Gå til innhold

Er Radeon 9800 bedre enn 9700 PRO?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
9800 er raskere enn 9700,ellers er det lite som skiller dem,for det andre går det ikke ann å modde noen kort til 9800,man kan derimot tvinge 9700 og modda 9500 til å bruke driverne til 9800,men de som gjør det opplever hakking i spill.

Hakking i spill ja ? Det er det dummeste jeg har hørt.

Kansje noen som har et kort som ikke lar seg modde får problemer pga deffekte piplines men de fleste Radeon9500 med rød pcb og 256bits minnbus lar seg modde. Og ytelsen øker jo over 30% i spill.

Jeg har moddet kortet selv og det funker kjempe bra. Og det at den tvinger 9500 til og bruke 9800 drivere er også tull men patchen enabler funskjoner på kortet som originalt ikke er enablet.

Lenke til kommentar
9800 er raskere enn 9700,ellers er det lite som skiller dem,for det andre går det ikke ann å modde noen kort til 9800,man kan derimot tvinge 9700 og modda 9500 til å bruke driverne til 9800,men de som gjør det opplever hakking i spill.

Hakking i spill ja ? Det er det dummeste jeg har hørt.

Kansje noen som har et kort som ikke lar seg modde får problemer pga deffekte piplines men de fleste Radeon9500 med rød pcb og 256bits minnbus lar seg modde. Og ytelsen øker jo over 30% i spill.

Jeg har moddet kortet selv og det funker kjempe bra. Og det at den tvinger 9500 til og bruke 9800 drivere er også tull men patchen enabler funskjoner på kortet som originalt ikke er enablet.

9800 har en modifisert hardware som støtter noe som kalles F-buffer,ingen andre kort fra ATi støtter det. Det samme gjelder hakking i spill etter det de raporterer der.

Et modda 9500 fungerer likt med 9700.

Jepp var litt rask med første posten,mente at de korta som bruker 9800 driverne opplever hakking i spill.

Lenke til kommentar
9800 har en modifisert hardware som støtter noe som kalles F-buffer,ingen andre kort fra ATi støtter det

Jeg er fullt klar over det.

Men jeg sier det med hakking i spill er bare tull.

Jeg har sitter jo her med modda kort selv, ingen spill hakker.

UNREAL II

SPLINTER CELL

GTA 3

Alle de spillene spiller jeg med 6x AA og 16 AF uten problemer.

Ikke tegn til hakking i noen av dem.

Uten modden får jeg 10015 i 3dmark 01

Med modden får jeg 15245 i 3dmark 01

Så ikke si at den patchen ikke funker.

Lenke til kommentar

men de som gjør det opplever hakking i spill.

unskyld?

jeg kjører moddet 9800 drivere på mitt 9700Pro kort og jeg legger på ingen måte merke til noe som helst av lagg eller hakking, faktisk så går spillene bedre en før jeg moddet driveren. nå har jeg ikke prøvt 3dmark03 og sett hva slags forandringer der har skjedt siden jeg moddet driveren, men det er noe jeg umiddelbart la merke til. har fått mye bedre flyt i spillene og i heftige scener så går det mye jevnere enn før.

ett spill jeg har lagt merke til særdeles gode økninger i fps er Anarchy Online, der har jeg fått mye bedre fps fra 3.1 og tidligere catalyst versioner.

foilltank, du kan nok ikke modde kortet ditt til 9700Pro, kun 9700NonPro ved standard hastighet, men du kan oppnå 9700Pro ytelse ved å klokke kortet opp mot pro hastighet.

nå har jeg aldri prøvt å modde 9500 til 9700, men dem som har prøvt sier at man har rundt 30% sjanse til suksess, ett tydlig tegn på at kortet feiler ved modding er det velkjente sjakkbrettet man får. enkelte har greitt å bli kvitt det med å slå av HieruticalZ (rett skrevet?;))

det som egentelig skjer når man 'modder' ett 9700Pro til 9800 er at man tar i bruk en ny og forbedret driver som er planlagt at folk skal få for alle Radeon kortene i Cat3.3. nå ligger denne driveren latent i Cat3.2 og noen smarte hoder oppdaget denne og fant ut hvordan man slår den på. teknologisk sett så er det ikke så store forskjellene mellom 9700pro og 9800pro, finpusset 9700 kjerne for å si det sånn så 9800 drivere fungerer på 9700 kort.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...