Gå til innhold

En liten tråd for E8600 - en MEGET god klokker!

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Du kan stille inn "too hot" temp i Settings.

Min klarer 4GHz på 1,2v, og 4,5 på 1,42v har jeg funnet ut - stabilt :)

4.5GHZ stabilt på E8400?, har du et bilde eller har ikke skjedd? da vil jeg prøve og.

Nå har jeg hentet og montert en Noctua NH-U12P, med pull og push, og CPU-temp har senket flere grader i forhold til Scythe Andy. Nå kjører @4.25GHZ på 1.37v, men har ikke tatt noe stabilitettester enda (bare testet 5 min på OCCT Mix og det gikk bra). Venter ett par dager på kjølepastaen for å jobbe seg gjennom først og da vil kjører stabilitettester.

Endret av Sam_Oslo
Lenke til kommentar
Du kan stille inn "too hot" temp i Settings.

Min klarer 4GHz på 1,2v, og 4,5 på 1,42v har jeg funnet ut - stabilt :)

4.5GHZ stabilt på E8400?, har du et bilde eller har ikke skjedd? da vil jeg prøve og.

Nå har jeg hentet og montert en Noctua NH-U12P, med pull og push, og CPU-temp har senket flere grader i forhold til Scythe Andy. Nå kjører @4.25GHZ på 1.37v, men har ikke tatt noe stabilitettester enda (bare testet 5 min på OCCT Mix og det gikk bra). Venter ett par dager på kjølepastaen for å jobbe seg gjennom først og da vil kjører stabilitettester.

Klokken til Wheelman er ikke ekstrem :p God over middels, men ingen sensasjon at en god chip (som Wheelman sikkert vet å skaffe seg) greier 4,5 stabilt.

Lenke til kommentar

Tipper det fins en god del bra batcher der ute, selv om Q820A599 nok er den mest kjente av de bra. Ingen grunn til å KUn se etetr den, selv om det kanskje skal litt mer googling til for å finne de andre godbitene.

Tipper den ikke har havnet her, når det er såpass mange andre fra HELT steder på moder jord som har en sånn.

Lenke til kommentar

http://www.techpowerup.com/img/08-08-09/3a.jpg Validation :D

Asus Rampage Extreme X48 :D

Andre Yang, a civil engineer doing his PhD. in the US obtained a high-performing Core 2 Duo E8600 processor, he succeeded in overclocking this chip to a stellar 6.70 GHz clock-speed (FSB 672.16 x 10.0). The processor uses liquid-nitrogen (LN2) cooling and surprisingly this processor was overclocked on a motherboard with the Intel X48 chipset, the ASUS Rampage Extreme when previous record-holders across several recent processors made use of either the Intel P35 or P45-based motherboards.

x48 FTW :mrgreen:

Endret av Nizzen
Lenke til kommentar

Rundt 30kr literen om du kjøper store kvantum.

Fåes kjøpt hos AGA, men de selger somregel ikke til privatpersoner.

Jeg og en kamerat regnet ut at det er billigere for meg og fly til han, som bor i malaysia, og benche en helg på LN2 der, enn for meg og kjøpe LN2 her hjemme og benche :)

Lenke til kommentar
http://www.techpowerup.com/img/08-08-09/3a.jpg Validation :D

Asus Rampage Extreme X48 :D

Andre Yang, a civil engineer doing his PhD. in the US obtained a high-performing Core 2 Duo E8600 processor, he succeeded in overclocking this chip to a stellar 6.70 GHz clock-speed (FSB 672.16 x 10.0). The processor uses liquid-nitrogen (LN2) cooling and surprisingly this processor was overclocked on a motherboard with the Intel X48 chipset, the ASUS Rampage Extreme when previous record-holders across several recent processors made use of either the Intel P35 or P45-based motherboards.

x48 FTW :mrgreen:

Hehe, ja det er et konge kort! Sendte selv to Rampage Extreme kort tilbake til Asus på mandag, selv om det ene korte var defekt. Vurderer sterkt å kjøpe et kort til å drive med overklokking etter jeg testet korte. :)

Endret av aleksanderro
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...