sir-alex Skrevet 24. august 2008 Del Skrevet 24. august 2008 Det hele begynte med at jeg ble MTU kunde med en gang de startet opp for noen måneder siden, men jeg var så misfornøyd (bla bla bla, dere kan lese om alle mtuproblemene på forumet her) at jeg sa opp etter en måned! For noen uker siden så mottok jeg en inkassovarsel fra de på en faktura jeg aldri hadde fått tilsendt! Jeg ringte MTU og de kunne ikke hjelpe meg, (ingen overaskelse at den dårlige kundeservicen der ikke kan det) Så da ringte jeg direkte til Lindorff (De som tar seg av inkassovarsler osv for MTU) Der snakke jeg med ei hyggelig dame som forklarte at jeg måtte betale regningen på 100 kr( som de påsto jeg hadde ringt for), så skulle henne fjerne ekstra gebyret og vi kunne glemme inkassovarselen. Da tenkte jeg. Yes! Da er jeg ferdig med de. Men neida, i går mottok jeg en ny inkassovarsel fra MTU på en ny faktura jeg aldri hadde sett som var på nærmere 1000kr!(Som var for juni og juli) Og jeg var kunde hos mtu i et par uker bare i april eller når det var. Hva skjer egentlig med MTU? Har de kontroll i det hele tatt? Eller bare sender de ut mye piss? Jeg har hatt problemer med å få tak i de, pga de har "sommerferietider" langt uti august. Lenke til kommentar
Glow Skrevet 24. august 2008 Del Skrevet 24. august 2008 Det er synd å si det, men jeg er nesten litt glad for at det er flere enn meg som har dette problemet, jeg har nettopp svart i en annen tråd her inne om MTU og deres faktureringer som går over alle støvleskaft. De har jo tydligvis ingen kontroll!! Jeg har tenkt å prøve å ringe dem en dag ettersom mailingen ikke fører fram da de ikke evner å svare på halvparten av det jeg spør om!! Men ser at de ikke kunne hjelpe deg så da spørs det. Jeg begynner å bli rimelig frustrert etterhvert! Lenke til kommentar
Symbian_Pro Skrevet 24. august 2008 Del Skrevet 24. august 2008 Det hjelper å være veldig konkret og rett på sak når du kontakter dem. Ikke spørr om alt mulig piss eller komme med en lang forklaring på hva som har skjedd. Ring og spør "Er jeg fortsatt kunde hos dere?" Dersom du får svar "Nei" (som du burde) spør "Hvordan kan det da ha seg at jeg nettopp fikk en faktura det står MTU på?" Så kan du jo la kundebehandler gi deg en god grunn for at denne har blitt sendt ut. Skal ikke være så vanskelig å motbevise at du har ringt for 1000 spenn når du ikke har vært kunde der en gang Lenke til kommentar
KVTL Skrevet 25. august 2008 Del Skrevet 25. august 2008 Aldri, jeg gjentar, ALDRI betal krav som ikke er rettmessige. Dette fører bare til at selskaper som sender ut slike krav tjener penger på ikke rettmessige krav. Det du skal gjøre er å skrive et protestbrev der du blant annet krever dokumentasjon for faktureringen samt nevner det at du ikek har vært kunde der. De ter den som har et krav som skal bevise at kravet er reelt, og ikke motsatt. Lenke til kommentar
Glow Skrevet 25. august 2008 Del Skrevet 25. august 2008 Jeg ringte MTU i dag og kom gjennom etter bare utrolige 10min i kø. La fram problemene og fikk en noenlunde forklaring på de ulike summene. Jeg er fortsatt overbevist om at jeg ikke har ringt for 350,- i tillegg til de 140 + 140 gratis ringeminuttene og de 100 + 100 gratis smsene jeg hadde de 2månedene jeg var kunde. Men kundebehandleren viste bare til samtalehistorikken på nettet og det er jo mer enn 90 dager siden jeg var abbonent der, så den fans visstnok ikke. Men hun lovde flere ganger å slette alle purregebyrer og inkassokrav på meg og gi beskjed til Lindorff. Så jeg har nå betalt ca. 350,- og snakka med Lindorff, som ikke kune gjøre stort annet enn å snakke med MTU og så får jeg håpe de gjør som de har sagt. Lenke til kommentar
Goofey Skrevet 25. august 2008 Del Skrevet 25. august 2008 Hadde tenkt å bli kunde hos MTU, emn så leste jeg om alle problemene - og benyttet meg av angrefristen. Får påfølgende dager flere email om at portering er igangsatt. jeg tar kontakt på telefon, men de svarer at jeg finnes ikke i deres register. Får nye mail om at portering er igangsatt. Ny kontakt... finner meg stadig ikke.... Etter 3. porteringsmail - ser jeg at nummeret de har på portering tilhører min mor. Og hun har aldri vært inne på nettet og tatt portering.... Så MTU - de har stålkontroll ja.... (ironi til de som ikke tok den) Lenke til kommentar
Goofey Skrevet 25. august 2008 Del Skrevet 25. august 2008 Hadde tenkt å bli kunde hos MTU, emn så leste jeg om alle problemene - og benyttet meg av angrefristen. Får påfølgende dager flere email om at portering er igangsatt. jeg tar kontakt på telefon, men de svarer at jeg finnes ikke i deres register. Får nye mail om at portering er igangsatt. Ny kontakt... finner meg stadig ikke.... Etter 3. porteringsmail - ser jeg at nummeret de har på portering tilhører min mor. Og hun har aldri vært inne på nettet og tatt portering.... Så MTU - de har stålkontroll ja.... (ironi til de som ikke tok den) Lenke til kommentar
bgbirch Skrevet 25. august 2008 Del Skrevet 25. august 2008 (endret) I morgen går jeg ned på politikontoret og anmelder dette selskapet. Jeg brukte sim-kortet deres noen dager i april og fikk inkassovarsel for 2 mnd siden på et beløp som ikke kunne være reelt. Da betalte jeg, siden kredittverdighet er viktig for meg og mitt firma. Jeg har aldri motatt noen faktura fra mtu, ingen oversikt over ringetid o.l, men bare inkassovarsel. I april fulgte jeg opp ringingen min slik at den ikke skulle overstige gratis-beløpet, men allikevel...inkassovarsel. Tenkte nå at jeg var ferdig med det(dum som jeg var) men nå på lørdag fikk jeg ett nytt inkasso-varsel på nesten tilsvarende beløp..... I det meste av tiden jeg var abonent hos MTU var nettet deres nede, ikke kunne jeg ringe eller ta imot samtaler eller sms, jeg besluttet derfor etter kort tid at jeg ikke var tjent med deres tjenester. Etter et raskt bytte var jeg kunde hos tele2 7.mai og trodde at jeg var reddet... Men den gang ei.... Dette er et svindel-selskap, og jeg er sjokkert over at et selskap som Lindorff gjør seg betjent av det. Lindorff har etter det jeg er informert om, mange store kunder i dette landet. Men det eneste jeg møtte hos Lindorff var en hyggelig dame med bare et fornavn som kunne si at hun ville slette gebyret og sende en forespørsel til mtu om min faktura, så satte hun meg over til mtu der jeg selvfølgelig etter en tid møtte flate linjer (ingen kontakt) Alle som har vært igjennom dette , må nå ikke betale denne fakturaen . Politiannmeld, og gå til forbrukerombud o.l for å presse dette svindlerforetaket til å komme med oversikter over utsendte fakturaer (noe som vi ikke har fått) og ringetider (noe som vi ikke har hatt). Jeg vil ikke ha slik svindel og bedrag , så jeg går til anmeldelse i morgen. Lykke til alle dere tusenvis av andre gode troende. Endret 25. august 2008 av bgbirch Lenke til kommentar
Glow Skrevet 25. august 2008 Del Skrevet 25. august 2008 I morgen går jeg ned på politikontoret og anmelder dette selskapet. Jeg brukte sim-kortet deres noen dager i april og fikk inkassovarsel for 2 mnd siden på et beløp som ikke kunne være reelt. Da betalte jeg, siden kredittverdighet er viktig for meg og mitt firma. Jeg har aldri motatt noen faktura fra mtu, ingen oversikt over ringetid , men bare inkassovarsel. I april fulgte jeg opp ringingen min slik at den ikke skulle overstige gratis-beløpet, men allikevel...... Dette er et svindel-selskap, og jeg er sjokkert over at et selskap som Lindorff gjør seg betjent av det. Lindorff har etter det jeg er informert om, mange store kunder i dette landet. Men det eneste jeg møtte hos Lindorff var en hyggelig dame med bare et fornavn som kunne si at hun ville slette gebyret og sende en forespørsel til mtu om min faktura, så satte hun meg over til mtu der jeg selvfølgelig etter en tid møtte flate linjer (ingen kontakt) Alle som har vært igjennom dette , må nå ikke betale denne fakturaen . Politiannmeld, og gå til forbrukerombud o.l for å presse dette svindlerforetaket til å komme med oversikter over utsendte fakturaer (noe som vi ikke har fått) og ringetider (noe som vi ikke har hatt). Jeg vil ikke ha slik svindel og bedrag , så jeg går til anmeldelse i morgen. Lykke til alle dere tusenvis av andre gode troende. Trenger du noen til å backe opp historien din så får du nok mange støtter herfra. Jeg vil bare ikke ha på meg noen betalingsanmerkelse da vi skal søke om lån mm. i noenlunde kort framtid. Men det ergrer meg enda. Dama jeg snakka med var liksom helt uvitende til at de hadde sendt ut fakturaer i hytt og dynetrekk. Og jeg hadde faktisk forventa at Lindorff hadde hatt flere av disse sakene og kanskje var litt imøtekommende, men hun jeg møtte på var litt sur. Kaskje fordi jeg var litt oppgitt også Lenke til kommentar
bgbirch Skrevet 25. august 2008 Del Skrevet 25. august 2008 I morgen går jeg ned på politikontoret og anmelder dette selskapet. Jeg brukte sim-kortet deres noen dager i april og fikk inkassovarsel for 2 mnd siden på et beløp som ikke kunne være reelt. Da betalte jeg, siden kredittverdighet er viktig for meg og mitt firma. Jeg har aldri motatt noen faktura fra mtu, ingen oversikt over ringetid , men bare inkassovarsel. I april fulgte jeg opp ringingen min slik at den ikke skulle overstige gratis-beløpet, men allikevel...... Dette er et svindel-selskap, og jeg er sjokkert over at et selskap som Lindorff gjør seg betjent av det. Lindorff har etter det jeg er informert om, mange store kunder i dette landet. Men det eneste jeg møtte hos Lindorff var en hyggelig dame med bare et fornavn som kunne si at hun ville slette gebyret og sende en forespørsel til mtu om min faktura, så satte hun meg over til mtu der jeg selvfølgelig etter en tid møtte flate linjer (ingen kontakt) Alle som har vært igjennom dette , må nå ikke betale denne fakturaen . Politiannmeld, og gå til forbrukerombud o.l for å presse dette svindlerforetaket til å komme med oversikter over utsendte fakturaer (noe som vi ikke har fått) og ringetider (noe som vi ikke har hatt). Jeg vil ikke ha slik svindel og bedrag , så jeg går til anmeldelse i morgen. Lykke til alle dere tusenvis av andre gode troende. Trenger du noen til å backe opp historien din så får du nok mange støtter herfra. Jeg vil bare ikke ha på meg noen betalingsanmerkelse da vi skal søke om lån mm. i noenlunde kort framtid. Men det ergrer meg enda. Dama jeg snakka med var liksom helt uvitende til at de hadde sendt ut fakturaer i hytt og dynetrekk. Og jeg hadde faktisk forventa at Lindorff hadde hatt flere av disse sakene og kanskje var litt imøtekommende, men hun jeg møtte på var litt sur. Kaskje fordi jeg var litt oppgitt også takker for støtten , prøvde å ringe pressetalsmannen til lindorff men han svarte selvsagt ikke, fikk tak i en Lars Sommervold og han var noenlunde imøtekommende og gav meg nr. til sj.for norge. Ringer hun i morgen og legger frem saken som er noenlunde klar, Lindorff har fått en råtten potet i portefølgen sin., og bør for sitt eget vedkommende ikke representere denne poteten. Useriøst er navnet som vil følge om de fortsetter denne forbindelsen. tar gjerne imot flere støttekommentarer. Lenke til kommentar
sir-alex Skrevet 25. august 2008 Forfatter Del Skrevet 25. august 2008 Som sagt så har jo jeg mottat inkassovarsel fra MTU som de påstår er fra Juli. Jeg var kunde der i April eller noe, og sa opp med en gang pga dårlig dekning i Osloområdet. Allikevel sender de inkassovarsel med et beløp som er høyere jæveln selv! Prøvde å ringe de flere ganger i dag, men kom ikke igjennom! De har jo sommertider nå, i slutten av August! Hva er det for noe piss. MTU er det mest useriøse jeg har vært borti. Lenke til kommentar
bgbirch Skrevet 25. august 2008 Del Skrevet 25. august 2008 Som sagt så har jo jeg mottat inkassovarsel fra MTU som de påstår er fra Juli. Jeg var kunde der i April eller noe, og sa opp med en gang pga dårlig dekning i Osloområdet. Allikevel sender de inkassovarsel med et beløp som er høyere jæveln selv! Prøvde å ringe de flere ganger i dag, men kom ikke igjennom! De har jo sommertider nå, i slutten av August! Hva er det for noe piss. MTU er det mest useriøse jeg har vært borti. Det er noe dritt, men slike svindlere må en bare bruke tiden på å annmelde, for det virker som om det er så lite, men så gjelder det gjerne 10000 mennesker og det blir det summer av! Ønsker du at en jævel skal sitte med millioner på konto etter din ergrelse? Ta jæveln med de middelene som er der. Prosedyre 1 : 1:send klagebrev til selskapet ( ta vare på kopi) 2: om de ikke svarer send klage til forbruksrådet ( der det vil bli en rettsinnstans som tar seg av saken) Prosedyre 2 : Kjør de verbalt til veggen , da viker de på alle fronter , for trusler kjenner de godt til og er like redde selv. prosedyre 3 : Drit i det som står over, og politiannmeld jævlene og sett i gang en sak som kanskje tar litt tid men som ganske sikkert vil få slutt på faenskapet. Prosedyre 4 : Finn Jævlene og personforfølg dem , og la de aldri føle seg trygg(noe slikt som de har gjort mot folk som treng lån o.l). prosedyre 5 : hack folkeregisteret og tilfør informasjon om at de er asylsøkere fra Georgia og de føler seg politisk forfulgt prosedyre 6: Ring ring ring, nett so Madonna lykke til ( håper folk har ironi der ute , men meinar no delvis sjiten , uredelige folk fortjene betaling for jobben de og. Lenke til kommentar
sir-alex Skrevet 26. august 2008 Forfatter Del Skrevet 26. august 2008 bgbirch: Har de sagt til deg at du har ringt mye til 8*** (800 nummer osv) mye? Det er det hele regningen min står på. (Sa de) Skjønner faen ikke hva de mente. Jeg fikk tilsendt en faktura på mail, men det sto ikke spesifikke nummeret som var ringt men bare 810 nummer osv. Lenke til kommentar
Demantios Skrevet 26. august 2008 Del Skrevet 26. august 2008 bgbirch: Har de sagt til deg at du har ringt mye til 8*** (800 nummer osv) mye?Det er det hele regningen min står på. (Sa de) Skjønner faen ikke hva de mente. Jeg fikk tilsendt en faktura på mail, men det sto ikke spesifikke nummeret som var ringt men bare 810 nummer osv. Helt normalt å ringe 810-nummer 3 måneder etter man sier opp abbonementet Lenke til kommentar
Bikeridr Skrevet 26. august 2008 Del Skrevet 26. august 2008 Jeg har skummet gjennom postene her og vil ikke skrive hverken for eller imot MTU. Jada, jeg har hørt rykter og jeg er ikke imponert over det jeg hører. Men jeg vil bare komme med et råd: Dersom dere får et inkassokrav som dere mener er uriktig, så er det bare en liiiten telefon til inkassoselskapet og bestride beløpet. *IKKE* nekt å betal, bare si f.ex at "Jeg har fått ett beløp på kr 100,- pluss inkasso. Jeg mener beløpet skal være kr 75,- og ikke kr 100,-". Da blir saken trukket pga mistanke om uriktige opplysninger fra kravsetter og inkassobyrå trekker alle sine krav. Deretter blir det opp til kravsetter å bevise at beløp gått til inkasso er riktig. *DA* - bør det være riktig på din side, ellers kan du komme i heisen for dokumentfalsk og betalingsunnlatelse. Imidlertid bruker det veldig ofte å gå i forbrukerens favør, og et beløpsstridighetsspørsmål kan bruke flere måneder på intern behandling. En annen ting er at du kan selv dekke deg under "god tro" og da vil ikke "betalingsanmerkning" bli tatt til følge, og du står "økonomisk frikjent".. Lenke til kommentar
Glow Skrevet 26. august 2008 Del Skrevet 26. august 2008 bgbirch: Har de sagt til deg at du har ringt mye til 8*** (800 nummer osv) mye?Det er det hele regningen min står på. (Sa de) Skjønner faen ikke hva de mente. Jeg fikk tilsendt en faktura på mail, men det sto ikke spesifikke nummeret som var ringt men bare 810 nummer osv. Jeg fikk beskjed om at jeg hadde ringt 810- og 815-nummer, ikke skyhøye summer, men mer enn jeg kan skjønne... Skjønner at jeg tydligvis ikke burde gitt etter så fort som jeg gjorde. Venter i spenning på om Lindorff får bekreftet fra MTU at de skal slette alle gebyr mm. Er jo skremmende å lese om folk som har hatt abbonement i noen uker, 1mnd som fortsatt får regninger! Lenke til kommentar
bgbirch Skrevet 26. august 2008 Del Skrevet 26. august 2008 Du har nok skummet litt for mye. Mens den byråkratiske møllen tikker blir lettlurte folk flådd, dette er bare svindel, og ingenting annet. Prøv ikke å forklare dette med byrokratiske termer , for denne buisnesen bør lukkes lenge før ev. råd og rett kommer til sine beslutninger. MTU er et av de mest velykkeede svindelforetak jeg noen gang har sett i Norge, seriøs mediedekning, massiv reklame osv. Men de sitter nå i hengemyren, og prøver å hanke svindel etter svindel. Irriterer meg noe jævlig at jeg engasjerer meg , for jeg trenger min energi andre steder. Klarer faen meg ikke å la være når et helt land legger seg blind på øye Våkn opp! Jeg har skummet gjennom postene her og vil ikke skrive hverken for eller imot MTU. Jada, jeg har hørt rykter og jeg er ikke imponert over det jeg hører. Men jeg vil bare komme med et råd: Dersom dere får et inkassokrav som dere mener er uriktig, så er det bare en liiiten telefon til inkassoselskapet og bestride beløpet. *IKKE* nekt å betal, bare si f.ex at "Jeg har fått ett beløp på kr 100,- pluss inkasso. Jeg mener beløpet skal være kr 75,- og ikke kr 100,-". Da blir saken trukket pga mistanke om uriktige opplysninger fra kravsetter og inkassobyrå trekker alle sine krav. Deretter blir det opp til kravsetter å bevise at beløp gått til inkasso er riktig. *DA* - bør det være riktig på din side, ellers kan du komme i heisen for dokumentfalsk og betalingsunnlatelse. Imidlertid bruker det veldig ofte å gå i forbrukerens favør, og et beløpsstridighetsspørsmål kan bruke flere måneder på intern behandling. En annen ting er at du kan selv dekke deg under "god tro" og da vil ikke "betalingsanmerkning" bli tatt til følge, og du står "økonomisk frikjent".. Lenke til kommentar
bgbirch Skrevet 26. august 2008 Del Skrevet 26. august 2008 (endret) Du har nok skummet litt for mye. Mens den byråkratiske møllen tikker blir lettlurte folk flådd, dette er bare svindel, og ingenting annet.Prøv ikke å forklare dette med byrokratiske termer , for denne buisnesen bør lukkes lenge før ev. råd og rett kommer til sine beslutninger. MTU er et av de mest velykkeede svindelforetak jeg noen gang har sett i Norge, seriøs mediedekning, massiv reklame osv. Men de sitter nå i hengemyren, og prøver å hanke svindel etter svindel. Irriterer meg noe jævlig at jeg engasjerer meg , for jeg trenger min energi andre steder. Klarer faen meg ikke å la være når et helt land legger seg blind på øye Våkn opp! PS ringte ingen 8 nr, bare korte samtaler, og jeg skylder hverken 125 eller 75 , men absolutt 0. Jeg har skummet gjennom postene her og vil ikke skrive hverken for eller imot MTU. Jada, jeg har hørt rykter og jeg er ikke imponert over det jeg hører. Men jeg vil bare komme med et råd: Dersom dere får et inkassokrav som dere mener er uriktig, så er det bare en liiiten telefon til inkassoselskapet og bestride beløpet. *IKKE* nekt å betal, bare si f.ex at "Jeg har fått ett beløp på kr 100,- pluss inkasso. Jeg mener beløpet skal være kr 75,- og ikke kr 100,-". Da blir saken trukket pga mistanke om uriktige opplysninger fra kravsetter og inkassobyrå trekker alle sine krav. Deretter blir det opp til kravsetter å bevise at beløp gått til inkasso er riktig. *DA* - bør det være riktig på din side, ellers kan du komme i heisen for dokumentfalsk og betalingsunnlatelse. Imidlertid bruker det veldig ofte å gå i forbrukerens favør, og et beløpsstridighetsspørsmål kan bruke flere måneder på intern behandling. En annen ting er at du kan selv dekke deg under "god tro" og da vil ikke "betalingsanmerkning" bli tatt til følge, og du står "økonomisk frikjent".. Endret 26. august 2008 av bgbirch Lenke til kommentar
Bikeridr Skrevet 27. august 2008 Del Skrevet 27. august 2008 @bgbirch: Jeg velger å tro at du har misforstått mitt innlegg. Prøv ikke å forklare dette med byrokratiske termer , for denne buisnesen bør lukkes lenge før ev. råd og rett kommer til sine beslutninger. Jeg forstår ikke hvem du angriper her, meg, inkassobyrået eller MTU, heri tillegger jeg deg misforståelsen. Jeg husket ikke i farten i går "omtvistet", derfor brukte jeg "bestride". For å gjøre det hele klart: Du skal ringe eller helst skrive brev (så har du dokumentasjon) til MTU der du erklærer deg uenig i kravets størrelse. Send gjerne dette brevet som kopi til inkassoselskapet. Norsk lov forplikter da inkassobyrået å trekke kravet, om enn midlertidig. Les i linkene under, og spesielt under "Er du uenig i kravet – ta kontakt": http://www.forbrukerradet.no/Publikasjoner...4/1023981620.19 Står stort sett det samme her, men les om "politikken" for inkasso mhp varsling og slikt. http://www.db24.no/DB/Nyheter/Annet/Inkass...licShow;ID=2360 Står litt mye gøy her også: http://www.varslingslisten.no/ink_bet_merk.htm Enda mere på "klagemuren" til forbrukerrådet: http://forbrukerportalen.no/klageveileders...al/12/klageview Lenke til kommentar
bg2 Skrevet 27. august 2008 Del Skrevet 27. august 2008 Hmmm... der kom jeg meg inn gitt, etter å bytte navn og nr og hvem vet hva , Jeg velger å tro at du lever i din egen verden, når du ikke skjønner at folk blir svindlet mens du har alle de gode svarene.) Dine korrekte metoder stemmer, men det hjelper ikke når systemet virker slik at vanlige menneskers liv blir satt på pause pga en svindelsak de må bruke masse tid og krefter på. Svindlerne vet dette t.o.m bedre enn deg, og da er de jo gode svindlere vel?. De vet at hvert eneste menneske i dette landet har ansvaret for å ta kontakt, sende brev, klage og anmelde... det er bare de færreste som gidder(orker) det i, og derfor kan deres guttedrøm gå i oppfyllese : svindle hvert menneske for ca 1 kr e.l, det blir nok det. Vårt system er desverre for tregt til å stoppe slike svindler , og derfor skriver eg igjen , gi ikke "en krone" for dette er et ran , ta veien om byråkratiet om du må , men slipp ikkje ålen igjennom, mvh bgbirch @bgbirch:Jeg velger å tro at du har misforstått mitt innlegg. Prøv ikke å forklare dette med byrokratiske termer , for denne buisnesen bør lukkes lenge før ev. råd og rett kommer til sine beslutninger. Jeg forstår ikke hvem du angriper her, meg, inkassobyrået eller MTU, heri tillegger jeg deg misforståelsen. Jeg husket ikke i farten i går "omtvistet", derfor brukte jeg "bestride". For å gjøre det hele klart: Du skal ringe eller helst skrive brev (så har du dokumentasjon) til MTU der du erklærer deg uenig i kravets størrelse. Send gjerne dette brevet som kopi til inkassoselskapet. Norsk lov forplikter da inkassobyrået å trekke kravet, om enn midlertidig. Les i linkene under, og spesielt under "Er du uenig i kravet – ta kontakt": http://www.forbrukerradet.no/Publikasjoner...4/1023981620.19 Står stort sett det samme her, men les om "politikken" for inkasso mhp varsling og slikt. http://www.db24.no/DB/Nyheter/Annet/Inkass...licShow;ID=2360 Står litt mye gøy her også: http://www.varslingslisten.no/ink_bet_merk.htm Enda mere på "klagemuren" til forbrukerrådet: http://forbrukerportalen.no/klageveileders...al/12/klageview Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå