Gå til innhold

Min Gamer PC - Holder fortsatt mål?

dandel58

Anbefalte innlegg

Heisann. Litt usikker på hvor jeg skal poste denne, men jeg psoter den her fordi det virker som en gruppe der folk har veldig peiling på ytelse/spill..

Jeg kjøpte meg PC i Januar, den består av:

Hovedkort: Asus Crosshair nForce 590 SLI

Prossessor : AMD Athlon AM2 64 Dual Core 6400+ 3,2 Ghz

Skjermort : Aasus Geforce 8800 GTX 512 MB

Lydkort : Sound Blaster Fatality

Ram : Crucial 4x1 Giga 800mhz, total 4 Giga

Hardisker : 3x 1 TB Western Digital Disker, 1 250 og 1 200 G Western Digital og en 200 G Matrox.

Antec Svart gamer kabinett med vifter og god kjøing, plus egenmointert CPU vifte og andre vifter..

Logitech Z-5500 5.1 høytaller sett

19 Tommer Sony CRT skjerm.

Windows Vista

Det jeg lurer på er om denne pcen enda holder mål? Kanskje et dumt spørsmål.. Men lurer på om jeg trengerå bytte ut noe, jeg ivl helst oppdatere pcen mest mulgi så jeg ikke henger veldig tiblake og må bruke mye penger og kjøpe alt på nytt slik jeg gjorde nå..

Det jeg ser er at jeg kanskej bør oppdatere skjermkortre mitt til Geforce 9800 GTX(+) eller 9800 GX2? Jeg sverger til Nvidia.. Hva med Geforce 280? Er dette noe nye greier bedre enn 9800 serien?

Mulig også hovedkortet? Til Crosshair 2? Jeg vil hels ikke bytte dette ut ettersom jeg neettopp har formatert og brukt timesvis på å instalere og sette opp systemet.. Det holder vel en rimelig god stund enda vel?

Hva med prosessor? Jeg har den kraftigste am2 prossesoren på markedet.. men har det kommet noe bedre for spilling?

Også lurer jeg på hvorfor Windows Vista bare sier jeg har 3,2 giga ram når jeg bruker 4 giga?

Tusen takk for all hjelp på forhånd:)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du må ha 64-bit Windows for å fult utnytte 4GB Ram.

Du kan selvfølgelig oppgradere skjermkortet. Men du kan også vurdere et ekstra 8800 GTX kort og kjøre i SLI. En billig oppgradering, som kan gi deg den ekstra ytelsen du trenger.

Skal du dog kjøpe nytt kort, ville jeg vurdert GTX 260 eller GTX 280.

Lenke til kommentar

Denne pcen holder fint til spilling:) Men om du vil spille alt på veldig høye oppløsninger osv, så burde du oppgradere. Kanskje kjøpe et GTX kort til, eller kjøpe et 9800GTX, akkurat nå så har ATI kortene som yter mest til prisen, er Nvidia fan selv, men om du ikke vil bruke så mye penger på ytelsen så gå for ATI. Men om du skal ha ATI må du jo bytte hovedkort og så da blir det fort dyrt=(

Det jeg syns du burde oppgradere først jeg skjermen xD

Lenke til kommentar
Denne pcen holder fint til spilling:) Men om du vil spille alt på veldig høye oppløsninger osv, så burde du oppgradere. Kanskje kjøpe et GTX kort til, eller kjøpe et 9800GTX, akkurat nå så har ATI kortene som yter mest til prisen, er Nvidia fan selv, men om du ikke vil bruke så mye penger på ytelsen så gå for ATI. Men om du skal ha ATI må du jo bytte hovedkort og så da blir det fort dyrt=(

Det jeg syns du burde oppgradere først jeg skjermen xD

I følge forumet her (sticky tråden) så er 8800 GTX = 9800 GTX på ytelse... Jeg ville heller ha brukt rundt en tusing på et 8800GTX 768Mb kort og kjørt SLI. Men sjekk først at det funker sammen med det kortet du har i SLI. Regner med at andre her kan svare på det for jeg vet ikke.

Ville ikke brukt to og en halv tusing for et 9800 GX2 kort, da dette bare er to 8800 GTS kort. Du får bedre oppsett med å kjøpe et 8800 GTX til, skulle jeg tro.

Det enkleste er vel dog å prøve noen spill og se om du er fornøyd med PCen slik den er?

PS: Du skriver ikke hva slags strømforsyning du har. Det er mulig du må oppgradere denne om den ikke har nok Watt.

Ellers er jeg enig med at du bør oppgradere skjermen din. Få deg en LCD i steden for CRT. Det vil gi deg mer glede for pengene... Du kan oppgradere skjermkort senere.

Endret av Epp
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...