Gå til innhold

Enda et liv ødelagt pga. WoW


Gjest Slettet-oVjeg2q2Tk

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet-oVjeg2q2Tk

Artikkel

 

Sikkert mange som har lset dette, men, nederst I artikkelen leste jeg :

 

Lurt.

Moren hans arbeider nå for at avatarene hun har kjøpt skal benyttes til forskning. Slik kan forskere få tilgang til miljøer de ellers er utestengt fra. I tillegg vil moren finne ut om det er mulig å gå rettens vei mot selskapet Activision, og hun håper også på gjennomslag for Hjelpelinjen for spilleavhengiges forslag om 16 års aldersgrense.

 

Ehm, er det grunnlag nok her til at man kan gå til retten? Jeg tviler, han har jo tross alt spillt spillet selv. Det blir som å saksøke Prince fordi du ikke trodde du ville bli avhengig når du begynnte å røyke...

 

Er "nettspill" i det hele tatt så farlig som de vil ha det til? Dette høres veldig ut som et ekstremt tillfelle.

 

 

Diskutèr.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nå kan det jo diskuteres hvor ille det egentlig er. Vet om mange som har droppet ut av skolen av dårlig viljestyrke uten å spille nettspill, og jeg vet om en hel del som enten bruker all tid foran TVn, eller treffes et par stykker ved en togstasjon for å smugröyke og drive generell hervärk. Kan hende han bare ikke er noen som har vilje for skole, og ettersom han spiller den nye generasjonens störste trussel (sarkasme) kan man skylde på det.

Lenke til kommentar
Svakt menneske. Blir for dumt å la det gå ut over andre at han er en taper. Voks opp! Synes det også var en dårlig mor som kan la det gå så langt. Helt utrolig.

 

Verste jeg vet er svake mennesker som prøver å legge skylden på andre.

På samme måte som narkomane er svake. Selvfølgelig er det spillerens egen feil, men spillet er laget for å fenglse og å bruke all tiden din. Selv om de fleste klarer å moderere seg er det fremdeles veldig, veldig mange som ikke klarer det.

Lenke til kommentar

Jeg jeg meg selv brukt WoW som et sted og legge inn problemene mine. Desverre. Istedenfor å faktisk snakke om det til personer spilte jeg sorgen og problemene vekk. Anbefales ikke. Så nå har jeg fortstått av spillet var pretty much tap av tid. Det er bra at folk underholder seg med det, men gjør det i moderasjon.

Lenke til kommentar

Aldri spillt WoW selv, er ikke noe for meg, men kjenner mange som har spillt mye. En kamerat som jeg vil betegne som ganske oppegående mistet faktisk 1 år med skole fordi han spillte så mye at det gikk ut over utdannelsen. Snakker ikke om en ungdomsskolegutt her, han gikk på universitetet.

Nå sier ikke jeg at han ikke skal ta det meste av skylden her selv, men når en som før var en aktiv idrettsutøver og flink på skolen blir så hektet så sier det seg selv at spillet er spesiellt avhengighetsskapendes for mange. Tror ikke han hadde blitt like hektet på noen andre spill.

 

Jeg synes absolutt foreldre bør moderere barns spilletid, problemet er dog vanskeligere når barna flytter for seg selv og er myndige slik som kameraten min.

Lenke til kommentar

lurer på om hun hadde saksøkt tv2 om han hadde sett på tv i stedet for spilt. eller biblioteket om han fordypte seg og flyktet i bøker.

Det har alltid vært muligheter til å fortape seg i ting. Skylden ligger fortsatt hos den som har ansvaret for ungen. I dette tilfellet er det mora som bør ta skylder innover seg.

Lenke til kommentar

Det er en grunn til at Heroin er et ulovlig rusmiddel her til lands.

 

Dette er jo en drøy sammenligning men det ligger i spillets natur at man må legge ned mye tid om man ønsker å lykkes. Når det da i tillegg ligger i mange menneskers natur et indre ønske om å mestre og å være "best" så er dette en veldig dårlig kombinasjon.

 

De fleste jeg kjenner som har spilt WoW har ihvertfall blitt mer oppslukt enn av vanlige spill. Er kanskje ikke så rart iom at man må delta i raids om man ønsker DKP og ingen ønsker å være den som må stikke når guilden/teamet jobber med en boss/instance og det kan være vanskelig og tidkrevende å finne en rep. Da blir man gjerne sittenende forran spillet en del lenger enn planlagt og det kan gå utover skole/jobb/forhold.

 

Ellers så mener jeg helt seriøst at slike spill burde hatt en 18 års grense. I dag er vel aldersgrensen 12 og å plassere så unge mennesker inn i en fantasiverden som WoW kan alt for ofte ende "galt".

 

Men på den annen side, er det virkelig så ille med en 150 dagers virkelighetsflukt?

Lenke til kommentar

Slike spill som WoW er jo avhengig av at du tilbringer mest mulig tid med spillet for å hevde deg. Det er jo ingenting som foregår i sanntid her, egentlig vil jeg si spill hjelper på å øke reaksjonen din og konsentrasjonen men spill som WoW gjør det motsatte. Det er jo så lineært at det er beyond min fatteevne at millioner spiller dette her.

Lenke til kommentar

"Et liv ødelagt" er vel å ta litt hardt i.

 

Karen er 18 år, kan fullføre VGS når som helst, og komme seg videre.

 

Var folk jeg gikk i klasse sammen med på VGS som droppet ut av helt andre årsaker enn spilling og PC, og som fortsatt (6 år senere) har mer greie på den lokale hasjdistribusjonen enn Norskpensumet. Da kan vi begynne å snakke om ødelagt.

 

Vet av folk som har spilt så mye at de har dumpa helt ut av universitetsutdannelse, og har du først blitt kasta ut kommer du ikke inn igjen ved samme universitetet overhodet. Samt at det har kosta deg 3-4 år.

 

Syns hele saken er storm i et vannglass.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...