Gå til innhold

Hvorfor oppfanger du "skjulte blikk"?


Gjest Bruker-95147

Anbefalte innlegg

Aner ikke om det er meg du spør, men kan bare si at jeg ofte sanser at noen iakttar meg, og reagerer på det. Hva mener du om uttrykket som benyttes innenfor mystisisme; nemlig at "dit du vender oppmerksomhten, dit sender du energi"?

 

:)

Energi faktisk. Hva slags energi er dette da? ;)

Endret av TrondH86
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Bruker-95147
Aner ikke om det er meg du spør, men kan bare si at jeg ofte sanser at noen iakttar meg, og reagerer på det. Hva mener du om uttrykket som benyttes innenfor mystisisme; nemlig at "dit du vender oppmerksomhten, dit sender du energi"?

 

:)

Energi faktisk. Hva slags energi er dette da? ;)

 

Kanskje en blanding av vilje og fantasi?

:)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+981234789
Saken er at du har ingen anelse om hvor mange ganger folk ser på deg og du ikke legger merke til det, og mest trolig sjekker du mange flere ganger enn det faktisk er folk som ser på deg, men disse husker du ikke på langt nær like lett.

 

ja skjønner hva du vill fram til, men i jobb samenheng når jeg er det, folk som skal snakke med meg så snur jeg meg automatisk, selv om dem er på lang avstand og jeg ikke hører eller ser noe. dette er skjer 95% av gangene,

sikkert mange som ser hele tiden på meg :p, men det er ikke det jeg mener i denne sammenhengen.

 

jeg synes dette er litt merkelig, det virker som det er noe "overnaturlig" nesten.

 

men som du sier bare ved at noe ser på meg så er det nok ikke hver gang man merker det, så da kan det bli litt tilfeldig.

Endret av Slettet+981234789
Lenke til kommentar
ja skjønner hva du vill fram til, men i jobb samenheng når jeg er det, folk som skal snakke med meg så snur jeg meg automatisk, selv om dem er på lang avstand og jeg ikke hører eller ser noe. dette er skjer 95% av gangene

Fordi det er folk som vil snakke med deg 95% av gangene kanskje?

Lenke til kommentar

Jeg får ofte den samme følelsen når noen stirrer på meg som om de vil meg noe, selv langt bak ryggen på meg. Som andre kan jeg ikke forklare det i det hele tatt, så klart vil det høres absurd ut for enkelte. Skjelver også når noen går eller står bak meg, som jeg ikke vet om, men dette kan nok forklares litt enklere. (Var en mulig en på forrige side)

 

Forskning på telepati har hatt både positive og negative resultater. Selv liker jeg å tro at det finnes et snev av telepati eller lignende i oss, som en slags underbevisst kommunikasjonsmetode.

Endret av rollersnaeks
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+981234789
ja skjønner hva du vill fram til, men i jobb samenheng når jeg er det, folk som skal snakke med meg så snur jeg meg automatisk, selv om dem er på lang avstand og jeg ikke hører eller ser noe. dette er skjer 95% av gangene

Fordi det er folk som vil snakke med deg 95% av gangene kanskje?

 

tror ikke du skjønner hva jeg mener.

Lenke til kommentar
Aner ikke om det er meg du spør, men kan bare si at jeg ofte sanser at noen iakttar meg, og reagerer på det. Hva mener du om uttrykket som benyttes innenfor mystisisme; nemlig at "dit du vender oppmerksomhten, dit sender du energi"?

 

:)

Energi faktisk. Hva slags energi er dette da? ;)

 

E = Tankekraft*i*vei, hvor i = sqrt(-1) (imaginær)

Lenke til kommentar

Vel, tatt i tankene at vi faktisk har 180 graders syn til en hver tid (noen mer), så er det ikke umulig at denne "det er noen der"-sansen er underbevisstheten som plukker opp noen i periferien av dette feltet. Når du ser rett frem, kan du faktisk se ting 90 grader til siden av deg. Ta med en kompis inn i et lyst rom og test selv.

 

Så tar vi hensyn til at jeg ennå ikke har sett mennesker som har hodet kun i en retning i befolkede rom (har derfor større rekkevidde enn 180 grader).

 

Dermed tar vi hensyn til det inntrykket man får når man "oppdager noen" kontra "skvatt som faen". Regner med at alle har opplevd begge deler, men imponerende ting har en tendens til å brenne seg fast i hukommelsen litt lenger, og med alle disse faktorene kan de etter hvert virke overnaturlige.

Endret av Mads-b
Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

Jeg opplevde selv noe merkelig for en stund siden. Jeg er på jobb å står og lager middag og hører at noen kommer "tassende" inn på kjøkkenet. Jeg snur meg ikke siden jeg er opptatt med matlagningen, men samtidig tvinger det seg frem et "bilde" av et slags "sort hull" i bevisstheten/netthinnen. Jeg snur meg og ser at der sitter det en person som har "gått i kjelleren". Jeg hilser og fortsetter med mine ting, og like etter forsvinner gutten uten å ha sagt et kløyva ord.

 

Denne gutten har etter det jeg vet hatt en traumatisk forhistorie, og kollegaer har i forkant fortalt meg at når han blir "sort", ja, da er det bare "svart".

 

Spurte dem om hva de mente med dette, og fikk beskjed om at DET bare må oppleves!?

 

Jeg visste som sagt ikke hvem det var som kom inn på kjøkkenet, men "bildet" var umåte sterkt, og jeg lurer enda på hvilke "kanaler" kommunikasjonen mellom oss foregikk på der og da?

 

:)

Lenke til kommentar
Jeg har ingen anelse i det hele tatt.

Men det kan jo være at menneskekroppen har en evne til å reagere når et ansikt, øye eller w/e stirrer på deg.

Altså at huden e.l. reagerer når de får lyset fra et øye/ansikt etc på seg.

 

Tviler egentlig ganske sterkt på det, du :p

Lenke til kommentar
Jeg merker det samme. Når jeg sittet i timen kan jeg føle en rar følese og automatisk snu meg rask til en person som stirrer på meg.

 

Hvis du har folk bak deg i ett klasserom, så er det jo alltid en eller annen som ser på deg. Hvis ikke, så flytter de uansett blikket bort på deg når du snur deg raskt rundt.

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147
Jeg har ingen anelse i det hele tatt.

Men det kan jo være at menneskekroppen har en evne til å reagere når et ansikt, øye eller w/e stirrer på deg.

Altså at huden e.l. reagerer når de får lyset fra et øye/ansikt etc på seg.

 

Tviler egentlig ganske sterkt på det, du :p

 

Kan det være derfor at spesielt hunkjønn reagerer "lettere" på stirring, siden de har forholdsvis større følsomhet i huden enn hankjønnet?

 

 

Hvor mange ganger er man selv knepet på fersken på en sexy sandstrand ...  :whistle:

Lenke til kommentar
Jeg har ingen anelse i det hele tatt.

Men det kan jo være at menneskekroppen har en evne til å reagere når et ansikt, øye eller w/e stirrer på deg.

Altså at huden e.l. reagerer når de får lyset fra et øye/ansikt etc på seg.

 

Tviler egentlig ganske sterkt på det, du :p

 

Kan det være derfor at spesielt hunkjønn reagerer "lettere" på stirring, siden de har forholdsvis større følsomhet i huden enn hankjønnet?

 

 

Hvor mange ganger er man selv knepet på fersken på en sexy sandstrand ...  :whistle:

 

Hvor får du disse "faktaene" dine fra? Har du en link til at damer har mer følsomhet i huden enn menn? Eneste jeg fant var denne, som antyder det motsatte.

 

Innlegget du svarer på er reinspikka nonsens uansett. Øynene tar passivt inn lys, det går ikke noe lys ut fra øyet eller et ansikt.

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147
Hvor får du disse "faktaene" dine fra? Har du en link til at damer har mer følsomhet i huden enn menn? Eneste jeg fant var denne, som antyder det motsatte.

 

Innlegget du svarer på er reinspikka nonsens uansett. Øynene tar passivt inn lys, det går ikke noe lys ut fra øyet eller et ansikt.

 

De er hentet fra en bok som heter "Hvorfor menn ikke kan lytte, og kvinner ikke kan lese kart."

 

 

Fra bokomslaget

Hvordan vi er forskjellige og hva vi kan gjøre med det. Denne kontroversielle boken handler om forskjellen mellom kvinners og menns måte å tenke på. Frontene mellom kjønnene presenteres på en måte som noen ganger er sjokkerende, alltid opplysende og ustoppelig morsom. Hvorfor ble frontene som de ble og hvordan kan man unngå full krig? Les denne boken og forstå - endelig! - hvorfor menn ikke kan lytte og kvinner ikke kan lese kart, hvorfor menn ikke kan gjøre mer enn en ting av gangen, hvorfor kvinner roter når de skal lukeparkere, hvorfor menn aldri bør lyve for kvinner, hvorfor kvinner snakker så mye og menn så lite, hvorfor menn tilbyr løsninger, men hater råd og hvorfor menn vil ha sex og kvinner kjærlighet. Forstå hvorfor det å lære hverandres hemmeligheter å kjenne kan gjøre samlivet enklere og bedre! Les også: Levert av © DnBB AS Lukk

 

Håper forøvrig at det ikke kommer som et sjokk på deg at vi menn har grovere hud enn den gjennomsnittelige kvinne!? Prøv, så får du se selv!

Lenke til kommentar
Hvor får du disse "faktaene" dine fra? Har du en link til at damer har mer følsomhet i huden enn menn? Eneste jeg fant var denne, som antyder det motsatte.

 

Innlegget du svarer på er reinspikka nonsens uansett. Øynene tar passivt inn lys, det går ikke noe lys ut fra øyet eller et ansikt.

 

De er hentet fra en bok som heter "Hvorfor menn ikke kan lytte, og kvinner ikke kan lese kart."

 

 

Fra bokomslaget

Hvordan vi er forskjellige og hva vi kan gjøre med det. Denne kontroversielle boken handler om forskjellen mellom kvinners og menns måte å tenke på. Frontene mellom kjønnene presenteres på en måte som noen ganger er sjokkerende, alltid opplysende og ustoppelig morsom. Hvorfor ble frontene som de ble og hvordan kan man unngå full krig? Les denne boken og forstå - endelig! - hvorfor menn ikke kan lytte og kvinner ikke kan lese kart, hvorfor menn ikke kan gjøre mer enn en ting av gangen, hvorfor kvinner roter når de skal lukeparkere, hvorfor menn aldri bør lyve for kvinner, hvorfor kvinner snakker så mye og menn så lite, hvorfor menn tilbyr løsninger, men hater råd og hvorfor menn vil ha sex og kvinner kjærlighet. Forstå hvorfor det å lære hverandres hemmeligheter å kjenne kan gjøre samlivet enklere og bedre! Les også: Levert av © DnBB AS Lukk

 

Håper forøvrig at det ikke kommer som et sjokk på deg at vi menn har grovere hud enn den gjennomsnittelige kvinne!? Prøv, så får du se selv!

 

Her er det snakk om hvor sensitiv huden er for lys, som ikke er det samme som "grovhet".

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...