Gå til innhold

Hva må jeg gjøre for at MTU skal ta meg seriøst?


Anbefalte innlegg

Enkelt forklart , så trenger vi en offentlig instans som tar imot hvermannsens klage og som påtar seg å sjekke ut om denne grauten holder vann, og som tar på seg rettslig ansvar om de finner skjiten.

Hadde eg hatt en slik instans(kanskje den finnest, men hvem finner den?) så hadde de visst om MTU for et halvt år siden , men de vet fortsatt ingenting og kommer ikke til å vite noe før MTU har svindlet noen tusen til , og eg har måtte vandre gjennom råd og rett for min miniatyrsak, og MTU har vært i skifteretten et år eller to. Men de reklamerer fortsatt fint på Na24, helt øverst t.o.m.,ingenting å si på smilet der gitt!

 

Edit av moderator: fjernet personangrep

Endret av k-ryeng
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Enkelt forklart , så trenger vi en offentlig instans som tar imot hvermannsens klage og som påtar seg å sjekke ut om denne grauten holder vann, og som tar på seg rettslig ansvar om de finner skjiten.

Det har vi, det kalles forbrukerrådet.

 

Edit av moderator: fjernet svar til personangrep i posten over.

Endret av k-ryeng
Lenke til kommentar

joèn sier at det har vært rot med mail-adresser og slikt.

Men jeg har velkomst-mail , beklagelse-mail og mail om null fakturering liggende i postboksen min fra april og mai. Hvordan har det seg så at en faktura (på noe jeg ikke har brukt) ikke skal klare å lande i den samme postkassa?

 

Dette er bare vas, og vi kan forvente oss fortsatt lignende sleipe-ål kommentarer fra den kanten. Selskapet er på vei ned , og prøver desperat å holde masten over vann (noe de ikke har vært spesielt flinke til tidligere (mht, rent teknisk).

 

Ble ordentlig glad da jeg i dag endelig fant folk i lignende situasjon, i BA i dag (http://www.ba.no/nyheter/article3760506.ece). Og at det ser ut som om media endelig fatter oppmerksomhet om det som skjer. Føler at raseriet stilner litt. Så takk BA og de som satte det i gang.

 

Men her kan det selvfølgelig hende mer, noen må undersøke hva det er som skjer inni dette selskapet som ikke selger fysiske ting. Kan de foreks. forfalske taletid over til en faktura, kan de manipulere dataene sine? Mange kan sikkert bli sittende i baret her, for hvem er det som har sikkert bevis på at de ikke har ringt? eller har ringt?

 

Den største grunnen til at jeg er blitt så opprørt over dette, er at dette ikke er en ting jeg får i posten som jeg har bestilt,(og som jeg kan bli skuffet over), men en virtuell vare som jeg hadde trodd var godt kontrollert i Norge. Kan telekom o.l utvikle seg til å bli en svindlerpyramide? Selg ingenting innenfor en kort periode, ta gevinst og stikk. Her må myndighetene sette inn turboen gitt.

 

Til slutt:

 

JEG har aldri fått noen faktura fra MTU.

JEG mener at jeg aldri har brukt deres tjenester nok, slik at jeg skal ha en faktura fra MTU.

JEG fikk inkassovarsel (på ikke motatt faktura) fra Lindorff vedrørende MTU.

JEG betalte det første inkassovarselet pga Lindorff(som seriøst selskap) til MTU.

JEG mottok på nytt, ett nytt inkassovarsel fra Lindorff vedrørende MTU.

JEG ble forbannet på MTU

JEG har ikke noensinne hatt en telefon som har virket med tjenester levert av MTU

 

Sier vel det meste eller?

 

mvh JEG, og lykke til for oss alle, untatt MTU

Lenke til kommentar

La oss håpe du slipper inkasso da :), for det ser ut til at ingen som har meldt seg ut til nå har sluppet den gleden, alle som har blitt forfulgt av denne inkasso-saken har en historie med : meldte seg inn- opplevde problem som gjorde mobilen ubrukelig- meldte seg ut - fikk inkassovarsel.

Du får gje lyd da om en 2-3 mnd. Men kanskje du slipper , kanskje de allerede er blitt tatt på alvor av økokrim o.l.

 

men iallefall, grattla med friheten :) (for nå...)

 

Jeg tenkt eå melde meg ut før jeg får det. Det er et ork og mas, selv om du har retten på din side..
Lenke til kommentar

Sitter også igjen med elendige erfaringer fra MTU. Byttet fra Onecall for både meg og madammen i mars, da hadde de nettopp begynt å annonsere stort i media (VG nett mm). Men dette var jo bare sorgen.

 

De hadde et køsystem for kundeservice som sier hvilket nr du har i køen, dette var viktig for meg i tillegg til lave priser. Men i løpet av få uker var dette tilbudet borte “fordi så mange hadde klaget”… Er det noen som IKKE ønsker å vite om du er nr 53 i køen og dermed kan ringe på igjen en annen gang??

 

Tjenestene var også en krise. Jeg banner på at det eneste som funket i starten var nettopp det å ringe (ser jo av innleggene at det for enkelte også var trøbbel på det feltet…)

 

Oppsett for MMS/WAP var vel klart ca 2 måneder etter at vi ble abonnent.

 

Teletjenester til 4-sifra nr ala 1880 funka aldri for vår del, snakka med dem i juni, og da sa de at de var i forhandlinger med leverandører… ET HALVT ÅR FOR SENT!!!!!!

 

I mai hadde jeg en del kontakt med slektninger som var på ferie i utlandet, 1 i Danmark og 1 i Hellas. Begge klaget over at meldinger fra meg kom MINST 4-5 ganger, faktisk opptil 12 ganger! Tok kontakt med MTU, og joda, da var det en eller annen feil som de “jobbet med” igjen

 

I juni sluttet plutselig SIM-kortet å funke, det var helt dødt uavhengig av telefon. Var da på ferie med posten midlertidig videresendt. SIM-kort fra MTU sendes som kjent rekommandert, så derfor spurte jeg om det kunne sendes til ferieadressen for å spare en dag eller to. Eh, øh… sa blondina, kan eg ringe deg opp igjen? Joda, tenkte jeg, det er jo tidlig formiddag, så det tar sikkert ikke lang tid. Men ringte hun opp igjen? NOPE! Dagen etter var det på’n igjen, og long story short, så tok det over en uke å få fatt i et nytt SIM-kort!

 

Som skrevet over, MTU består antagelig av en gjeng med snørrvalper som har tatt seg vann over hodet. Å lansere et mobilabonnement flere måneder før ting funker er på grensen til svindel!

 

Er for tiden CHESS-abonnent med FRIENDS included. Bittelitt dyrere enn MTU, men ingen flere grå hår…;))

 

Thomas Ø.

for syv timer siden i BA leserkommentar

 

" ser tydeligvis ut som de ønsker å svindle folk gjennom utenlandsopphold og, hva med å spare noen meldinger til vedkommende er i utlandet, slik at de kan betale for mobiltjenesten?

Lenke til kommentar

Det blir jaggu værre og værre dette møkka selskapet, først idag så fikk jeg en faktura på det ene Fri abonnementet mitt på 0,02 kr!!!

Altså 2 øre!!!

Så fikk jeg rett etterpå en ny faktura for hele august måned, på Fastpris abonnementet jeg hadde men som ble portert over til Telenor 5 august.

Ser at de har skrevet på kundeservice sidene sine at:

"inkassovarsel på bestridt beløp"

"Generelt anmoder vi om faktura innbetales og tilgodesett beløp tilbakeføres. mottar du purring / inkassovarsel under klagebehandlingen er dette utilsiktet og vil selvsagt tilbakeføres når klage behandles."

 

Med den behandlingstiden de opererer med så kan de regne med at jeg kommer til å gjøre det ja.

Dette blir sikkert ikke siste faktura som kommer på det abonnementet jeg har sagt opp, og portert bort for over 1 måned siden.

Og hvis de regner med at jeg kommer til å fortsette å betale 400 kr i måneden, til de klarer å ordne opp i den barnehagen så får de tro om igjen.

 

Ser også at de har ført opp 23 minutter til 5 sifret nummer, jeg ringer ikke til noen slike nummre jeg.

 

Er det noen som har meldt de til politiet enda?

Endret av B1ny
Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...