Gå til innhold

Treng eg CPU-kjølar?

Tersites

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-wtZtqAvs

Vis du ikke skal klokke og du har godt med kjøling i pc-en vil boxed kjølern fungere greit nok.

Du vil selvsagt få lavere tempratur om du kjøper en ekstra cpu-vifte.

Men med vanlig bruk så burde boxed kjøler være nok for deg.

Mvh donnieakalefty

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-wtZtqAvs

Det burde være mer enn nok det er jo en god del vifter og det er jo også en vifte på boxed kjølern så.

Dette skal være trygt, bare pass på at du setter kjølern på skikkelig.

Det du kan gjøre er og feste kjølern og sjekke at den sitter skikkelig på hovedkortet før du skru hovedkortet fast i kabinettet ditt.

Mvh donnieakalefty

Lenke til kommentar

Eneste grunnen for deg å kjøpe en annen kjøler hadde vært for å unngå standard festene.

De er svært knotete og jeg regner med du kommer til å renne av deg litt bannskap under monteringen eller så kan det hende du havner i klubben av de som har ødelagt standard kjøleren.

Må selv si at jeg har tørrtestet festene før jeg monterte min Tuniq og de var stive, tror ikke jeg ville ha forsøkt meg med standard kjøleren nei, men det er min mening.

Lenke til kommentar
Eneste grunnen for deg å kjøpe en annen kjøler hadde vært for å unngå standard festene.

De er svært knotete og jeg regner med du kommer til å renne av deg litt bannskap under monteringen eller så kan det hende du havner i klubben av de som har ødelagt standard kjøleren.

Må selv si at jeg har tørrtestet festene før jeg monterte min Tuniq og de var stive, tror ikke jeg ville ha forsøkt meg med standard kjøleren nei, men det er min mening.

LOL!

Eg hadde eigentleg gløymt heilt av denne tråden. Dei siste delane kom i dag, og trur du ikkje grunnen til at eg er her no er på grunn av all dævelskapen eg har med kjølarfestet!

Eg har prøvd på alle moglege måtar å få festa boxed-vifta, men utan hell. Eg får festa to av fire (men kun på ei side), og no vurderer eg å la det stå slik. CPU-socketen ligg uansett mellom to andre vifter, ei 100mm og ei 200mm, og eg skal ikkje klokke.

Lenke til kommentar

LOL!

Eg hadde eigentleg gløymt heilt av denne tråden. Dei siste delane kom i dag, og trur du ikkje grunnen til at eg er her no er på grunn av all dævelskapen eg har med kjølarfestet!

Eg har prøvd på alle moglege måtar å få festa boxed-vifta, men utan hell. Eg får festa to av fire (men kun på ei side), og no vurderer eg å la det stå slik. CPU-socketen ligg uansett mellom to andre vifter, ei 100mm og ei 200mm, og eg skal ikkje klokke.

CPU kjøleren må være helt på plass ellers så blir CPU'en altfor varm!

Lenke til kommentar

hei har en e8400 cirka samme feste. prøvd å monter i kryss? fungert fint for mæ. men uansett ka du gjør så ikke press alt du klare e du veldig uheldig for du ødelagt hovedkorte ditt. :thumbup:

btw: ikke la kjøleren stå med kun 2 fester er man uheldig da kan man få en veldig høy tempreratur.

Lenke til kommentar

De er litt vanskelig å få festet.

men det du må gjøre er å løfte opp hovedkortet og holde på baksiden av CPU så vrir du de plastknottene på kjøleren helt til høyre. Deretter presser du omtrent alt du kan ned. Først den oppe til høyre, så den nede til venstre også venstre oppe og til slutt høyre nede.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...