NinaSkj Skrevet 24. august 2008 Del Skrevet 24. august 2008 (endret) Trend har oppdaget at jeg har virus i en fil som heter _c00CF0F7.dat men det klarer ikke sette den i karantene. Den sier jeg kan slette dn dersom jeg ikke trenger filen. Viruset heter idag TROJ DLDR.BL men i går het det noe litt annet til etternavn. Hva gjør jeg nå tro? tør jeg slette den filen? Den ligger i system32 tror jeg. Endret 24. august 2008 av NinaSkj Lenke til kommentar
norbat Skrevet 24. august 2008 Del Skrevet 24. august 2008 (endret) Ja, denne sletter du. Kjør gjerne gjennom veiledningen i følgende post: <a href="https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=691246" target="_blank">https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=691246</a> Endret 24. august 2008 av norbat Lenke til kommentar
NinaSkj Skrevet 24. august 2008 Forfatter Del Skrevet 24. august 2008 ja nå prøvde jeg å søke opp og slette filen men den ville ikke la seg slette - må jeg i så all slette den fra sikkermodus og hvordan gjør jeg det igjen ?? Er igang med de prosedyrene i veiledningen også. Lenke til kommentar
NinaSkj Skrevet 24. august 2008 Forfatter Del Skrevet 24. august 2008 det ser ut som superspyware finner 6 unclassified trojans - knskje den klarer å fjerne dette Trend ikke klarte - så jeg slipper slette noe som helst .... Lenke til kommentar
norbat Skrevet 24. august 2008 Del Skrevet 24. august 2008 SAS fjerner normalt den fila du nevner, likeså combofix. Loggene det spørres etter, poster du her i din egen tråd, så ser vi om det er noe mer som bør gjøres. Lenke til kommentar
NinaSkj Skrevet 24. august 2008 Forfatter Del Skrevet 24. august 2008 huff nå prøvde jeg å laste inn combofixloggen i sånn krympa format og fikk det ikke til - æsj.. men uansett virker det som om det viruset er knekt! Og så var det noe om at man skulel skrive LØST et sted så folk skjønte jeg hadde fiksa det .....? Lenke til kommentar
norbat Skrevet 24. august 2008 Del Skrevet 24. august 2008 Bare kopier og lim combofix-loggen rett inn i en post. Når du skal sette LØST i emnetittelen, må du velge å redigere 1.posten. Derfra kan du redigere emnetittelen. Lenke til kommentar
norbat Skrevet 24. august 2008 Del Skrevet 24. august 2008 (endret) Når loggen er åpnet i notisblokk, velger du fra notisblokk: Rediger -> Merk alt Rediger -> Kopier I forumet lager du nytt innlegg, klikk i 'skrivefeltet' slik at kursoren står og blinker Høyreklikk (på musa) og velg Lim inn Endret 24. august 2008 av norbat Lenke til kommentar
NinaSkj Skrevet 24. august 2008 Forfatter Del Skrevet 24. august 2008 Hmmm nå har jeg limt inn to ganger - og nå tror jeg det spøker her.. teksten blir borte!!! Den var her før jeg trykket på SVAR nederst Lenke til kommentar
norbat Skrevet 24. august 2008 Del Skrevet 24. august 2008 Du kan da laste opp fila (combofix.txt) og lagt den som vedlegg. Lenke til kommentar
NinaSkj Skrevet 24. august 2008 Forfatter Del Skrevet 24. august 2008 jeg prøver å laste den opp som vedlegg i stedet ComboFixaugustproblem.txt haha - ja DET klarte jeg jeg prøver å laste den opp som vedlegg i stedet ComboFixaugustproblem.txt haha - ja DET klarte jeg Lenke til kommentar
norbat Skrevet 24. august 2008 Del Skrevet 24. august 2008 Ser fint ut dette Du kan nå fjerne combofix ved å skrive combofix /u i kjør-feltet (start->kjør). Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå