-=Petter=- Skrevet 24. august 2008 Del Skrevet 24. august 2008 Hei Har installert Tom Tom på min nå, ser ut til og fungere, men finner ikke signaler (ute for og prsisere der). Har gjort som anvist på Tom Tom sine sider: Settings in Windows Mobile® Go to Start > Settings > System and then tap either GPS or External GPS. Select the Programs tab and then choose the following: GPS program port: COM 4 Select the Hardware tab and then choose the following: GPS hardware port: (None) Baud rate: 4800 Select the Access tab and then tick the box Manage GPS automatically. Settings in the TomTom Application In the Preferences menu, tap Show GPS status. Tap Configure. Select Built-in GPS receiver and then tap Select. The black-yellow icon in the top right corner of the GPS Status screen should be spinning now. This indicates that the built-in GPS receiver is properly configured. Jeg har også prøvd de andre antennene bare for og gjort det. Dem som er listet opp inne i Tom Tom sitt program. Den finner antenne da den står på inernal gps men intet signal. Hva kan der være? Håper noen som kan hjelp. Mvh Petter G. Lenke til kommentar
asbhegge Skrevet 24. august 2008 Del Skrevet 24. august 2008 Har du de rette innstillinger, og ikke får fix, ja da må du bare smøre deg med tålmodighet. Legg den ute med fri sikt til himmels, kan gå rimelig lang tid før signalene låser seg til satelitter. Lenke til kommentar
DiemetriX Skrevet 24. august 2008 Del Skrevet 24. august 2008 Virker som om tomtom 6 finner gps signalene raskere enn tomtom 7. Hvordan version av tomtom bruker du? Lenke til kommentar
snubbel Skrevet 24. august 2008 Del Skrevet 24. august 2008 ...jeg får stort sett fix på under 10 sekunder med TomTom 7 på Diamond. -s Lenke til kommentar
-=Petter=- Skrevet 25. august 2008 Forfatter Del Skrevet 25. august 2008 TomTom 7 her gitt. Men kanksje et dumt spørsmål, men hvor sitter antennen? Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV Skrevet 28. august 2008 Del Skrevet 28. august 2008 Jeg hadde også problemer med min P3300 da den var ny. Måtte ta en systemreset på telefonen, og da fungerte det etterhver. Det tok laaaaang tid før den fant posisjon første gangen, kanskje 15-20 minutter, men senere går dette på sekunder. Har WM6 med TT6.030. Lenke til kommentar
-=Petter=- Skrevet 5. september 2008 Forfatter Del Skrevet 5. september 2008 LØST!!! Takk for hjelpen alle sammen Lenke til kommentar
HTCbruker Skrevet 17. september 2008 Del Skrevet 17. september 2008 LØST!!! Hvordan? Lenke til kommentar
-=Petter=- Skrevet 17. september 2008 Forfatter Del Skrevet 17. september 2008 Hva tenker du på? Gjorde som beskrevet over. Com port 4 i programmer under ekstern gps. og inne i tom tom innebygd gps antenne. Deretter vente litt til det kom. Brukte ca 10 min første gangen. Etter det brukt ca 2 min på det meste... Vil tro kanskje version 6 er raskere enn 7 som jeg bruker. Men gidder ikke skifte selv. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå