Gjest Guest_Christina_* Skrevet 24. august 2008 Del Skrevet 24. august 2008 Jeg er 13 år, 1.57 centimeter og 38 kg. Jeg vet at jeg er undervekt og vil gjøre noe med det. Altså, jeg tror undervekten min har ført til hodepine og så videre. Jeg spiser til jeg er mett, og jeg går aldri ned i vekt - men jeg blir høyere og dermed tynnere like vel. Jeg har prøvd å spise mer enn jeg egentlig orket, og det førte bare til at jeg kastet opp, så det var altså ingen god idè. Jeg har blitt fortalt at det kan være en orm av noe slag, men da jeg foreslo til mamma å dra til legen fnyste hun. Mamma sier alltid at både hun og pappa var tynne da de var små. Jeg er like vel bekymret! Noen forslag til å gå opp i vekt? Og jeg må legge til at jeg har aldri sett i speilet og sagt til meg selv "Æsj, så feit jeg er." Det er heller at jeg tar rundt ribbeinene og feller en tåre før jeg er nødt til å snu meg bort. Lenke til kommentar
likferd Skrevet 24. august 2008 Del Skrevet 24. august 2008 Prøv å spis oftere istedet for mer kansje Det er en treningssak hvor mye du klarer å spise samtidig også. Lenke til kommentar
Manfred Skrevet 24. august 2008 Del Skrevet 24. august 2008 Spis oftere, og flere karbohydrater. Trening kan også gjør at du legger på deg, i alle fall i muskelmasse. Det kan øgså øke forbrenningen din så du klarer å spise mer. Lenke til kommentar
Skandinav Skrevet 24. august 2008 Del Skrevet 24. august 2008 Du er 13 år, derved i en periode når mye rart skjer med kroppen. Noen vekser først i lengde, andre på bredden. Uansett trenger du ikke å grue deg, det du går gjennom er helt normalt, det er meningen at det skal være slik. Selv om du er på trappene til å bli en ung frøken, er du fremdeles et barn. Spis hva du har lyst på når du har lyst på det, se bare til at det er en balanse mellom sundt og usundt. Du trenger karbohydrater, men like mye proteiner og andre næringsstoffer. Jeg forutsetter at du ellers har det bra mentalt. Du kan jo også oppsøke helsesøster, hun har taushetsplikt i og med at du er over 12 år. Lenke til kommentar
Timeo Skrevet 24. august 2008 Del Skrevet 24. august 2008 Du finner dette pulveret på apoteket. Afi Nutrin. Det er sånn som du kan ha i maten og som øker kaloriene du får i deg, og dermed vil du lettere legge på deg uten å måtte spise mer enn det du gjør fra før. Anbefaller den røde pakken, den har nøytral smak og kan brukes i nesten alt. Lenke til kommentar
araziel Skrevet 24. august 2008 Del Skrevet 24. august 2008 Letteste er vel å bare kjøpe en eller annen karboshake eller weight gainer så tar du en shake med det et par tre ganger om dagen. Lettere å få i seg enn et skikkelig måltid. Har avsindig høy forbrenning selv og spiser jeg ikke til jeg er kvalm og trener faller jeg ned i vekt fort som fy. Andre folk legger på seg i jula, forrige jul tok jeg av 5 kg fordi jeg ikke hadde treningsrutiner og proteinshaken min. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå