Gå til innhold

Beste billige skjermkort til å kjøre dobbelt?

Anbefalte innlegg

Skal bestille en ganske modifisert versjon av komplett gamer i05 på komplett, tenkte å kjøpe ett skjermkort nå og muligens kjøpe et til senere. Noen tanker om hvilket som egner seg best til dette? gjerne ett som ikke blir fjerna fra butikkhyllene med det første. Max pris ca 1500. Kortet som følger med opprinnelig er Gainward GeForce 9600GT 512MB GDDR3, PCI-Express 2.0, 2xDVI/HDCP: http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=347774&CKS=PCW

Endret av saymz
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Radeon HD 4850 burde være et ganske opplagt valg. Det yter en god del bedre enn tilsvarende prisete Nvidiakort og du kan i tillegg bruke kort med Intelchipset, som er mye bedre enn Nvidia sine. Av hovedkortene du kan velge hos Komplett er Asus P5Q Pro veldig bra i forhold til prisen.

Jeg vet du sier max 1500, men jeg syns også jeg skal nevne HD 4870 til omkring 2000. Det er også det klart beste kjøpet i sin prisklasse.

Og til sist vil jeg anbefale å velge en litt kraftigere strømforsyning en standardvalget hvis du vurderer to kort i fremtiden. Velg Corsair 750W eller 620W (denne har modulære kabler og er litt underspesifisert).

Lenke til kommentar
Radeon HD 4850 burde være et ganske opplagt valg. Det yter en god del bedre enn tilsvarende prisete Nvidiakort og du kan i tillegg bruke kort med Intelchipset, som er mye bedre enn Nvidia sine. Av hovedkortene du kan velge hos Komplett er Asus P5Q Pro veldig bra i forhold til prisen.

Jeg vet du sier max 1500, men jeg syns også jeg skal nevne HD 4870 til omkring 2000. Det er også det klart beste kjøpet i sin prisklasse.

Og til sist vil jeg anbefale å velge en litt kraftigere strømforsyning en standardvalget hvis du vurderer to kort i fremtiden. Velg Corsair 750W eller 620W (denne har modulære kabler og er litt underspesifisert).

Bestilte pcn for 1 time siden, glemte å sjekke innom her først men endte allikevel opp med 4850:) Heldig med den da virker det som. Pcn ble seendes sånn ut:

Komplett Gamer i05

Cooler Master Mystique 631, Sort

Aluminium (Uten Strømforsyning)

MSI P6NGM-FD, nForce-630i+GF7100, m-ATX

Socket-775, DDR2, DVI, GbLAN, PCI-Ex16

Intel Core? 2 Quad Q9300 2.5GHz Socket

LGA775, 6MB, 1333MHz, BOXED w/fan

Sony NEC Optiarc DVD±RW burner AD-5200A,

DVD+R/+RW/DVD-R/-RW, OEM, IDE, Black

USB2 multikortleser 3.5" sort for

CF I/II,SM,MMC/SD/microSD,MS,xD (bulk)

Corsair Powersupply 550W Bulk, black,

ATX/EPS, 120mm fan, 4xSATA, SLI (bytter med en 600W jeg har liggendes)

Corsair TWIN2X 6400 DDR2, 4096MB CL5,

Kit w/two matched CM2X2048-6400 Dimm's

Western Digital Caviar GP 500GB SATA2,

16MB 7200RPM

Asus Radeon HD 4850 512MB GDDR3,

PCI-Express 2.0, 2xDVI/HDMI/HDCP

Logitech Deluxe 250 Keyboard NO

USB Sort OEM

Logitech OEM Optical Wheel Mouse Sort

USB

Har du testet 4850 personlig? kraftige saker?

Takker for feedbacken!

[edit] Prisen kom på 7400 forresten

Endret av saymz
Lenke til kommentar

Du vil ikke kunne kjøre 2 x ATi 4850 på det hovedkortet i Crossfire, så om du skulle finne på å kjøpe et 4850 til må du også bytte hovedkort. Det viser seg da ofte at en bare bytter skjermkort om en skulle få behov for mer kraft, så det har mest sannsynlig ikke så mye å si.

Du søker forholdsvis lett opp en test av et 4850, som vil være mye mer fyldig enn noen kan gi deg på noen linjer i en tråd.

Endret av Pastafarian
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...