no er et annet alternativ, vær oppmerksom på at det i følge anmeldelsene ser ut til å være forholdsvis tungt. Videre er det en såkallt skyvezoom noe mange digger.

Søk etter zoomer på 70-300 og 75-300 på dyxum.com og du vil få opp mange forskjellige alternativer, anmeldelsene gir et greit inntrykk av hva de står for.

Lenke til kommentar

Hei creaT

Jeg tok en titt på annonsen på Finn, og det er et gammelt objektiv. Om han skal ha 700,- for det ville jeg heller gått på JapanPhoto og kjøpt Tamron sin 70-300 til 999,-. Den vil nok gi mye bedre resultater, da den er tilpasset digitale kameraer.

Lenke til kommentar
Hei creaT