idenb Skrevet 24. august 2008 Rapporter Del Skrevet 24. august 2008 (endret) Dette er mitt første forsøk på slike bilder. Fikk detter etter ca 15-20 eksponeringer. I og med at dette er mitt første forsøk er jeg litt fornøyd, men skarpheten sitter ikke 100%. Exif: Canon 40D Canon 300mm f/4 IS USM f/18 1/125 sek ISO 100 Endret 24. august 2008 av idenb Lenke til kommentar
PMnormal Skrevet 24. august 2008 Rapporter Del Skrevet 24. august 2008 Det ser ut som om måken applauderer fotografen. Og jeg synes han fortjener det, for det er en morsomt fanget situasjon. Lenke til kommentar
Mr_Sunde Skrevet 24. august 2008 Rapporter Del Skrevet 24. august 2008 Artig bilde av en måke. Dette var ikke bare et kjedelig artsdokumentasjonsbilde nei. Litt uskarpt kanskje, men bildet gjør seg selv uavhengig av dette. Bra. Lenke til kommentar
idenb Skrevet 24. august 2008 Forfatter Rapporter Del Skrevet 24. august 2008 Artig bilde av en måke. Dette var ikke bare et kjedelig artsdokumentasjonsbilde nei. Litt uskarpt kanskje, men bildet gjør seg selv uavhengig av dette. Bra. takk for hyggelige tilbakemeldinger Vet det er litt uskarpt, men er ikke alltid like lett med 1/125sek når måken er i bevegelse Øvelse gjør mester Lenke til kommentar
bjornast Skrevet 24. august 2008 Rapporter Del Skrevet 24. august 2008 Morsomt måsebilde til en forandring. Er litt lei av å se på måser tatt nedenfra og opp... Lenke til kommentar
AasmundMo Skrevet 24. august 2008 Rapporter Del Skrevet 24. august 2008 Veldig stilig bilde, synes ikke det ødelegger noe særlig at skarpheten ikke er 100%. Eneste jeg ikke liker så godt er at jeg synes vannet er for blått. Det ser ut som om du måtte bruke f/18 for å få såpass "lang" lukkertid, men jeg ville vært forsiktig med å bruke det på 40d på grunn av diffraksjonsuskarphet. Godt mulig du visste dette, men jeg ville bare si ifra:) Lenke til kommentar
2r@rn3 Skrevet 24. august 2008 Rapporter Del Skrevet 24. august 2008 Bildet er bra, det. Men jeg synes du kanskje har tråkket litt hardt på vibrance-pedalen. Fargene blir litt unaturlige for meg (men det kan være skjermen min.) Lenke til kommentar
idenb Skrevet 24. august 2008 Forfatter Rapporter Del Skrevet 24. august 2008 (endret) Takk for kommentarer Bildet er bra, det. Men jeg synes du kanskje har tråkket litt hardt på vibrance-pedalen. Fargene blir litt unaturlige for meg (men det kan være skjermen min.) Har faktisk ikke gjort noe med Vibrance. Har bare økt fargene på nebbet med +5 elns Det ser ut som om du måtte bruke f/18 for å få såpass "lang" lukkertid, men jeg ville vært forsiktig med å bruke det på 40d på grunn av diffraksjonsuskarphet. Godt mulig du visste dette, men jeg ville bare si ifra:) Nei det visste jeg ikke, men hva menes med diffraksjonsuskarphet? Endret 24. august 2008 av idenb Lenke til kommentar
Carny Skrevet 24. august 2008 Rapporter Del Skrevet 24. august 2008 Nei det visste jeg ikke, men hva menes med diffraksjonsuskarphet? Google er din venn Fint bilde, som en del før meg har nevnt. Lenke til kommentar
solaas Skrevet 24. august 2008 Rapporter Del Skrevet 24. august 2008 Dette likte jeg Lenke til kommentar
idenb Skrevet 24. august 2008 Forfatter Rapporter Del Skrevet 24. august 2008 takk for kommentarer Lenke til kommentar
henbruas Skrevet 24. august 2008 Rapporter Del Skrevet 24. august 2008 Et godt motiv i en god situasjon fanget på en god måte. Utradisjonelt og originalt, morsomt og flott. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå