Napoleon XIV Skrevet 24. august 2008 Del Skrevet 24. august 2008 (endret) Jeg var oppe i Vadsø i nettopp hvor det finnes en historisk luftskipsmast som er et velkjent landemerke der oppe. Den ble reist på slutten av tyvetallet og ble brukt til fortøying av nettopp luftskip. Roald Amundsen og Umberto Nobile (italiensk luftfartingeniør) brukte masta som siste utpost på fastlandet for pioner ekspedisjoner over arktiske områder. Nok om det. Masta er en ca 25- 30meter høy. Det blåste mye så jeg skrudde opp ISO til 400 for å få rask nok lukkertid mot bevegelsesuskarphet. Artig bilde syns jeg selv, jeg lå flat i marka mens jeg trøkka kameraet ned, men kunne ikke bruke søkeren. Skulle gjerne hatt tiltbar skjerm og live view. Jeg skulle vel også ha fjerna noe av gresset som kom med ISO 400- F11- 1/500s Endret 24. august 2008 av Napoleon XIV Lenke til kommentar
Laughing Madcap Skrevet 24. august 2008 Del Skrevet 24. august 2008 Er ikke noen photo ekspert som kan avanserte ord. Så sier bare: Nydelig! Lenke til kommentar
2r@rn3 Skrevet 24. august 2008 Del Skrevet 24. august 2008 Fine farger og god bruk av dof! Nydelig 3d-virkning. Leken med perspektiv fungerer også bra. Til å være et blomsterbilde har det en ekstra dimensjon som gjør at bildet blir interessant å se på. Lenke til kommentar
Don Juan Skrevet 24. august 2008 Del Skrevet 24. august 2008 Fint bilde på flere måter, men teknisk sett så er støyen akkurat litt for synlig Lenke til kommentar
yxrkt Skrevet 24. august 2008 Del Skrevet 24. august 2008 Fint bilde på flere måter, men teknisk sett så er støyen akkurat litt for synlig støy? henger ikke helt med hær. Lenke til kommentar
PMnormal Skrevet 24. august 2008 Del Skrevet 24. august 2008 Bildestøyen. Jeg er ikke helt enig i den kritikken, men vi har alle rett til å mene det de vil. Noen er veldig opptatt av 100% renhet, men jeg synes det blir for mye pixelpeeping. Hver sin smak, og nok om det. Der jeg synes at bilder uten støy er sterile, synes andre at støyen er forstyrrende. Men det er ikke spesielt mye støy i dette bildet, og den støyen som finnes er ikke stygg. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå