Eivind218 Skrevet 24. august 2008 Del Skrevet 24. august 2008 Hei, har dette login scriptet, http://pastebin.no/20212 Det funket intill igår, Men idag setter det ikke session's måtte fjerne header("Location: index.php"); pga. noen error, Det er eneste endring.. Jeg fjernet forrsten ob_start(); session_start(); fra toppen av config filen, siden jeg hadde det både i index , og config. TakK! Lenke til kommentar
Lokaltog Skrevet 24. august 2008 Del Skrevet 24. august 2008 Du kan iallefall begynne med å skrive riktig kode. Array-nøkler skal ha fnutter rundt seg: $_POST[var] --> $_POST['var']. Vet ikke om det er feilen, men du kan jo starte der. Lenke til kommentar
Eivind218 Skrevet 24. august 2008 Forfatter Del Skrevet 24. august 2008 Nope, Det funket ikke.. Lenke til kommentar
Jonas Skrevet 24. august 2008 Del Skrevet 24. august 2008 (endret) Bumping av ikke tillatt i den grad du gjør det. Og du skal nok se langt etter hjelp du ønsker med den holdningen. :!: Det virker ikke som å du eier noe verdsettelse eller tålmodighet. Programmering vil alltid være en skikkelig tålmodighetsprøve. Jeg foreslår at du tar en titt på hva du selv skrev. Jeg fjernet forrsten ob_start(); session_start(); fra toppen av config filen .. funker det dersom du legger dette til igjen? Hva tror du det isåfall det kan indikere? Endret 24. august 2008 av Jonas Lenke til kommentar
Alex Moran Skrevet 24. august 2008 Del Skrevet 24. august 2008 Hvor faen har du session_start() da? Lenke til kommentar
Eivind218 Skrevet 24. august 2008 Forfatter Del Skrevet 24. august 2008 Hvor faen har du session_start() da? i index.php som jeg sa .. (Sorry for at jeg er litt utolmodig.. bumping i min grad "ulovelig"? ok.. da vet jeg det.. sorry.. ) index.php: første 4 linjer: <?php ob_start(); session_start(); include("config.php"); ?> config.php: <?php /* noen kommentarer om div ting */ // db login info ?> Lenke til kommentar
Alex Moran Skrevet 24. august 2008 Del Skrevet 24. august 2008 (endret) Sorry, så ikke det. 1. Skru på error_reporting ini_set('display_errors', 'On'); error_reporting(E_ALL|E_STRICT); 2. Identer koden din. 3. Se over dette en gang til. Hva skal dette være godt for? if($_SESSION[id] = $select[id]) { echo ("Riktig, Du er nå logget inn"); $_SESSION[id] = $select[id]; } else { echo "Det skjedde noe feil!"; } Hvis du ser over koden et par ganger til, fortår du hva som er feil. Endret 24. august 2008 av Josh Homme Lenke til kommentar
Eivind218 Skrevet 24. august 2008 Forfatter Del Skrevet 24. august 2008 Notice: Undefined variable: _SESSION in /home/nyhetiny/public_html/login.php on line 2 er erroren jeg får. den if($_SESSION har jeg fjernet, og skal ikke være noe problem. <?php if(!$_SESSION['id']) { if(isset($_POST['logginn'])) { $brukernavn = $_POST['brukernavn']; $passord = sha1($_POST['passord']); $select = mysql_query("SELECT * FROM `brukere` WHERE `brukernavn`='$brukernavn'"); $select = mysql_fetch_array($select); if($passord == $select['passord']) { echo ("Riktig, Du er nå logget inn"); $_SESSION['id'] = $select['id']; } else { echo ("Feil passord eller/og brukernavn"); } } else { ?> <form method="POST" action=""> Brukernavn:<br> <input type="text" name="brukernavn" size="15"> <br> Passord:<br> <input type="password" name="passord" size="15"> <br> <input type="submit" name="logginn" value="Logg Inn" id="logginn"> <br> <a href="?side=registrer">Registrer</a> - <a href="?side=glemtpassord">Glemt Passord?</a> </form> <?php } } else { if($_POST['logut']) { session_destroy(); echo ("Du er logget ut!"); } else { echo(" Brukernavn: <b>" .$l[brukernavn]. " </b><br> <a href=\"?side=hoved\">Forsiden</a><br> <a href=\"?side=endrebruker\">Endre profil!</a><br> <a href=\"?side=bruker\">Se brukere</a><br> "); if($l['moderator'] == "1") { ?> <a href="?side=_endrebruker">Endre bruker</a><br> <a href="?side=admin_konfig">konfigurasjon</a><br /> <a href="?side=skrivnyhet">Skriv nyhet</a><br /> <a href="?side=endrenyhet">Endre nyhet</a><br /> <a href="?side=skjekkannonse">Se alle annonser</a><br /> <?php } echo (" <form method=\"POST\" action=\"\"><input type=\"submit\" name=\"logut\" value=\"Logg ut\"></form> "); } } ?> Lenke til kommentar
Alex Moran Skrevet 24. august 2008 Del Skrevet 24. august 2008 Da vet du at session_start() aldri har blitt kalt. Lenke til kommentar
Eivind218 Skrevet 24. august 2008 Forfatter Del Skrevet 24. august 2008 (endret) Oii.. La nettopp merke til at jeg må ha endret det til session_register.. ahh! men da får jeg, Notice: Undefined index: id in /home/nyhetiny/public_html/login.php on line 2 på login filen, og Warning: session_start() [function.session-start]: Cannot send session cookie - headers already sent by (output started at /home/nyhetiny/public_html/index.php:1) in /home/nyhetiny/public_html/index.php on line 3 Warning: session_start() [function.session-start]: Cannot send session cache limiter - headers already sent (output started at /home/nyhetiny/public_html/index.php:1) in /home/nyhetiny/public_html/index.php on line 3 på index.php filen. ' index.php <?php ob_start(); session_start(); include("config.php"); check_install(); ini_set('display_errors', 'On'); error_reporting(E_ALL|E_STRICT); ?> Endret 24. august 2008 av Eivind218 Lenke til kommentar
Alex Moran Skrevet 24. august 2008 Del Skrevet 24. august 2008 (endret) if (!isset($_SESSION['id'])) <?php ob_start(); session_start(); ini_set('display_errors', 'On'); error_reporting(E_ALL|E_STRICT); include("config.php"); check_install(); ?> Endret 24. august 2008 av Josh Homme Lenke til kommentar
Eivind218 Skrevet 24. august 2008 Forfatter Del Skrevet 24. august 2008 (endret) får forsatt error på index.php, Virker som den forsatt ikke setter session.. Jeg skal gå gjennom alle filer nå som blr inkludert om de kan inneholde session_start(); Prøvd noen forskellige kombinajsoner; session_start(); ob_start(); ob_start(); session_start(); <?php session_start(); ob_start(); men ingen funker.. Der fikk jeg en liten "notis" Notice: Undefined index: id in /home/nyhetiny/public_html/config.php on line 22 Endret 24. august 2008 av Eivind218 Lenke til kommentar
Lokaltog Skrevet 25. august 2008 Del Skrevet 25. august 2008 Gud bedre. LES. Se også hva folk skriver til deg, du gjør jo ikke det du får beskjed om at er riktig. Når du får en feilmelding om undefined index, bruk isset() for å sjekke om nøkkelen finnes FØR du bruker den (gjelder også variabler). Lenke til kommentar
Eivind218 Skrevet 25. august 2008 Forfatter Del Skrevet 25. august 2008 Gjentar deg, Gud bedre! Muligens det er kun meg, Og en venn jeg snakker med på MSN som synes dette, med dere forklarer heltforjævli.. Lenke til kommentar
creAtiive Skrevet 25. august 2008 Del Skrevet 25. august 2008 To start a session automatically on each request, set session.auto_start to 1 in php.ini.With session.auto_start, there's no need to call session_start( ). Lenke til kommentar
Eivind218 Skrevet 25. august 2008 Forfatter Del Skrevet 25. august 2008 Tror det funker dårlig creAtiive.. vil ha noe uten endringer i php.ini om mulig. Lenke til kommentar
Ernie Skrevet 25. august 2008 Del Skrevet 25. august 2008 Gjentar deg, Gud bedre!Muligens det er kun meg, Og en venn jeg snakker med på MSN som synes dette, med dere forklarer heltforjævli.. Nesten så jeg ikke gidder det her, men skitt au: Her har vi innlegget Lokaltog linker til. Jeg har lagt til litt vesentlige utmerkinger. Spørsmål: Uæææ! Scriptet mitt funker ikke, jeg får bare feilen Cannot modify header information - headers already sent by (output started at [lang filbane]:[linjenummer]) in [lang filbane] on line [linjenummer] Svar: Du kan IKKE sende header-informasjon etter at annen output er sendt. Funksjoner som sender headere er bl.a. setcookie(), header() og session_start(). Disse funksjonene MÅ plasseres over alt annet som skal sendes til nettleseren, enten det er ren tekst eller HTML-kode. Derfor vil følgende kodesnutt returnere feil: <?php echo('Dette er output FØR header'); header('Content-Type: text/plain'); ?> Mens dette er riktig: <?php header('Content-Type: text/plain'); echo('Dette er output ETTER header'); ?> Så IKKE start nye tråder om dette igjen, vær så snille. Ta gjerne en titt på eksemplene for en rimelig tydelig illustrasjon av problemet. Lenke til kommentar
Eivind218 Skrevet 25. august 2008 Forfatter Del Skrevet 25. august 2008 Det er greit nok, men ingen av dem funker. Lenke til kommentar
Alex Moran Skrevet 25. august 2008 Del Skrevet 25. august 2008 Post hele index.php. Lenke til kommentar
Eivind218 Skrevet 25. august 2008 Forfatter Del Skrevet 25. august 2008 (endret) Problem løst Endret 29. august 2008 av Eivind218 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå