Gå til innhold

Enda et liv ødelagt pga. WoW


Gjest Slettet-oVjeg2q2Tk

Anbefalte innlegg

Et liv ødelagt?

 

Livet hans er da ikke ødelagt om han vil det?

 

Det er SAMFUNNET som tvinger en person til å gå på skole, få seg utdanning og jobb. Det er samfunnet som, med makt, styrer alle mennesken i denne verden.

Gutten gjorde bare det han syntes var gøy. Men selvfølgelig skal andre mennesker bedømme hans handling, si det er feil forbi denne personen ikke gjør som alle andre.

 

Jeg respekterer hans valg, selvom jeg selvfølgelig ikke hadde blitt særlig god i hodet av å sitte inne i en virtuell verden så lenge. Jeg spilte wow før, og det er et jævlig morro spill. Men slutta før jeg ble ordentlig avhengi, rett og slett fordi jeg driver med andre ting som f.eks fotball.

Endret av jhj
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Slike spill som WoW er jo avhengig av at du tilbringer mest mulig tid med spillet for å hevde deg. Det er jo ingenting som foregår i sanntid her, egentlig vil jeg si spill hjelper på å øke reaksjonen din og konsentrasjonen men spill som WoW gjør det motsatte. Det er jo så lineært at det er beyond min fatteevne at millioner spiller dette her.

 

WoW stimulerer jo lederevner ( http://www.catchgamer.no/?module=news&...amp;newsId=7884 ), og sansynelig hukommelsen ettersom det er en hel haug med items og ting og tang man må gå rundt å huske på, selv om man har hjelp, så lærer hjernen seg naturlig ting man gjør ofte, og man stimulerer den på det viset (flame me..).

 

Jaja, jeg spiller da både WoW og CS og TFT2, og vil si jeg får så si like mye glede ut av alle 3 spillene, hva jeg lærer ved siden av og motoriske ferdigheter som øye - hånd kordinasjon og reflekser ser jeg bare på som en bonus :)

 

EDIT:

 

Det at du ser på WoW som linært ser jeg ikke på som noe negativt argument. Og det at spillet ikke skjer i sanntid er vel ganske feil.

 

Wikipedia quote:

 

Dersom en funksjon er lineær, vil det si at den har en konstant økning.
Endret av nts
Lenke til kommentar
To år etter at han startet, viser loggen at han har lagt inn 3600 spilletimer.

 

Morsomt, ettersom 3600 timer er 4.8 timer igjennomsnitt, som vil i følge min logikk ikke forklarer hvorfor han måtte slutte på skolen.

 

Jeg jobber 8 timer om dagen jeg, sover 8 timer og har da fremdeles 8 timer igjen av døgnet til å gjøre andre ting

 

4.8 timer er jo ikke nok til å fylle et vanlig raid engang :p

Lenke til kommentar

3600 timer på to år kunne man jo gjort uten å spille på skoledager en gang (i prinsippet i alle fall), så det forklarer på ingen måte at han slutte på skolen nei. Jeg vet av erfaring at det går fint ann å bruke så mye tid på spill og alikevel leve et "normalt liv" ved siden av. Men det må jo være fint å ha noe å skylde på.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...