Gå til innhold

Spm om bakoverkompatibilitet PS3 - PS1

Shifty

Anbefalte innlegg

Bestillte nettop en 80gb PS3 fra vca+, med spillene MGS4, Uncharted, og Folklore, samt Resistance: Fall of Man fra eBay. Kan jeg spille NTSC PS1 spill på denne maskinen? Regner med at det skal gå bra, men greit å vite på forhånd! Tenkte å spille litt Chrono Cross og Xenogears igjen, dessuten er alle PS1-spillene mine i NTSC-format.

*edit*

Har vel et annet spørsmål også. Om jeg noen gang skulle oppleve å måtte sende PS3'en min til reparasjon, kan jeg gjøre dette i Norge eller må maskinen sendes tilbake til Canada?

Endret av Shifty
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Den gode gamle 80GB versjonen som ble solgt her til lands før er den eneste med bakoverkompabillitet. Det er en "ny" versjon av 80gb'en (med 2 usb-porter) som er ny her i landet, den er stort sett den samme som 40gb-versjonen bare større harddisk, og ingen bakoverkompabillitet til PS2 eller PS1 spill.

Hvordan det gjelder på servicen er jeg ikke sikker på, men vil jo tro at Sony kan yte såpass service at de kan fikse den her til lands, om ikke så tar de seg sikkert av sending å sånt:)

Folket må rette om jeg har feil her, ikke ta meg 100% på ordet. En treig en søndags formiddag dette.

Lenke til kommentar
Den gode gamle 80GB versjonen som ble solgt her til lands før er den eneste med bakoverkompabillitet.

80gb har aldri vært lansert her før nå, men 60gb'en som ble solgt her til launch har ps1 og ps2 bakoverkompabillitet.

De nyere maskinene (med noen få unntak)har ingen ps2 støtte, men såvidt jeg vet støtter alle fortsatt ps1 spill. Dette gjelder også de amerikanske ps3'ene.

Hvis du var så heldig å bestilte 80gb ps3 bundlet med metal gear solid 4 fra canada så har den også software basert ps2 støtte, men den nye 80gb'en som ikke er i noen bundle har vistnok ikke det :\

Er et evig rot desverre.. lurer på hvordan sony har klart å rotet det såpass til.

Kanksje de planlegger en ps3 slim med ps2 støtte senere, for å garantere at mange vil kjøpe den også.

Endret av tidus2k4
Lenke til kommentar

Er ikke noen bundle, desverre. Den er kun mulig å oppdrives på eBay osv. Jeg fant også ut at alle PS3-versjonen kan kjøre PS1 spill, men de første maskinene som kom ved release hadde vel hardware-BC, mens disse nye har software-emulasjon. Desverre er ikke den nye 80GB-PS3'en bakoverkompatibel til PS2-spill, men 80GB'en som ble sluppet for 1 år siden var det.

Lenke til kommentar

åånei! Slike spill skal nytes! ikke rushes gjennom!

Uansett.. Da jeg sendte inn min amerikanske gjorde jeg det via elkjøp, og sa jeg var forberedt på å betale... Da tok det 4 1/2 måned og jeg hadde vært innom der 3-4 ganger.. så fikk jeg til slutt en ny norsk 40gb med MGS4 fra elkjøp.. Hørte ikke noe fra Nordisk film.

Så, du kan alltids ha flaks når du sender den inn, men du kan jo være forberedt på at du kanskje må betale litt..

Lenke til kommentar

Fortsatt! Koste meg godt med FFVII for en måned siden ca! (dog det skal nevnes jeg hadde litt dilla på ffvii etter Crisis Core)

Men, det tok såpass med tid.. Da jeg ringte playstation support linja, ba de meg også sende gjennom nærmeste forhandler, så jeg gjorde det på anbefalt måte.. passet alltid på å nevne at den var amerikansk, siden det ikke er så vanskelig å finne ut for dem!

Men, hørte aldri fra dem.. og, den 5-6 gangen jeg stakk innom elkjøp etter 4 1/2 måned ble han jeg snakket med overrasket, og ga meg en 40gb + 1 kontroll + MGS4... helt uten mellomlegg!

Jeg var egentlig fornøyd, siden jeg bare jobbet og klarte meg fint i perioden med bare 360.. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...