LasH Skrevet 24. august 2008 Del Skrevet 24. august 2008 Hei! Det har seg slik at jeg er ny innen "styrketrening"/vektrening. Derfor har jeg noen småting jeg lurer på. Men først så kan jeg jo starte med å fortelle litt om meg selv, noe som kansje hjelper litt. Er 17 år, 1.80 høy, 68 kg. Har spilt fotball i en god del år, men sluttet for 1 år siden, å etter det så har det vært lite trening. Jeg ønsker å trene styrke for å bli større (men ikke "svær") og sterkere såklart. Samtidig ønsker jeg og trene kardio/utholdenhetstrening(?). Jeg ønsker å trene kardio av 2 grunner: 1. Jeg blir kanskje kvitt astmaen min 2. Jeg ønsker å bli markert. Så målene mine for treningen blir da : Større, sterkere, markert, bedre kondis og generelt sett en sunnere og bedre kropp. Ønsker liksom å være sterk, rask og smidig osv. Ikke svær og treg.. Det jeg ikke helt vet hvordan jeg skal få til er : Hvordan skal jeg øke i vekt/bli større/sterkere ved å legge på meg, uten at jeg mister "markeringen"? Regner med kostholdet mitt har litt å si, så jeg kan vel nevne litt. Frokost : 4 skiver grovt steinbakt brød + en skål med havregryn. Skolen : Spiser egentligt ikke så mye mens jeg er på skolen, men kansje 2 små kartonger med melk og 2 grove baguetter med ost å skinke. Middag/ før trening: Her spiser jeg det mamma serverer, om hun ikke lager middag før jeg trener så lager jeg noe selv. Ender som oftest opp med pasta eller ris. Spiser også litt frukt før trening. Etter trening: Proteinsheik/karbohydratsheik. Pasta/ris med karbonadedeig Kveldsmat : Et par skiver og en skål med havregryn. Så om jeg skal holde meg markert så må jeg vel trene en del mer kardio? Slik ser forøvrig "ukesprogrammet" mitt ut: Mandag : Bein, mage, rygg. Tirsdag : Kvile Onsdag : Gym + 1 times svømming. Torsdag : Biceps, triceps, bryst, skuldre. Fredag : Ben, mage, rygg. Lørdag : Kvile Søndag : Biceps, triceps, bryst, skuldre Hvor ville dere evnt lagt inn litt kardiotrening (som f.eks en joggetur elns)? Regner med jeg kommer til å få litt "kritikk", pga domme spørsmål elns, men som sagt så er jeg ny innen dette. Har lest en del på Iform og treningsforum også, men jeg vet liksom ikke helt hva jeg skal lese, så om noen har tips til noen bra artikler, så setter jeg stor pris på en link! Takk for hjelpen! Mvh: LasH! Lenke til kommentar
Ganjapiken Skrevet 3. september 2008 Del Skrevet 3. september 2008 Hvis du vil bli større/øke i vekt, ligg i kalorioverskudd. Du kan også prøve å ta en proteinshake før trening i tillegg, og evt. før du legger deg. (Mer protein i proteinshake enn i havregryn, og kroppen bygger muskler om natta også) Kardiotrening er kjempebra å legge inn før frokost (for fettforbrenning) og før trening (som oppvarming) Hva med å jogge 20 min før frokost, og 20 min før trening? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå